Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Mindenki nyugodjon le - Szombathely most nem nyert egymilliárd forintot kerékpárutakra

Fújjuk le poroltóval az örömtüzeket, valójában egy régi pályázat korrekciójáról van szó, amiből négy év alatt nem lett semmi.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Szerkesztőségünk munkatársai közül többen is nagy kerékpárosok, így minden ezzel kapcsolatos fejlesztésnek örülünk, és hisszük, hogy a városnak ebbe az irányba kellene mozdítania a közlekedést.

A szabad sajtó nem létezhet nélküled. Támogasd a Nyugat.hu-t!
Támogatom

Mégpedig az eddiginél sokkal gyorsabban és sokkal határozottabban.

Ebből a szempontból elvileg a plafonig kellene ugranunk azon a – több helyi média által is főhelyen hozott – híren, hogy Szombathely egymilliárd forintot nyert bicikliutakra.

Ugrásunk magassága azonban jóval alacsonyabb.

Az igazság ugyanis az, hogy ugyanezt az egymilliárdot már egyszer elnyerte a város. Négy évvel ezelőtt.

Kerékpárút a Zanati úton - a siker relatív fogalom
Tánczos Mihály

Merthogy eredetileg egy 2016-os pályázatról van szó, amelynek részleteit maga Hende Csaba jelentette be annak idején egy városházi sajtótájékoztatón.

A 2016-os sajtótájékoztató, ahol bejelentették az egymilliárdos kerékpárút-fejlesztést
Szombathely MJV

A tervezett szakaszok aztán bekerültek a város 2017-es fejlesztési koncepciójába is.

A tervezési szerződéseket ugyanezen év szeptemberében írták alá , hogy aztán gyakorlatilag ne történjen semmi.

Illetve annyi mégis történt, hogy 2018 októberében Kopcsándi József – akkor még ellenzéki - városi képviselő (Éljen Szombathely) a közgyűlés nevében elnézést kért egy olvasónktól Szombathely és a kerékpárutak: képviselői válasz egy olvasói levélre 2018. October 01. 08:43 , akinek tönkrement a kerékpárja a rossz utak miatt.

A képviselő ennek kapcsán felidézte a fent említett pályázatot Szombathely és a kerékpárutak: képviselői válasz egy olvasói levélre 2018. October 01. 08:43 , és annak kudarcát.

Amit most Hende Csaba – és a sajtó - megpróbál sikertörténetként tálalni.

Ha valaki figyelmesen elolvassa egyébként a tegnapi közlönyt , kiderül belőle, hogy most mindössze annyi történt, hogy újabb 86 millió forintot csoportosítottak át a projekthez, ami így 1 milliárd 101 milliósra duzzadt.

Indulhat a következő négy év.


Mit is tartalmaz a projekt?

De nézzük, meg, mi az, ami nem épült meg négy év alatt.

I Kerékpárutak építése, kijelölése (A 2016-os sajtóbejelentés alapján)

Szombathely.hu

1. Szombathely, "Minerva" - Söptei út nevű kerékpárút szakasz:

A 11-es Huszár úti körforgalomtól a Söptei úti körforgalomig. Burkolati jellel elválasztott közös, kétirányú gyalog- és kerékpárút, amely a 11-es Huszár úti meglévő kerékpárúthoz csatlakozva indul és a 87. számú főút déli oldalán halad a Söptei úti körforgalomig.

Becsült hossza: 1 400 m

2. Szombathely, Sugár út nevű kerékpárút szakasz:

A Horváth Boldizsár úttól a Saághy utcáig (Metró körforgalomig). Kerékpározható út kijelölése kerékpáros nyom felfestésével a Horváth Boldizsár körúton meglévő kerékpárúttól indulva a Sugár út, Írottkő utca, Maros utca, Saághy utca útvonalon a 11-es Huszár úton meglévő kerékpárútig.

