Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Olyan jól sikerült a MÁV fejlesztése, hogy Szombathely és Pécs között szinte lehetetlen késés nélkül utazni

A cég elővárosi vonatokat állított szolgálatba a 250 kilométeres szakaszon. Ráadásul ott van Botykapeterd.

Ez év áprilisában lapunk is lelkendezve számolt be Április 11-től új menetrend lesz - Nagy változások a Szombathely-Pécs vonalon April 09. 10:42 arról, hogy nagy változások lesznek a Szombathely és Pécs közötti vonatközlekedésben.

Egyrészt mert új menetrend lépett életbe, másrészt pedig a MÁV munkába állította az alacsonypadlós, úgynevezett Desiro-szerelvényeket, amelyek kétóránként közlekednek a két dunántúli város között.

Sokan optimisták voltak, mondván, a korábbinál csak jobb jöhet.

Nos, ebben már nem vagyunk annyira biztosak.

Az elmúlt fél év során számtalan olvasói levelet kaptunk, amelyek arról tanúskodnak, hogy a katasztrofális Pécs-Szombathely vonatközlekedés valóban nagyot változott április óta - csak éppen most másként katasztrofális.

Információs tábla a pécsi állomáson - A szombathelyi vonat éppen 44 percet késik
Józing Antal

Ha az összes olvasói levelet idemásolnánk, a végtelenbe nyúlna az írás, álljon itt két jellemző.

Így szól az első:

"Tisztelt Nyugat! A gyalázatos Szombathely-Pécs vasúti közlekedés viszontagságaira szeretném ráirányítani a figyelmüket! Mindennapos késések, munkából elkéső dolgozók, amióta a kormány döntésére össze kívánták kötni az egyetemi városokat. Lepusztult, budapesti elővárosi motorvonatokat, Desirót küldenek Pécs-Szombathely közé. Ha el is jutnak a kezdő és a cél állomás között, ezt csak jelentős késéssel teszik meg. Ma ez sem sikerült! Sorkifalud megállóhelyről egy magán vasúttársaság mozdonya vontatta be 8995-ös PANNÓNIA IR vonatot! Ma már a vonatDroid is fals információkat küld!"

És a másik:

"Jelentem, hogy még mindig katasztrófahelyzet uralkodik a Pécs-Szombathely vasútvonalon. Napi szinten 20-30 perces késések vannak. Napi szinten bejárok dolgozni és minden délutános és éjszakás műszakom rohanás, jobb esetben a céges buszra, rosszabb esetben utána. Kinek jó ez? Nem lehetett volna legalább a műszakos járatokat békén hagyni?"

Az elmúlt hónapokban munkatársaink többször is utaztak az adott vonalon. Tapasztalatunkat korábban egyszer már megosztottuk Leteszteltük a Szombathely-Pécs InterRégió vonatközlekedést, de közbejött valami June 07. 15:33 , most vannak újak is, de azok sem jobbak.

Többször belefutottunk egy közel egy órás késésekbe, amit figyelemre méltó összeszedni egy négyórás út során.

Máskor egy ismerősöm meglepetéssel fedezte fel, hogy a vasúti kocsiban le van zárva az egyetlen vécé. A kalauz közölte vele, hogy az a megoldás, ha valamelyik megállónál leszáll, átmegy a másik kocsiba, elvégzi a dolgát, aztán a következő megállónál visszajön.

Desirók

Egyik utazásom során fültanúja voltam, amint mellettem lévő üléseken vasutasok beszélgetnek a Desirókról, és – finoman szólva – nem voltak elragadtatva tőlük.

Desiro-szerelvény a pécsi állomáson
Józing Antal

Minél több fórumot, hozzászólást és kommentet olvasunk, egyre inkább az a meggyőződésünk, hogy talán nem a legjobb ötlet volt őket beállítani ezeket a Szombathely-Pécs 250 kilométeres távolságra, hiszen ezeket a motorvonatokat főként elővárosi ingázásra tervezték.

Hogy ez az oka a gyakori lerobbanásoknak vagy belejátszik a kissé használt mivoltuk is, azt nem tudjuk.

Mit mond a MÁV?

A cégnek az olvasói leveleken kívül saját kérdéseinket is elküldtük. Az tudakoltuk, mi az oka a rendszeres és jelentős késéseknek, mi köze van ennek az új menetrendhez, és hogy miért nem sikerült 5 hónap alatt orvosolni a problémát.

Ezt a választ kaptuk:

„A Pannónia InterRégió vonatok menetrendszerű közlekedését több vasútvonal (17, 30, 60, 40 sz. vasútvonal) pályaállapota is befolyásolja. A késéseket főként a Nagykanizsa–Pécs szakasz ideiglenes sebességkorlátozásai okozzák. A vasúttársaság ezek megszüntetésén dolgozik annak érdekében, hogy a menetrend betarthatóbb legyen. A Barcs-Babócsa-Vízvár közötti szakaszokon karbantartást végeztek, összesen közel ötszáz új vasbetonaljat cseréltek ki a vasúti pályán. A következő fázisban síncsiszolást és gépi vágányszabályozást végeznek majd ezeken a vonalrészeken, így összesen 2,4 kilométeren állíthatják vissza az eredeti 80 km/órás pályasebességet. Botykapeterdnél felszámoltak egy pályahibából is következő 20 km/h-sebességkorlátozást, ez is segíthet abban, hogy a vonatok menetrendszerűsége kedvezőbben alakulhasson.”

Bizonyára így van. Ugyanakkor figyelemre méltó, hogy a MÁV már áprilisban is a pályaállapotokkal indokolta a késéseket a Pécsi Újságnak , és már akkor arról számoltak be, hogy Botykapeterdnél felszámolták a 20 km/órás sebességkorlátozást, ez is majd segíti a vonatok pontosabban közlekedését.

A cég a Desiro-szerelvénnyel kapcsolatos kérdésünkre nem válaszolt.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Tech

Tovább az oldalra