Persze mindehhez először is az kell, hogy legyen egy YouTube-csatornánk, legyenek azon videóink, és legyen kiépítve egy masszív nézői bázis. Ők fogják megnézni azokat a reklámokat, amiket majd engedélyezünk a videóink elején, mert ebből folyik be az úgynevezett pénz. De nem ám csak pár száz emberről beszélünk, sőt, nem is csak pár ezerről. Az egyik legismertebb magyar YouTube-sztár, a Hollywood Hírügynökség nevű videóblogot készítő Szirmai Gergely 165 ezer feliratkozóval büszkélkedhet, eddig több mint 16 milliószor nézték meg a videóit, de még így sem tud megélni kizárólag az itt befolyó összegekből, az csak egy korrekt kiegészítés neki a normál jövedelme mellé.
A tengerentúlon viszont óriási biznisz tud lenni futtatni egy YouTube-csatornát, hiszen több az ember, nagyobb a felvevőpiac. A Business Insider megnézte, kik futtatják magukat a legjobban, mármint ami a megkeresett pénzüket illeti, és összerakott belőlük egy húszas toplistát. Mi most a tíz legügyesebbet mutatjuk meg közülük, a becsült évi átlagjövedelmeikkel együtt. Máris lehet felugrani az irigységvonatra - főleg, hogy valószínűleg Önök is meg fognak lepődni, milyen videókkal lehet elérni ezeket a brutális számokat.
10. Tobuscus, a poéngyáros
51 és 491 millió forint körüli összeget keres évente viccvideós csatornájával Toby Turner webkomédiás. Egészséges bolondériája azonban nem csak internetpénzt hozott neki, hanem ismertséget és kapcsolati tőkét is - amiket a korábban említett Szirmai Gergely is a legfőbb nyereménynek tart -, mára a hagyományos média pénzemberei is megnyitották előtte a kapukat, kapott filmszerepeket, csinált műsorokat a Comedy Centralnak és a VH1-nak, valamint komoly reklámkampányokban dolgozhatott az NBC-től a Disney-ig.
9. Szerelmi szemétkedésből dollárzivatar
Az egész úgy kezdődött, hogy Jesse Wellens megviccelte a csaját azzal, hogy zabáljon kétpofára némi fahéjat. Eddig átlagos a sztori, ezer ilyen öklendezős-fuldokló videó van a neten. Csakhogy ez hirtelen iszonyúan népszerű lett, majd az a videó is, amiben a lány bosszúból egy tálcával verte fejbe a gyanútlan pasiját. Innentől szivatóháborúba torkollt a dolog, aztán egymás szivatásán túl már kandikamerás csatornát is csináltak, és így tovább, a sikert sikerült sikerre halmozni. Ja, és ez becslések szerint 50-510 millió forintot hoz nekik évente a konyhára.
8. A madridi videojáték-kommentátor
Valahol 52 millió és 521 millió forint közötti összegre saccolja a Business Insider a spanyol Guillermo Diaz éves átlagbevételét, amit csak a videóival gereblyéz össze. Amikben csupán játszik, és közben mesél róluk. És miután az egyik legjobb Call Of Duty játékosként könyvelték el hazájában, az iskolát is otthagyta, hogy kizárólag a YouTube-karrierjére koncentrálhasson. Neki is bejött az élet.
7. És te mit gondolsz a legfrissebb vírusvideókról?
Ezt a kérdést tette fel a TheFineBros gyerekeknek, tiniknek, öregeknek, és ezzel megcsinálta a maga vírusvideóit React néven. Ugyanis nagyon szórakoztató tud lenni, amikor egy adott korosztályból néhányan újonnan szembesülnek valamivel, amit addig nem láttak. Ezek az első reakciók szó szerint is aranyat értek ennek a kreatív csapatnak: számítások szerint valahol évi 54 és 544 millió forintot. Itt például idősek próbálkoznak először az elmúlt egy hónap legidegesítőbb játékával, a teljes kudarcélményt kínáló Flappy Birddel:
6. És akkor megint egy spanyol gamer, de ő rak bele egy csavart
Samuel de Luque is igazi netsztár. Ő Vegetta777 néven pakolgatja fel voiceoveres videóit a YouTube-ra, amik nézettsége már a félmilliárdot is túlszárnyalta, ezzel 58-584 millió forint között keres évente. Hogy lett ennyire sikeres? Úgy, hogy szinte saját műfajt teremtett, mert nem csak elmondja, hogyan működik egyik-másik videojáték, de aprólékosan kidolgozott narratívát sző a karakterek köré, így olyan lesz az egész, mint valami mozi. Törzsközönsége persze Spanyolországból és Latin-Amerikából kerül ki.
