2020. április 8-án (szerdán) 10 órától terelőúton haladhat a forgalom a kőszegi határátkelő felé - írja közleményében a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF).
A terelőútra fokozatosan, forgalomirányítás mellet terelik át a forgalmat, majd - szintén forgalomirányítás mellett - a terelőút padkáját erősítik meg. A terelőútra azért van szükség, mert megkezdődik a 87. számú főút korábbi nyomvonalának átépítése.
A 87-es főutat és az ausztriai S31-est összekötő új útnak tavaly júniusban rakták le az alapkövét Letették a magyar 87-est és az osztrák S31-t összekötő, Kőszeget elkerülő út alapkövét 2019. June 28. 15:31 . Az összekötő út tehermentesíti a szűk keresztmetszetű kőszegi határátkelőt és az Rattersdorf (Rőtfalva) település belterületi szakaszát.
Az új út magyar szakasza 825 méter hosszú lesz. A magyar oldalon 200 méteren a meglévő 87-es főutat újítják fel, 625 méteren új nyomvonalon halad, 2x1 sávos lesz, 70 km/h sebességre tervezik, nettó 1,54 milliárd forintba kerül. A tervek szerint 2021 júliusára készül el.
Közben zajlik a Szombathelyt és Kőszeget összekötő 87-es 2x2 sávos gyorsforgalmivá fejlesztésének előkészítése, idén januárban írták ki Még csak a tervezőjét keresik a Szombathely-Kőszeg 2x2 sávos útnak, de legalább tudjuk a részleteket. 2020. January 10. 16:22 a közbeszerzési pályázatot a tervezésére.
Az új úttal többször is foglalkoztunk Még csak a tervezőjét keresik a Szombathely-Kőszeg 2x2 sávos útnak, de legalább tudjuk a részleteket. 2020. January 10. 16:22 már, a tervek szerint ez lesz a nyomvonala: