Traffipax-szal vadásznak a sportrepülőkre a vasi zsaruk

A zsaruk ezzel a mutatvánnyal a rakoncátlan repülőpilótákat próbálják ezentúl lefülelni.

Különös kísérlet zajlott pénteken délben a tokorcsi repülőtéren. Rendőrök érkeztek, és az egyik hangár előtt felállították a FAMA lézeres traffipaxot, majd állványról és kézből is „levadászták” a tesztköröket repülő, beszervezett pilóta gépét. Ezúttal nem sebességet, hanem repülési magasságot mértek. A különleges akciót a vasi zsaruk kezdeményezték, mert a közelmúltban megszaporodtak az alacsonyan repülő gépek elleni panaszok a megyében.

A rendőrség repülési szezonban két-három alkalommal is ellenőrzi a repülőtereket
– Lakott terület felett 300, azon kívül 150 méter a minimális repülési magasság, ám ezt néhány pilóta nem tartja be. A kísérletünk részben sikeresnek bizonyult, sikerült értékelhető felvételeket készíteni az alacsonyan szálló gépről, de joghatással járó szabálysértési feljelentést csak a Hungarocontrol adatai alapján kezdeményezhet a rendőrség pilóta ellen –mondta Ferenczi Attila őrnagy, megyei baleseti fővizsgáló. – Külön akciót a repülőgépekre nem szervezünk, de a sebességmérő kollégák ezután figyelnek rájuk is, és ha a közelükben száll egy repülő, akkor rámérnek a műszerrel. Az biztos, hogy ezekkel a szabálysértésekkel foglalkozni kell, hiszen bosszúságot okoznak az embereknek.

A rendőrség repülési szezonban két-három alkalommal is ellenőrzi a repülőtereket, valamint a le- és felszállóhelyeket. Vas megyében mindegyikből egy üzemel állandó jelleggel. Tokorcs 2003 óta fogad repülőket, de jelenleg még nem bonyolít nagy forgalmat. Mindez azonban alaposan megváltozhat a schengeni határvonal eltolódásával. Azt követően ugyanis az EU-s országokból érkező gépeknek már nem kell leszállniuk – és fizetniük - Fertőszentmiklóson, így megsokszorozódhat pl. az osztrák, német, olasz gépek száma a kis vasi település mellett.

Magyarországon folyamatosan nő a repülőgép-tulajdonosok tábora
Egy alap, használt sportrepülőgépet már néhány millió forintért meg lehet vásárolni. Ahhoz, hogy valaki pilóta lehessen, először meg kell felelnie az orvosi vizsgálaton, majd elméleti képzés következik házi vizsgával. Ha ez megvan, akkor jön a Polgári Légiközlekedési Hatóság előtti vizsga, majd a gyakorlati képzés. Mindez kb. egymillió forintba kerül.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Könnyű