Van olyan megoldás, amivel nem muszáj a vonalkóddal bénázni az automata pénztárnál

Szombathelyen is találni olyan áruházat, ahol kigyomlálták az egyik kényelmetlen faktort a vásárlási folyamatból.

Nemrég írtunk a Szombathelyen egyre több helyen elérhető automata pénztárgépekről. A cikk kommentmezőjében és a Facebook-poszt alatt is több olvasónk megírta véleményét: egyesek imádják, mások pedig utálják az ember nélküli rendszert, esetleg csak hűvös kétkedéssel fogadják a pénztárosok számának csökkenését.

Van azonban egy üzlet, amit nem említettünk a felsorolt példák között. Ez pedig a Decathlon, ahol egy egészen más rendszer működik. Itt ugyanis nem kell vonalkóddal vagy darabszámmal bajlódni, elég egy dobozba belerakni a termékeket - a gép azonnal tudja, mit megvásárolunk.

Decathlon

"Az úgynevezett RFID technológiával dolgozunk, ami lényegében egy rádiófrekvencián alapuló megoldás. Minden termékünk el van látva egy digitális címkével, melyek frekvenciáját megfelelő távolságból érzékeli a kassza, így automatikusan beolvassa, a vásárlóknak nem kell a vonalkódokat keresgetniük vagy kézzel beolvasni azokat" - válaszolta kérdésünkre a rendszerről Margitics Botond , a szombathelyi áruház igazgatója.

Azaz minden egyes termékben van egy nagyon apró chip, ami tárolja a termékkel kapcsolatos fontos információkat.

A cég az első önkiszolgáló kasszákat a dunakeszi áruházába telepítette 2021-ben, majd fokozatosan kerültek bevezetésre a többi városban is. Ezeknél a gépeknél egyébként eleinte csak bankkártyás fizetésre volt lehetőség, de mostanra már készpénzzel is lehet használni őket.

Bár a folyamat a bénázási potenciál lecsökkentésével kényelmesnek tűnik, azért kíváncsiak voltunk arra, mik a vásárlói visszajelzések

"Alapvetően nagyon pozitív" - jött a válasz, és kiemelik, hogy bár több kereskedelmi szereplő bevezette már előttük az automata pénztárakat, az RFID sokkal kényelmesebbé teszi a vásárlást.

Decathlon

"A dolgozók kezdetben tartottak tőle, hogy milyen lesz megtanulni kezelni egy új metódust, de szerencsére ez gyorsan ment és érezhetően csökkent rajtuk a munkaterhelés" - mondta Margitics Botond a másik, munkavállalói oldalt nézve. Náluk ugyanis nincs fix kasszás csapat, mindenki a napi feladatai mellett végezte a pénztárgépkezelést is, de azzal, hogy nem kell több embernek is a pult mögött állnia, a felszabadult órákat vissza tudják forgatni az eladótérbe.

"Vagyis a vásárlás folyamatának legutolsó mozzanata, a fizetés helyett az ezt megelőző lépésekben tudják segíteni a vásárlókat: a megfelelő termék kiválasztásában, tanácsokkal látják el őket, válaszolnak a kérdéseikre" - elemezte a megoldásukat.

Azt azért tegyük hozzá, hogy a technológia "nehezen lenne alkalmazható" például az élelmiszerek esetében, tehát nem mindenhol alkalmazható, nem mellesleg jelentős pluszmunkát jelent a chipek elhelyezése minden egyes terméken - kivéve, ha ezek már a gyártónál felkerülnek.

Továbbá kizárólag a kényelmes fizetés miatt senki sem fogja ezt az áruházat választani a konkurensek helyett; de talán ha az ott dolgozók emiatt többet tudnak a vásárlók ügyes-bajos dolgaival törődni, akkor néhányan szívesebben fogják ezt a brandet választani. A több, segítőkész eladó pedig sosem hátrány, de ez már egy másik téma.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt , vagy facebook messengeren ide kattintva . Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Tech