Internetes nyereményvadászok

Egyre szaporodnak Magyarországon a gyűjtögető életmódot folytatók. Magvak helyett azonban pontok, vonalkódok, bizonylatok gyűlnek a spájzban.

A dolgok néha nem azok, aminek látszanak. Erre naponta rádöbbenhetünk. Az utcán heverő csokipapírért lehajoló járókelőre gondolkodás nélkül rávágjuk: környezetvédő, a babakocsija kerekét igazgató anyukára fittyet sem vetünk, csak a babára koncentrálunk, és a sötétben kertünkbe bemászó idegent is habozás nélkül fejbeverjük az első utunkba akadó szilárd tárggyal, pedig lehet, hogy csupán egy közös vonás hajtja őket: megszállott nyereményvadászok.

Gyűjtik azt, ami a legtöbb ember számára már csak értéktelen kacat. Lehet, hogy sokan csak bosszankodnak egy eldobott csokipapír láttán, de a környezetvédőnek és a papír mellé ügyesen odalavírozó, majd szerelést színlelve papírt begyűjtő kismamának mindez kincs. Az sem biztos, hogy a kertbe bemászó behatolónak értékeinkre fáj a foga, lehet hogy éppen a legértéktelenebbet, például egy eldobott Magnum papírt szemelt ki magának napközben és az éj leple alatt, feltűnés nélkül szeretné megszerezni magának.

Mosolyognak rajta? Szívük joga, de lássunk egy rövid listát abból, milyen reményt csillantanak meg a termékek köré szervezett nyereményjátékok: 25 milliós lakás, autók tucatszámra, utazások milliós költőpénzzel, milliós bútorok, házimozi rendszerek dögivel és ezek még csak a fődíjak. Ahhoz hogy mindez a miénk lehessen, csak néhány vonalkódot, csomagolásról kivágott emblémát kell visszaküldeni . Az esély a nyereményre nagyságrendekkel nagyobb, mint egy lottóötösé, ráadásul "sorsjegyeink" belsejét el is fogyaszthatjuk, vagy felhasználhatjuk, így csupán a postaköltség terheli a játékost.

Aki azt hiszi, hogy egyszerre kevés nyereményjáték fut párhuzamosan, az nagyon téved. Elég csak ellátogatni a Webnyeremény portálra és az ember már csak a fejét kapkodja a sok lehetőség láttán. Úgy tűnik nyereményjátékot szervezni jó befektetés, hiszen egyre többen élnek vele, és rohamosan szaporodnak az interneten futó nyereményjátékok is, ahol egy-egy kérdőív elpostázásával értékes ajándékokhoz lehet jutni.
Magyarországon sajnos még mindig nem jutottunk el oda, hogy a nagy cégek ingyenes termékmintáit is házunkba kérjük. A cégek inkább kifizetnek sok-sok milliót tévés és újsághirdetésekre, pedig egy kis "áldozattal" sokkal közelebb kerülhetnének fogyasztóikhoz. Nálunk még a céglogóval ellátott névjegykártyatartóért, öngyújtóért, pólóért is fizetni kell, azaz fizetünk azért, hogy reklámozhassuk az adott vállalkozást, legyen az olajcég vagy mobilszolgáltató.

Amerikában évek óta hódít a "freebies" láz. Apróságok tucatjait lehet teljesen ingyen megrendelni kipróbálásra. CD-k, DVD, pólók, teszt-újságelőfizetések, stb. várnak arra, hogy valaki kérje őket. És hogy mi ebben az üzlet? A cég ezzel a húzással közvetlenül a fogyasztójához jut el, örömet okoz neki azzal, hogy adott valamit és a fogyasztó máris lekötelezve érzi magát. Ha a boltban legközelebb választani kell két konkurens termék közül, akkor nagyobb valószínűséggel választja a bőkezűbb cég termékét. Mindez a vállalkozásnak csupán néhányszáz forintos postaköltségébe került. Itthon üdítő színfoltként a Durex-et lehetne kiemelni, hiszen honlapjukon ingyenes termékmintát lehet rendelni, ami néhány napon belül már a postaládában landol - diszkrét csomagolásban. A 3 darabos készletnek hamar a nyakára lehet hágni, és ha tetszett az, amit a vásárló kapott, akkor hamarosan újból vágyat érez az élmény felidézésére...

Az Interneten sajnálatos módon nem csak a játékok, de a csalók és az átverések is szaporodnak, ezért résen kell lenni, kinek milyen adatot adunk meg. Nem árt gyanakodni például, ha az egymilliós luxusútért adatainkat és tíz ismerősünk emailcímét kell elküldeni egy freemailes címre, vagy ha egy hangzatos - de még sohasem hallott - nevű cég irreálisan nagy ajándékokat kínál szintén adatainkért cserébe. Az internetes játékokhoz érdemes külön postafiókot kreálni valamelyik ingyenes szolgáltatónál, hogy a "hirtelen" felbukkanó reklámlevelek ne az ismerőseink által is ismert postacímünket árasszák el.

A hazai nyereményjátékosok legnagyobb mumusai azok a zöld ruhás lények, akik a nyeremények házhoz jutásáért felelősek, azaz a postások. Képtelen és valós legendák keringenek a kézbesítők rémtetteiről, akiknek CD lejátszója mellett hegyekben állnak a mások által megnyert CD-k, szekrényeik pedig tele vannak nyereményvasalókkal, pólókkal és szóró-ajándékokkal.

