Vonatbaleset Szombathelyen - Mit mutatott a sorompó?

Autókat szállító kamion ütközött vonattal az elkerülő útnál. A sofőr szerint valami nem stimmelt a fénysorompóval...

Nulla kilométeres Renault Thaliák szóródtak szét az elkerülő út, Rumi út melletti vasúti átkelő környékén kedden éjszaka, miután egy dízelmozdony ütközött egy Győrbe tartó szlovén autószállító kamionnal. Az M62-es mozdony a tréler közepét kapta el és megpördítette a kamiont, ami az átkelő túloldalán a jelzőrendszereket letarolva az eredeti menetirányával szemben, de a megfelelő oldalon a kerekeire esett le. A mozdony egy tengellyel kisiklott, a sorompóberendezés és a vasúti pálya kb. 300 méter hosszban megrongálódott, a mozdony vezetője nem sérült meg.

A kamion vezetője, a  maribori Franc Minaric csupán könnyű sérülést szenvedett. Elmondása alapján a fénysorompó fehéren villogott, amikor kb. 30-40 km-es sebességgel megközelítette az átkelőt. Már majdnem a síneken volt, amikor meghallotta a vonat dudálását. Cselekedni azonban már nem volt ideje, a dízelmozdony hatalmas erővel robbant bele a kamion hátsó felébe. Volt olyan személyautó, amit 35 méterre repített az ütközés.

Annyi bizonyos, hogy valami nem működött rendesen a baleset előtt. A vasúti átkelő félkarú sorompóval van biztosítva, ez azonban sértetlenül állt a baleset után. Ha a sorompó működik, akkor jóval a vonat érkezése előtt lecsukódik, ekkor viszont a kamion töri le akkor, amikor áthajt a piroson.

– Eddigi adataink alapján működött a fényjelző készülék, tilos jelzést mutatott, ennek ellenére hajtott a sínekre a sofőr. Az, hogy a sorompó működött-e, további vizsgálat tárgyát képezi – mondta Szalai Ferenc, a Vas megyei Rendőrfőkapitányság szóvivője.

A MÁV Rt. kommunikációs igazgatóságáról is hasonló választ kaptunk.
– A fénysorompó a baleset idejében működött, ezt a szakértői vizsgálatok is alátámasztották. A csapórúd vizsgálata még jelenleg is tart. Amennyiben munkatársaink tudomást szereznek egy meghibásodott jelzőrendszerről, akkor természetesen értesítik a mozdony vezetőjét – állt a válaszban.

Felhívás!
Kedves Olvasónk! Ha a cikkben említett átkelő jelzőrendszerével kapcsolatban Ön már tapasztalt bármilyen rendellenességet, anomáliát, kérjük, ossza meg velünk!
A kamion szlovén vezetője ellen vasúti közlekedés veszélyeztetése miatt indult eljárás, Franc Minaric azonban határozottan állítja: fehéren villogott a lámpa és a sorompó sem volt leeresztve. (Ez utóbbi tény.)
A Vas Népe 2004.november 25-i számának SMS-rovatában egy olvasó azt írja: "Az ominózus  vasúti átjáróban magam is jártam úgy, hogy egy-két másodpercig piros volt, majd újra fehér!"
Igaz, hogy a fénysorompó fehér jelzése nem szabad utat jelent, csupán azt, hogy a készülék működik, azonban közös érdekünk, hogy ez valóban így is legyen.
Zárásként a helyszínre kiérkező tűzoltók egyikének első reakcióját idézzük: "Úristen, még jó, hogy ez nem egy busz volt!"

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt , vagy facebook messengeren ide kattintva . Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Könnyű