5. Továbbra is videojátékos milliók
De ezúttal már Amerikából. Adam Dahlberg a napfényes Kaliforniából lövöldözi fel videóit, amik kizárólag a rendkívül népszerű és aktív rajongótáborral bíró Minecraft nevű építős-bányászós játék köré épülnek. Neki körülbelül egy Magyarország lakosságának megfelelő létszámú követői tábora van, és már másfélmilliószor klikkeltek a videóira.
4. Az egyik legrégebbi YouTube-szenzáció, ami még mindig szakít
Ez a Smosh, amiről még magyar nyelvű Wikipedia-cikk is született, itt minden lényegest leírnak róluk. 2005-ben váltak sztárokká a videómegosztón popkulturális paródiáikkal, de nemhogy eltűntek volna a süllyesztőben azóta, hanem hét további csatornát is nyitottak, és ontják a kontentet. ONTJÁK! És ezzel felső hangon akár egymilliárd forintot is megkeresnek per év. Ebben a videóban például egyetlen szem, furcsa emotikont figuráznak ki. De azt úgy, hogy egyáltalán nem csodálkozunk a hatmilliós nézettségen:
3. A brazil nő, akik Disney-játékokkal játszik
Ezt szinte már alig hisszük el, pedig létezik, van, és másfél milliárdnyian nézték már meg a videóit. Valószínűleg főleg szülők, akik örülnek, hogy a feltöltő a maga selymes hangján álomba nyugtatja a gyerekeiket. Miközben megmutatja, hogyan kell játszani ezzel vagy azzal a játékkal. És miközben mindezzel évi 505 millió és 1,1 milliárd forint körül keres! Lehet, hogy ha gyerek lennék, és gyerekként tudnék angolul, én is odavolnék érte?
2. BluCollection, a másik játékos természet
Ez sem videojátékokról, hanem gyerekjátékokról szól. Őrület, hogy ez megy, de megy. A BluCollection pedig nem szól másról, minthogy a gazdája kinyit, összerak és játszik a játékokkal. 150 millió és másfélmilliárd forint közötti lé üti a markát ezért évente.
1. A simaarcú rekorddöntögető Svédországból
Akár 1,9 milliárd forintot is megkeres évente (nyolc órával számolva csakazértis visszakalkuláltuk, ez 986 ezer forintos órabér, helló) a svéd Felix Arvid Ulf Kjelberg. Hogy mivel? VIDEOJÁTÉKOKKAL! Miközben olyan rekordokat dönt meg, mint amikor a 2013 augusztusi 12 milliós feliratkozói tábora 2014 januárjára húszmilliósra duzzadt. Az összes magyar politikai párt együtt sem képes ennyi elkötelezettet maga mellé állítani - Felix egyik titka viszont valószínűleg az, hogy rengeteg figyelmet fordít követőire, megválaszolja a kérdéseiket, és így tovább. Ez meg azért hálás téma. Ismerkedjünk meg a világ egyik legpofátlanabb gazdagjával is, aki megint csak úgy tömi meg a bankszámláját, hogy szórakozik közben:
Mindebből hamar kiderül tehát, hogy a videojátékosok és a paródiások aratják a legtöbbet YouTube-reklámokból. Továbbá az is kiderül, hogy ha olyan nyelvet beszélünk, amit a világon nagyon sokan, akkor nagyobb esélyekkel indulunk. Meg az is, hogy az élet igazságtalan. És Ön milyen YouTube-csatornát indítana?