Aki nem tudja, hogy fogjon neki a nyereményvadászatnak, annak csak ajánlani tudjuk a Webnyeremény portál fórumát, ahol öreg rókák jelentkeznek naponta többször a legújabb játékok híreivel és tippeket is adnak. Annak ellenére segítenek az újoncoknak, hogy ezzel éppen saját konkurenciájukat nevelik ki. Ebben a közösségben éppen az a szép, hogy a hétköznapi fúrások helyett egymás sikereinek is örülnek és támogatják a másikat a speciális játékokon. Olvashatjuk itt azoknak a cégeknek a feketelistáját is, akik "megfeledkeztek", vagy éppen rendszeresen megfeledkeznek a jutalmak kipostázásáról. Nem kell feltétlenül névtelen cégekre gondolni, a toplista élharcosa éppen az egyik országos kereskedelmi rádiónk.

Sikerült billentyűzetvégre kapnunk a Webnyeremény tulajdonosát, az egyetemista Galambos Dánielt is, akit a nyereményportálról és saját magáról faggattunk:

- Megszállott játékos vagy?
- Csak azért veszek részt a nyereményakciókban, hogy megtapasztaljam ki hogyan csinálja, szervezi, mit kommunikál, milyen kommunikációs csatornákat használ ki. Inkább a környezetemben vannak megszállott játékosok, például a szüleim
- A szerencsejátékosok általában magányos farkasok. Honnan jött az ötlet, hogy a nagyközönségnek csinálj egy ilyen portált?
- Én inkább a nyereményjátékosok szót használnám. Szerintem nem ugyanazok játszanak ezeken, mint a szerencsejátékokon. A honlap annak idején hobbiból indult el, a családunk
rendszeresen pályázott nyereményjátékokon, és mivel mindig lemaradtunk a beküldési határidőkről, készítettem rá egy átlátható rendszert, amely tartalmazza a promóciók legfontosabb adatait.
- Milyen a lap fogadtatása? Sok a visszatérő látogató?
- Ahogy a honlap fejlődött, egyre inkább bővült a látogatók köre, és a szakmai oldal is fokozatosan felfigyelt rá. A látogatók ma már egy online közösséget alkotnak, ennek bizonyítéka aktív fórumunk.
- Miről szól a fórum?
- Ide mindenki beírhatja, hogy éppen, mit nyert, esetleg milyen negatív tapasztalatai voltak, illetve hogy milyen új nyereményjátékról szerzett tudomást. Tippeket, ötleteket adhat a szervezőknek, hogy melyik nyereményt unja már, és mire vágyik leginkább, mi az, amiért megvenne egy terméket, és pl. beküldené a vonalkódját.
- Megkeresnek-e Téged a cégek marketingesei az új játékaikkal, vagy minden játékot magad vadászol össze?
- Egyre több példa van arra, hogy megkeresnek az egyes nyereményakciók indítói. Ma már gyakorlatilag nem vadászom, elsősorban a bejövő e-mailek, szervezők ill. játékosok jelzései, és hirdetések figyelése alapján informálódom.
-Tudomásod szerint mi az a legnagyobb nyeremény, amit webnyereményes nyert? Kaptál már köszönetet olyantól, aki az itt talált játékon nyert?
- A legutóbbi, Darling kutyaeledeles nyereményjáték fődíját egyik törzslátogatónk nyerte, 1 millió forinttal lett gazdagabb. Természetesen nekem is megírta az örömteli hírt. Tudok autónyertesekről, illetve olyanokról is, akik utazást nyertek. Bár ők nem kizárólag a Webnyereményről értesültek az adott nyereményjátékról, de talán ez a honlap is hozzájárult ahhoz, hogy végül is pályáztak
- Milyen típusú játékokat kedvelnek leginkább az oldal látogatói?
- Az egyszerű és átlátható nyereményjátékokat. Az interneteseknél azt, mikor csak el kell látogatni egy honlapra, és ott néhány kvízkérdésre válaszolni. Az interneten kívülieknél azokat, amelyeknél kis befektetéssel, szerencsével nagy értékű nyereményekhez lehet jutni.

Kis befektetés, nagy szerencse. Igaz volt ez Évire is, aki két macskája eleségéről vagdosta ki a vonalkódokat és küldte be a játékszervezőnek. Egyik nap telefonhívást kapott, amelyben gratuláltak neki az egymilliós fődíjhoz. Bár eleinte nehezen hitte el, de aztán a kételyt felváltotta az öröm. A macskáknak természetesen ezután óriási örömködést, dögönyözést kellett elviselniük, amit ők királyi leereszkedéssel fogadtak.

Igaz tehát: "Aki nem játszik az nem is nyer!", Játszani pedig sok mindennel lehet: hétköznapi fogyasztási cikkek vonalkódjaival, háztartási gépek csomagolásával, mindennap eldobált dolgokkal. De vigyázat! A nyereményvadászat fertőz, és tartós függőséget okoz. Ne lepődjön meg tehát, ha valamelyik családtagja cuccai közt üres levesporos zacskókat, kivágott vonalkódokat talál, ez csupán annak a jele, hogy az illetőt is elkapta a hév. De pont emiatt előfordulhat, hogy az illető hamarosan új autóval állít haza, vagy éppen házimozin nézheti a valóságshow-kat.

Magyar Turizmus KártyaNyerni jó. Közhely, de igaz. Ezért most mi is kitettünk magunkért és a Hotelinfo-val összefogva óriási nyerési lehetőséget kínálunk olvasóinknak. Csupán néhány kérdésre kell helyes választ adni és várni a sorsolást, ahol kiderül ki az a száz szerencsés, aki kipróbálhatja a Magyar Turizmus Kártya számtalan szolgáltatását.

Itt játszhatsz >>

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Könnyű