A tragédia idejében arra járók ugyanis azt láthatták, hogy a Külső-Rumi út város felől nézve második vasúti kereszteződésében mentők, tűzoltók, rendőrök tucatjai csoportosulnak egy mozdony körül, amely alól egy autó roncsa lóg ki.
Ebből vonták le sokan azt a téves következtetést, hogy ott, abban az átkelőben történt a baleset. Valójában azonban a Szent István király utcában nyársalta fel a mozdony a személyautót és onnan tolta át a Külső-Rumi úti átkelő közelébe. Az ütközés helyszínén és a 300 méteres út alatt a Seatról szinte semmilyen törmelék nem hullott le, így a kereszteződésben sem maradtak roncsdarabok.
A baleset körüli zűrzavart csak fokozta a másnap a megyei napilapban vastag betűkkel megjelenő főcím: Ütközés a körgyűrűnél. Ezt a fals helyszínt több rádió is beolvasta.
A nyugat.hu nem sokkal az ütközés után már ott volt a helyszínen. A Szent István király utcai átkelőben tehát ahol az ütközés történt - a fénysorompó működött, a Külső-Rumi úti átkelőben viszont nem.
Ahogy olvasóink is jelezték, valamint a MÁV, illetve a rendőrség felé is bejelentették, már reggel óta sötéten állt a jelzőkészülék. Azonban a Szombathelyen terjedő szóbeszéd szerint amiben téves átkelőt neveznek meg a működésképtelen fénysorompó okolható a balesetért.
Ez azonban akkor is erősen téves következtetés lenne, ha valóban a Szent István király utcai fénysorompó hibásodott volna meg. Abban az esetben ugyanis, ha a fénysorompó nem működik, a sofőrnek kötelessége meggyőződni a biztonságos áthaladás feltételeiről. (Ez arra az esetre is igaz, ha a fénysorompó fehéren villog, hiszen paradox módon az sem szabad áthaladást jelez, hanem csak azt, hogy a készülék működik. Ez azonban feltételezhetné azt, hogy ha megfelelően működik, akkor jelezné a vonatot, de a szabály szerint nem ezt jelenti a fehér villogó fény.)
Az általunk ismert beszámoló alapján a kék Seat lassítás nélkül hajtott a sínekre, így nagy valószínűség szerint a személyautó sofőrjének hibája, figyelmetlensége okozta a balesetet. Egyik olvasónk a száguldó mozdonyt tette felelőssé, de ebben az esetben teljesen mindegy, hogy egy 50-nel haladó mozdony elé hajt valaki, vagy egy 90-nel robogó monstrum elé.
A vizsgálat eredményéről a későbbiekben beszámolunk.