Hát így kell ezt télvíz idején? – Olvasónk dühbe gurult egy szombathelyi kátyúzás miatt

De megvan a magyarázat arra, hogy miért is úgy csinálták a munkások, ahogy.

„Vasútállomás, 5 perce csinálták. Úthenger, lapvibró nincs, de multicarral háromszor átmentek rajta oda-vissza” – panaszolta még csütörtökön egy olvasónk, aki két fotót is mellékelt a gyors kátyúzásról, ami láthatólag eléggé felbosszantotta.

És mivel mi annyira nem értünk az útjavítási munkálatokhoz, na meg úgy fair, ha a másik oldalt is megkérdezzük, továbbítottuk olvasónk levelét és fotóit a SZOVA-nak, mivel kiszúrtuk, hogy a cég emberei munkálkodtak a vasútállomásnál.

Olvasó

A válaszban azt írták, hogy hideg aszfalttal végzik a kátyúzást, annak tömörítéséhez pedig nem szükséges lapvibrátor használata. A hideg aszfalt ugyanis egy könnyen felhasználható kátyúzó keverék, ami nem termikusan, hanem tömörítés útján köt.

„Kizárólag a kátyúk okozta balesetveszélyek elhárítására szolgál, nagyobb felületű útjavításokra viszont ez az anyag nem alkalmas” – közölték.

Olvasó

A hideg aszfaltozás menete a következő:

  • első lépésként megtisztítják az útburkolatot
  • majd az aszfaltra fektetik a keveréket
  • aztán döngöléssel és hengerezéssel tömörítik az anyagot az úthibába
  • az utolsó fázist pedig maga a járműforgalom végzi el: az áthaladó gépkocsik súlya alatt rögzül a hideg aszfalt
  • Ez az utántömörödés, ami miatt a keveréket kissé magasabbra kell építeni, mint a burkolat többi része. De pár nap alatt az áthaladó forgalom „szintbe hozza” az anyagot és a burkolatot.

    Az Éhen Gyula téren történt kátyúzás során pedig hangsúlyozzák, hogy pontosan ezt a folyamatot követték a kollégák.

    Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? A szerkesztőségünkkel szeretne közölni valamit? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: [email protected]

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Jelentem