Becsült hossza: 1 800 m

3. Szombathely, Rohonci út nevű kerékpárút szakasz:

A Domustól a Bem József útig. A Rohonci úton a járdán meglévő kerékpárút folytatása burkolati jel felfestésével, az aszfalt burkolat javításával, a meglévő jelzőlámpás csomópontban a kerékpáros átvezetés biztosításával, bekötése a Dolgozók úti kerékpárútba.

Becsült hossza: 300 m

4. Szombathely, Szent Márton utca nevű kerékpárút szakasz:

A Gyöngyös-patak hídtól a Szent Márton temetőig. A Szent Márton utcában meglévő kerékpárút folytatása burkolati jel felfestésével, a meglévő jelzőlámpás csomópontban az átvezetés biztosításával, a Szent Márton út – Barátság utca csomópontig.

Becsült hossza: 450 m

5. Szombathely, Jókai park+Bartók Béla körút nevű kerékpárút szakasz:

A Kálvária utcától a Bartók Béla körút - Rohonci út útkereszteződésig. A Rohonci úti és a Brenner Tóbiás körúti kerékpárutak összekötése részben kerékpáros nyom felfestésével, részben új kerékpár- és gyalogút építésével.

Becsült hossza: 1 400 m

6. Szombathely, „Régi Bucsui út” nevű kerékpárút szakasz:

A Dolgozók útjától a Bucsui útig. Kerékpározható út kijelölése a régi, felhagyott útszakaszon, mely jelenleg zsákutcaként 2 db ingatlan megközelítését szolgálja. A kijelöléssel biztosítottá válik a Dolgozók úti kerékpárút összekötése a Bucsu felé menő kerékpározható úttal.

Becsült hossza: 240 m

7. Szombathely, Sé-Szombathely összekötés nevű kerékpárút szakasz:

A Bucsui úttól Sé közigazgatási határáig. Megtörténik Szombathely és Sé kerékpáros összekötésének biztosítása.

Becsült hossza: 750 m

8. Szombathely, Jáki út nevű kerékpárút szakasz:

A Brenner körúttól a Jáki úti temetőig. Kerékpárút kijelölése felfestéssel a meglévő járdán.

Becsült hossza: 950 m

9. Szombathely, Vépi út nevű kerékpárút szakasz:

A Sági úttól a Vásártér utcáig. Déli oldalon járda, az északi oldalon kétirányú kerékpárút kerül kiépítésre.

Becsült hossza: 780 m

10. Szombathely, Szent Imre herceg utca nevű kerékpárút szakasz:

A Paragvári utcától a Muskátli utcáig. A meglévő gyalogjárda szélesítése az árok lefedésével, közös gyalogút és kerékpárút kialakítása.

Becsült hossza: 800 m

11. Szombathely, Nárai Külső út nevű kerékpárút szakasz:

A Brenner körúttól a Király sporttelepig. A Brenner Tóbiás körúti meglévő kerékpárúttól indulva kerékpárút létesítése részben kerékpáros nyom felfestésével, részben új közös kerékpár- és gyalogút építésével.

Becsült hossza: 1 800 m

II. Közlekedési csomópontok közlekedésbiztonsági fejlesztése

1. Szombathely, Nárai út - Brenner körút közlekedési csomópont:

A Nárai út - Brenner körút keresztezésében meglévő csomópont körforgalmú csomóponttá történő átépítése

2. Szombathely, Bartók Béla körút - Rohonci út közlekedési csomópont:

A Bartók Béla körút – Rohonci út keresztezésében meglévő csomópont körforgalmú csomóponttá történő átépítése

III. Kötöttgyűjtésű kerékpáros közösségi közlekedési rendszer (közbringa) kiépítése (a tervezési szerződés alapján)

A közbringarendszer helyszínei:

  • Vasútállomás- Éhen Gyula tér
  • Fő tér
  • Ady tér
  • Csónakázótó
  • Markusovszky-kórház
  • ELTE-SEK egyetem
  • Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
    Hirdetés
    Hirdetés

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Hirdetés
    Hirdetés
    Hirdetés
    Hirdetés

    Közélet

    Hirdetés