Nyolc óra vonatozás és buszozás, egy szimpla nap a vonatpótlók korában

Budapestre kellett utaznom, a kényelmesebb, de hosszabb megoldást választottam.

Hétfőn a fővárosba kellett utaznom, munkáról volt szó, egy megbeszélésről, az utat nem tudtam elhalasztani. Pedig, ugye, Dunántúl északi részét most vasútfelújítások sújtják Nem lesz egyszerű Szombathelyről Budapestre vonatozni – Nemcsak Győr, de Veszprém felé is vonatpótló buszok járnak majd 2023. September 26. 11:25 .

25 éves a Nyugat.hu. Ne feledd, ide kattintva támogathatod következő 25 évünket!
Támogatom

Alaphelyzetben a Szombathely - Csorna - Győr - Tatabánya - Bp. Keleti pályaudvar vonal a leggyorsabb, legpraktikusabb, hiszen 2 óra 35 perc a menetidő, és viszonylag kényelmes is.

A másik használható vonal a Szombathely - Sárvár - Celldömölk - Ajka - Veszprém - Székesfehérvár - Bp. Déli pályaudvar járat. Lassabb, 3 óra 20 perc körüli menetidő, sokkal több helyen áll meg.

Bő fél órával hosszabb a veszprémi vonal

A győri vonalon most Szombathelytől Csornáig vonatpótlóbuszok járnak, aztán Tatabányáig vonat megy, végül Tatabányától ismét buszozni kell, ráadásul a Kelenföldi pályaudvar a végállomás. Ami nem akkora tragédia, a 4-es metróval 15 perc alatt a Keletiben vagyunk. Ez az út most 3 óra 15 percig tart a menetrend szerint.

Tánczos Mihály

A veszprémi vonalon Celldömölkig vonatpótló jár, de Celltől egészen a Déli pályaudvarig vonat közlekedik. Szóval, csak egyszer kell átszállni, a menetidő hivatalosan 3 óra 50 perc körül van. (Járatonként változik néhány percet, a csatlakozások és a szembejövő vonatok miatt.)

Mivel az időm engedte, a veszprémi vonalat választottam, 10:30-kor volt találkozóm a Kossuth tértől nem messze. Ehhez viszont reggel hatkor indulnom kellett.

Most mehetünk vagy nem?

Pontosabban 6:11-kor kellett volna indulnia a három vonatpótló busznak a szombathelyi vasútállomás elől. De nem indult, a sofőr azt mondta, neki senki sem szólt, hogy indulhat. Aztán kiderült, hogy nem is szólnak, itt nincs zöld tárcsa, mint a vonatoknál.

Így aztán jó tízperces késéssel indultunk, amit nagyjából meg is tartottunk az út végéig. A reggeli forgalomban be kellett mennünk a sárvári vasútállomáshoz, így hét óra után értünk Celldömölkre, ahonnan 8:15-kor indult a vonat.

A Bakony gyorsvonat úgynevezett hibrid vonat. A nagyobb része gyorsvonatként működik, és van egy IC kocsija, ahová helyjegy is kell. Emellett döntöttem még a hétvégén, a celli állomáson azonban nem volt megszámozva a kocsi, a helyjegyen szerepel a kocsi száma is, ugye.

Tíz kilométerenként meg kellett állnunk

Némi tanácstalanság után azt a kocsit választottam, ami külsőleg különbözött a többitől, ez közvetlenül a mozdony utáni első kocsi volt. A tipp bejött, a helyem is megvolt, így nagyjából eseménytelenül vonatoztunk a Déli pályaudvarig. Nagyjából félig volt tele a kocsi, nem volt zsúfoltság.

A Bakony IC kocsija
Szilágyi József / telefonos

Persze, feltűnt, hogy a Veszprém és Székesfehérvár közti, mintegy 50 kilométer alatt négyszer állt meg a vonat a kisebb állomásokon. Gyakorlatilag tíz kilométerenként, aminek nem is értettem az okát.

Tíz perc késéssel, 10:05-kor futottunk be a Délibe, nem volt gond, könnyedén odaértem a megbeszélésre. A Déliben legalább 15 éve nem jártam, az épület zárva van, de az aluljáróban és a fenti, vágányoknál lévő területen minden kapható és elintézhető, amire ilyenkor szükség lehet.

Csak semmi információ

A Bakony IC 18 órai járatával indultam hazafelé. A 7-es vágányról induló vonaton most az utolsó kocsi volt az IC, most szám is volt rajta. Eseménytelen zakatolás után 20:40 helyett 20:55-kor futottunk be Celldömölkre. Illetve először megállt a vonat valahol, az esti sötétségben semmit sem lehetett látni, volt, olyan utas, aki le akart szállni, mert attól félt, hogy lekési a vonatpótló buszt.

Információ sehol, a reggeli vonaton volt hangosbemondó, és működtek a kocsi információs monitorai is, most semmi. Aztán mégiscsak elindult és lassan belopakodott a vonat az állomásra.

Az állomás előtt két busz várt minket, bőven elég volt a férőhely. A buszok gyorsan indultak, és láthatóan igyekeztek. A lényeg, hogy menetrend szerint, 21:45-kor a szombathelyi állomásnál voltunk.

Oda-vissza nyolc óra utazás, az egy egész műszak. Reggel hat órai indulás, este tíz órai érkezés, az két műszak. Szóval, erre készüljön, aki Budapestre utazik és a kényelmesebb, de valamivel lassabb megoldást választja.

Én azért remélem, hogy december elejéig, a lezárások végéig nem kell vonattal Budapestre utaznom.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Vélemény