Vonatbaleset Szombathelyen - Mit mutatott a sorompó?

Autókat szállító kamion ütközött vonattal az elkerülő útnál. A sofőr szerint valami nem stimmelt a fénysorompóval...

Nulla kilométeres Renault Thaliák szóródtak szét az elkerülő út, Rumi út melletti vasúti átkelő környékén kedden éjszaka, miután egy dízelmozdony ütközött egy Győrbe tartó szlovén autószállító kamionnal. Az M62-es mozdony a tréler közepét kapta el és megpördítette a kamiont, ami az átkelő túloldalán a jelzőrendszereket letarolva az eredeti menetirányával szemben, de a megfelelő oldalon a kerekeire esett le. A mozdony egy tengellyel kisiklott, a sorompóberendezés és a vasúti pálya kb. 300 méter hosszban megrongálódott, a mozdony vezetője nem sérült meg.

A kamion vezetője, a  maribori Franc Minaric csupán könnyű sérülést szenvedett. Elmondása alapján a fénysorompó fehéren villogott, amikor kb. 30-40 km-es sebességgel megközelítette az átkelőt. Már majdnem a síneken volt, amikor meghallotta a vonat dudálását. Cselekedni azonban már nem volt ideje, a dízelmozdony hatalmas erővel robbant bele a kamion hátsó felébe. Volt olyan személyautó, amit 35 méterre repített az ütközés.

Annyi bizonyos, hogy valami nem működött rendesen a baleset előtt. A vasúti átkelő félkarú sorompóval van biztosítva, ez azonban sértetlenül állt a baleset után. Ha a sorompó működik, akkor jóval a vonat érkezése előtt lecsukódik, ekkor viszont a kamion töri le akkor, amikor áthajt a piroson.

– Eddigi adataink alapján működött a fényjelző készülék, tilos jelzést mutatott, ennek ellenére hajtott a sínekre a sofőr. Az, hogy a sorompó működött-e, további vizsgálat tárgyát képezi – mondta Szalai Ferenc, a Vas megyei Rendőrfőkapitányság szóvivője.

A MÁV Rt. kommunikációs igazgatóságáról is hasonló választ kaptunk.
– A fénysorompó a baleset idejében működött, ezt a szakértői vizsgálatok is alátámasztották. A csapórúd vizsgálata még jelenleg is tart. Amennyiben munkatársaink tudomást szereznek egy meghibásodott jelzőrendszerről, akkor természetesen értesítik a mozdony vezetőjét – állt a válaszban.

Felhívás!
Kedves Olvasónk! Ha a cikkben említett átkelő jelzőrendszerével kapcsolatban Ön már tapasztalt bármilyen rendellenességet, anomáliát, kérjük, ossza meg velünk!
A kamion szlovén vezetője ellen vasúti közlekedés veszélyeztetése miatt indult eljárás, Franc Minaric azonban határozottan állítja: fehéren villogott a lámpa és a sorompó sem volt leeresztve. (Ez utóbbi tény.)
A Vas Népe 2004.november 25-i számának SMS-rovatában egy olvasó azt írja: "Az ominózus  vasúti átjáróban magam is jártam úgy, hogy egy-két másodpercig piros volt, majd újra fehér!"
Igaz, hogy a fénysorompó fehér jelzése nem szabad utat jelent, csupán azt, hogy a készülék működik, azonban közös érdekünk, hogy ez valóban így is legyen.
Zárásként a helyszínre kiérkező tűzoltók egyikének első reakcióját idézzük: "Úristen, még jó, hogy ez nem egy busz volt!"

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Könnyű