Lapunk pénteken reggel publikálta Olyan jól sikerült a MÁV fejlesztése, hogy Szombathely és Pécs között szinte lehetetlen késés nélkül utazni 2021. October 01. 07:26 a Szombathely-Pécs vasúti közlekedés anomáliairól szóló írását, azt, hogy vonalon az áprilisi változások óta mindennaposak lettek a hatalmas késések, és hogy munkába állított Desiro-szerelvények nem a megbízhatóság mintapéldányai.
A témában megkérdeztük a MÁV-ot, ahonnan azt a választ kaptuk hogy a vasúti pálya állapota a felelős az utasoknak sok boszsúságot okozó jelenségért.
Nem tudjuk, hogy köze van-e írásunknak Olyan jól sikerült a MÁV fejlesztése, hogy Szombathely és Pécs között szinte lehetetlen késés nélkül utazni 2021. October 01. 07:26 , mindenesetre különös egybeesés, hogy ma kora délután levelet kapott a szerkesztőségünk GYSEV-től (a késések áttételesen érintik ezt a céget is).
„2021. október 10-től rendkívüli menetrendi módosítás lép életbe a Szombathely és Pécs, illetve Pécs és Szombathely állomások között közlekedő PANNÓNIA InterRégió vonatoknál” – közölte Rázó László, a cég sajtószóvivője.
A módosítás miatt a vonatok menetrendje csak a MÁV-START Zrt. szolgáltatási területén, Gyékényes és Pécs, illetve Pécs és Gyékényes állomások között változik: Pécsre később érkeznek, illetve Pécsről korábban indulnak a járatok – olvasható a közleménybe.
Az új menetrend, ami itt érhető el, gyakorlatilag beépíti a korábban tapasztalt jelentős késéseket a menetidőkbe.
Így a Szombathely és Pécs között közlekedő vonatok hivatalos menetidejük kb. fél órával, 4,5 órára nő, ami 60 kilométer/órás átlagsebességet jelent.
Ez 2021-ben nem tűnik csúcsteljesítménynek.
Kérdés az, hogy a szerelvények tudják-e tartani majd az újratervezett tempót.