Több mint 350 ezer gyufaszál
A makett közel 65 százaléka elkészült már mondja érdeklődésünkre Krajczár Imre, a rekordkísérlet kivitelezője. A makettezést még általános iskolában megkedvelő fiatalember tavalyelőtt ősszel jelentette be szándékát, miszerint gyufaszálakból építi fel a francia autó életnagyságú modelljét.
Az eredeti tervek szerint már az őszi BNV-n bemutatták volna az alkotást, azonban a sors közbeszólt mégpedig egy négy hónapos felépülést követelő baleset képében , majd az építésre használt helyiség helyett kellett újat keresni. Az autó jelenleg egy táplánszentkereszti műhelyben készül, külső felületével néhány napon belül végez az alkotó, és ekkor már csak a belső munkák várnak majd rá.
Az építéshez 15 ezer doboz gyufát használ fel, amellyel több mint 350 ezerszer begyújthatnánk a gáztűzhelyet, lévén, hogy a dobozok tartalma ennyi szálnak felelnek meg. A külső burkolat esetében a gyufaszálak foszforfejének egyik oldalát le kellett vájni, különben nem lett volna tökéletes a ragasztás ecseteli a nehézségeket Imre.
Az élethű kialakítás érdekében emberünk az eredetinek megfelelően kivitelezte az íveket, a hajlatokat, így a legnagyobb eltérés maximum fél centi. Az autó vázát két tízszer tíz centiméteres fagerenda és több merevítő adja, ennek köszönhetően a fa Citroën hordozható lesz.
Széleskörű összefogás
A pontos méretek és formák részletes modellezését a márka forgalmazója, a Citroën Hungary Kft., és a Gelencsér Autóház Kft. segítette, előbbi két hétre biztosított egy fullextrás C4-est, utóbbi pedig szükség esetén megjelenik egy-egy bemutatóautóval. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a szombathelyi márkakereskedés a gyufákból ki nem alakítható tartozékokat a szélvédőket, a lámpákat, és a díszítőelemeket is Imre rendelkezésére bocsátotta.
Mint látható, összefogásban nem volt hiány, hiszen a kerekeket a Marso Kft., a nem kis mennyiségű gyufát a Európa Match, a faanyagot pedig a Vasi Faker Kft. szállította.
A költségek fedezetéhez segítséget nyújtott a budapesti Silver Bird ékszerüzlet, a Zebra Fess Kft., az AKMÉ Kft. és a Hozer Kft. A munkához 10 ezer forinttal egy magánszemély, 50 ezerrel a városi önkormányzat járult hozzá. Krajczár Imre kiemelte még lapunk és a Nyugat Rádió segítségét is. Utóbbi egyfelől médiatevékenységével, másrészt százezres nagyságrendű anyagi támogatással járult hozzá a sikerhez. Az alkotó ezúton is köszöni a hozzájárulásokat, köztük nem utolsóként Szabó Ernő és szervízcsapata segítségét.
Guinness-rekord kísérlet
A modell elkészítése Guinness-rekord kísérletként is szolgál, azonban a hitelesítési folyamattal időközben gondok adódtak. A makett építésének kezdetén sikerült a kötelező regisztráció, a több hónapos csúszás miatt azonban tavaly szeptemberben 250 angol fontra lett volna szükség annak meghosszabbításához ám erre akkor nem volt keret.
Krajczár Imre szerint a hitelesítésre van még esély: az autó elkészültekor el kell majd küldeni a teljes fotó- és videóanyagot, a február elejére tervezett bemutatóra pedig szeretettel várják a Guinness Rekordok Könyvének képviselőit is.
Nem unod még a gyufaszálakat? merül fel bennünk a jogos kérdés, ám Imre mosolyogva csóválja a fejét. Annyira nem, hogy egy új autót tervezek, amelyet még az év vége előtt szeretnék befejezni mondja, a részletekről azonban még nem kíván beszélni.
De a következő makettig is sok munka vár még a gyufaszálak szerelmesére, a fa Citroënt ugyanis szeretné egyes városi, országos és nemzetközi kiállításokon, vásárokon is bemutatni. Ezekből pedig akad, bőven