Manapság egyre többen bátorkodnak internetről rendelni ezt-azt, a koronavírus-járvány beköszönte pedig csak még nagyobbat lökött a webshopok népszerűségének. Viszont sok hátulütője is van az online vásárlásnak, nem egyszer halljuk, hogy ilyen-olyan átverések áldozatául estnek az emberek.
Most egy olvasónk mesélte el történetét, mellyel szeretné egy kicsit felhívni a figyelmet az internetes csalásokra – azon belül is a kereskedő oldalak megtévesztő hirdetéseire.
Adott egy óvodás gyermek, aki az elmúlt időben elkezdett rajongani az Among Us nevezetű online játékért. A szülők nem engedik játszani vele az intereneten, mivel még kicsi, de látta, hogy a többi gyerek ezzel játszik és bejelentette, hogy kell neki plüss az egyik játékfiguráról.
Így hát felkerekedtek és bejárták Szombathely összes játéküzletét, de sajnos nem találtak egyetlen ilyen plüss teremtményt sem. A gyerkőc viszont továbbra is nagyon szeretett volna egy játékot, úgyhogy kénytelenek voltak körülnézni az interneten.
„Az online térben óriási választék van, így kapva az alkalmon a lehető legjobb minőséget kerestük ki, mely ár-érték arányban is elfogadható” – árulta el az egyik szülő.
Ez pedig sikerült is, így gyermekükkel közösen megrendelték a játékot – előreutalással, a gyorsabb kiszállításban bízva. Persze ahogy az mostanában egyre több webshopnál előfordul, a postaköltség hozzávetőleg annyiba került, mint maga a plüss.
De hát a gyermek boldogsága mindent felülír.
A szállítási idő kivárása egy rendkívül feszült időszak volt, ugyanis a gyerkőc már tűkön ülve várta új játékát. Majd eljött a várva-várt nap, megérkezett a csomag.
„Kisebb népünnepéllyel kibontottuk, arcunkon megfagyott a mosoly. Gyermekünk az extázisban magához ragadta a plüsst és egyértelműen tudatta velünk, hogy ez már az ő tulajdona. A képet elnézve talán mindenkinek leesik, hogy itt valakit valakik rendesen átvertek” – mesélték.
És bár a gyerkőcnek így is óriási örömöt okozott a játék, a szülők nem hagyták annyiban a dolgot, azonnal fel is hívták a forgalmazót, hogy számonkérjék.
A telefonban aztán kioktató hangon, erős akcentussal közölték velük, hogy amit rendeltek, az piros színű, így a cég nem hibázott, nem is értik a problémát.
A cég közölte a szülőkkel, hogy nyugodtan küldjék vissza a játékot és visszautalják a vételárat. A szülők viszont felvilágosították a céget, hogy „itt a megtévesztés minden formáját kimerítették”, ezért térítsék meg a visszaküldés költségét is, mivelhogy a termék visszajuttatása közel annyiba kerül, mint maga a plüss értéke.
A cég továbbra is a piros színt hangsúlyozta, illetve hogy a magyar jogszabályok nem kötelezik őket a visszáru visszaszállításának megtérítésére.
„Teszem fel a kérdést mindenkinek akkor, hogy egy kis értékben elkövetett csalást vegyünk megtörténtnek és hagyjuk, hogy az aljas módon működő kereskedő tovább üzleteljen és károsítson meg további gyanútlan vásárlót? Vagy álljunk bele a vitába és vigyük az ügyet egy fogyasztóvédelmi pereskedésbe, miközben a termék nincs több 2000 Ft-nál?” – zárták a sztorit.
Mi pedig várjuk olvasóink véleményét a történtekről, tapasztalataikat hasonló esetekről és hogy mitévők voltak, amikor átverés áldozatául estek.