A toronyban álló váltókezelő az előtte kihúzó személyvonaton egy fiatalemberre lett figyelmes, aki a lépcsőn állt. A 4:50-kor induló székesfehérvári szerelvény éppen gyorsított, kb. 30-40 kilométeres sebességgel, haladhatott, amikor a vasutas rosszat sejtve többször is odakiáltott a láthatóan leszállást fontolgató utasnak: "Nehogy leugorj!"
Azt már nem tudhatjuk, vajon a hangok eljutottak-e a 18 éves csöngei fiatalhoz, az azonban biztos, hogy néhány méter múlva kiugrott a vonatból. Ezt a mozdulatot a váltókezelő nem látta, mint ahogy a vonat utasai és vezetője sem, így a szerelvény tovább gyorsítva elhagyta az állomást. A vasutas már csak a sínek mellett mozdulatlanul fekvő testet vette észre.
Azonnal értesítették a mentőket, majd rohantak segíteni. Sajnos már hiába. A fiatalember beverte a fejét a sínbe és mire odaértek hozzá, meghalt.
A jelek szerint nem öngyilkossági szándékkal ugrott ki a kb. 40-50 kilométeres sebességgel haladó vonatból a fiú. Elképzelhető, hogy nem engedte, nem tudta elengedni a korlátot, mivel a holttest előtt kb. 20 méterrel találták meg a nedves talajba benyomódott lábnyomokat. A szerelvény megránthatta, és magával sodorhatta a fiút, aki a földreéréskor beütötte a fejét a sínbe.
A kerekek nem haladtak át a testen. A székesfehérvári vonaton amely a férfi lakhelye felé haladt nem találtak elhagyott csomagot a rendőrök. Az viszont rejtély, hova lett a férfi egyik cipője? A helyszínelők hiába járták be a baleset helyszíne előtti és utáni sínpár részt, nem akadtak a hiányzó cipőre. A rendőrök maximális diszkrécióval jártak el a helyszínelés alatt. A holttest végig takarva maradt az elhaladó szerelvények elől, a halottszemle ideje alatt pedig nem haladhattak át vonatok a baleset helyszínén.
A személyvonat első megállója egyébként a Szombathelyhez közeli, mindössze 7 kilométerre található Vép lett volna, ahonnan akár busszal, akár vonattal, vagy autóstoppal is visszajuthatott volna a fiatalember. A rendőrség vizsgálja a tragédia körülményeit.
Idegenkezűségre utaló adat nem merült fel.