„Vasútállomás, 5 perce csinálták. Úthenger, lapvibró nincs, de multicarral háromszor átmentek rajta oda-vissza” – panaszolta még csütörtökön egy olvasónk, aki két fotót is mellékelt a gyors kátyúzásról, ami láthatólag eléggé felbosszantotta.
És mivel mi annyira nem értünk az útjavítási munkálatokhoz, na meg úgy fair, ha a másik oldalt is megkérdezzük, továbbítottuk olvasónk levelét és fotóit a SZOVA-nak, mivel kiszúrtuk, hogy a cég emberei munkálkodtak a vasútállomásnál.
A válaszban azt írták, hogy hideg aszfalttal végzik a kátyúzást, annak tömörítéséhez pedig nem szükséges lapvibrátor használata. A hideg aszfalt ugyanis egy könnyen felhasználható kátyúzó keverék, ami nem termikusan, hanem tömörítés útján köt.
„Kizárólag a kátyúk okozta balesetveszélyek elhárítására szolgál, nagyobb felületű útjavításokra viszont ez az anyag nem alkalmas” – közölték.
A hideg aszfaltozás menete a következő:
Ez az utántömörödés, ami miatt a keveréket kissé magasabbra kell építeni, mint a burkolat többi része. De pár nap alatt az áthaladó forgalom „szintbe hozza” az anyagot és a burkolatot.
Az Éhen Gyula téren történt kátyúzás során pedig hangsúlyozzák, hogy pontosan ezt a folyamatot követték a kollégák.