„Gyorsan cseréljük ki, nehogy a főorvos észrevegye” – olvasónk szerint penészes tápszert kapott a hozzátartozója

A szombathelyi kórházban történt az eset, fotókat és videót is kaptunk róla. Írásban tettek panaszt, amire a kórház egyelőre nem reagált, sem olvasónknak, sem nekünk.

Tudjuk, hogy továbbra sem könnyű az egészségügyben dolgozók helyzete, ugyanakkor olvasónk felháborodását is megértjük azon eset kapcsán, melynek édesanyja volt szenvedő alanya a szombathelyi Markusovszky kórházban.

Arról nincs információnk, hogy pontosan mi miatt is került kórházba olvasónk idős édesanyja – és ez talán nem is annyira fontos a történet szempontjából –, az viszont kiderült, hogy enterálisan kellett táplálni, és olvasónk beszámolója szerint problémák voltak a kórházi tápszerrel.

Történetesen az, hogy

penészes volt,

legalábbis olvasónk úgy látta. Emiatt rögtön szólt is egy nővérnek, aki állítólag annyit válaszolt, hogy „ha nem tetszik, akkor kössék ki”.

„Rá egy perc múlva meggyanúsítottak, hogy mi raktuk bele! Hát a penészt nem tudom belerakni... A tápszer szagáról meg ne is beszéljünk!” – mesélte felháborodottan olvasónk és néhány fotót, illetve egy videót is küldött.

Olvasó

Ezek után azt tanácsoltuk olvasónknak, hogy ha még nem tették volna, mindenképpen tegyenek panaszt a történtekkel kapcsolatban.

Mi közben elküldtük kérdéseinket a Markusovszky kórháznak is, azt tudakolva, hogy valóban történt-e ilyen eset, és ha igen, ez kinek a felelőssége, illetve milyen következményekkel fog járni.

Első körben, szeptember 27-én a következő választ kaptuk dr. Stánitz Éva orvosigazgatótól:

„A Markusovszky Egyetemi Oktatókórházhoz a levelében leírt témához kapcsolódóan nem érkezett megkeresés vagy panasz, így belső vizsgálat lefolytatására sem került sor. Az eset beazonosíthatóságához szükséges adatok hiánya miatt vizsgálat lefolytatására nincs lehetőségünk.

Amennyiben az arra jogosult személy panaszával és azonosításra alkalmas adatok közlésével kórházunkhoz fordul, úgy hivatalos panaszkivizsgálási eljárást folytatunk le, melynek eredményéről a panaszos részére közvetlenül tájékoztatást adunk”.

„Gyorsan cseréljük ki, nehogy a főorvos észrevegye”

Közben olvasónktól – akinek édesanyját azóta áthelyezték a 11-es Huszár útra – megtudtuk, hogy

a panaszt először személyesen, majd szeptember 30-án írásban is megtette: levélben részletezte a történeteket.

Ez utóbbiról lapunknak is küldött egy másolatot, hogy „legyen nyoma”.

A korábban leírtak mellett ebből a levélből kiderült még néhány érdekesség. Például, hogy 40 perccel azután, hogy szóltak a nővérnek, berohant egy másik ápoló egy új tápszeradagoló tasakkal és úgy kommentálta a történteket, hogy „gyorsan cseréljük ki, nehogy a főorvos észrevegye.”

Olvasó

Miután megkaptuk a panaszlevél másolatát, ismét felkerestük a szombathelyi kórház orvosigazgatóját, hogy megerősítse, valóban megtörtént-e a panasztétel és elindították-e a belső vizsgálatot.

Válasz egyelőre nem érkezett,

és olvasónk sem kapott még semmiféle visszajelzést.

„Úgy gondolom, ezt tudniuk kell az embereknek. Így fognak bánni velük, ha úgy hozza az élet és megbetegednek! Ehhez csak gratulálni tudok... Ezt érdemli egy ember, aki egész életében fizette a TB-járulékot! Nem semmi!” – zárta mondandóját.

Amint kapunk választ a kórháztól, természetesen közöljük.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Jelentem