Két hónap után végre időpontot kapott a kórházba az idős, demens asszony, de a betegszállító nem vitte el

Nem volt már hely. Olvasónk szerint mindenki mossa a kezét.

„Sok rosszat hallani a magyar egészségügy jelenlegi helyzetéről. Valójában én is most szembesültem vele, amikor a múlt héten egy nagyon negatív élményben volt részünk” – így kezdődött az az olvasói levél, ami a hét elején érkezett szerkesztőségünkbe.

A helyszín egy Vas megyei település, melyet a levélíró kérésére nem nevezünk meg. A történt pedig ott kezdődik, hogy olvasónk édesanyja közel 2 hónapnyi várakozás után május 31-re végre kapott időpontot az urológiára, Szombathelyre.

Mivel azonban 90 éves és demens is, ezért betegszállítást kértek a háziorvostól. Mindkettejüknek, hiszen az asszony állapota miatt kell kísérő. Az orvos – akit szintén nem nevezünk meg – és az asszisztense ezt rendben meg is tette, olvasónk és édesanyja visszaigazolást is kapott róla – ezt mi is megkaptuk.

Eddig minden viszonylag flottul ment – leszámítva a két hónapnyi várakozást, de most nem is ez a lényeg. Eljött ugyanis május 31., amikor is megtörtént az incidens, ami miatt olvasónk úgy gondolta, klaviatúrát kell ragadnia.

„Nyugodtan vártuk a járművet, ami a jelzett időpontban meg is érkezett. A meglepetés akkor ért, amikor a betegszállító közölte, hogy sajnos nem tud elvinni minket, mert teljesen tele van a kocsi, egy szabad hely sincs. Aztán sietve távoztak is, engem meg teljesen lesokkolt ez a dolog. Mindenre számítottam, hosszú várakozás, stb. De erre nem” – írta.

Majd hozzátette, hogy ha tudja előre, hogy ez is megtörténhet, nyilván másképp intéz mindent. De a lényeg, hogy most kezdhetnek minden elölről: kezdődhet az időpontra vadászás és szabadság intézése, hogy el tudja kísérni édesanyját a vizsgálatra. Egy valamivel viszont biztosan nem fognak bajlódni: ez pedig a betegszállítás.

Olvasónk elmondta azt is, hogy az esetet jelezte a betegjogi képviselőnek is, visszajelzés azonban még nem érkezett. Ezért is gondolta úgy, hogy a nyilvánossághoz fordul, hiszen nem érti, hogyan fordulhat elő ilyen egy beteggel, akit várnak a kórházi rendelésen.

„Ha ez a normális állapot, és ez bármikor bárkivel előfordulhat, akkor tényleg lesújtó az egészségügy helyzete!” – zárta levelét.

Mi pedig természetesen hamar felvettük olvasónkkal a kapcsolatot, illetve megkerestük dr. Baranyai Rolandot, a régió betegjogi képviselőjét. Baranyai elmondta, hogy sajnos abban az esetben tudnak csak a panaszokkal érdemben foglalkozni és elérni bármit is, ha maga az érintett tesz panaszt.

Tehát nem hozzátartozó vagy kísérő, hanem maga a beteg. Más személy csak akkor tehet panaszt, ha meghatalmazást írnak. Addig sajnos áll az ügy, jogilag ugyanis csak így lehetséges.

Ezt az információt pedig továbbítottuk olvasónknak is, akitől a következő választ kaptuk:

Ugyan tudnák aláíratni meghatalmazást, de nem látom értelmét még jobban belekeverni a beteg, idős anyámat ebbe az ügybe. Koránál fogva meg nyilván nem tud önállóan intézkedni. Az én értelmezésem szerint valahol érintett vagyok, hiszen maga a betegszállítás 2 fő részére lett igényelve. Pont az állapota miatt. Úgy gondolom, a betegjogi képviselővel nem érdemes foglalkozni. Közöljék csak le az esetet, hogy ilyen megtörténhet és mindenki mossa a kezét.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt , vagy facebook messengeren ide kattintva . Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Jelentem