A névváltoztatást Mark Zuckerberg vezérigazgató a vállalat október 28-i éves Connect konferenciáján jelentheti be, de lehet, hogy már korábban nyilvánosságra kerül az új név - írja a portfolio.hu.
A lépésre két ok miatt kerülhet sor. Az egyik, hogy most már a Facebook távolabb tekint a közösségi médiánál - úgynevezett metaverzumot építene ki -, illetve a Facebook, mint márkanév megítélése a közönség körében egyre rosszabb. A lap szerint az új márkanév a Facebook-alkalmazást is úgy pozícionálná, mint egy a sok termék közül, hiszen a Facebookhoz már több alkalmazás is tartozik, mint az Instagram, a WhatsApp vagy az Oculus.
A lap arra is kitér, hogy az említett metaverzum kifejezés egy decentralizált, kriptovalutára épülő 3D-s virtuális valóságot takar. Ennek kapcsán érdemes tudni, hogy a Facebooknak már most is több mint 10 000 alkalmazottja van, akik olyan hardvereket építenek, mint például az AR-szemüvegek.