Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Elektromos buszok oldanák meg a legjobban Szombathely tömegközlekedési gondjait?

Olvasóink többsége ezt mondja. Második helyre azért csak befutott a villamos.

Lezárult az olvasói szavazás arról, hogy milyen irányban kellene fejleszteni Szombathely tömegközlekedését.

Bevalljuk, amikor megfogalmaztuk a lehetséges alternatívákat Busz, villamos, troli? - Hogyan tovább szombathelyi tömegközlekedés? 2019. December 05. 07:04 , mi sem tudtuk, melyik lesz a győztes.

Mert – ahogy azt az írásban Busz, villamos, troli? - Hogyan tovább szombathelyi tömegközlekedés? 2019. December 05. 07:04 körüljártuk – minden megoldás mellett szólnak érvek és ellenérvek.

Nyugat.hu

Végül is az első helyre az elektromos buszok futottak be, ráadásul meglepő fölénnyel. Olvasóink közül 644-en szavaztak erre a variációra, míg a második helyet a régi kedvencek, a villamosok érték el 361 szavazattal.

Legkevésbé a trolibusz a népszerű (132 szavazat).

Habár nem vagyunk közlekedési szakemberek, az eredményt mindenképpen figyelmébe ajánljuk a városvezetésnek.

Annál is inkább, mert nem nehéz megjósolni, hogy a város közlekedésének új pályára állítása lesz az egyik legnagyobb kihívás az elkövetkezendő években, és egészen biztos, hogy néhány parkoló építése nem oldja meg a gondokat: sőt még az is lehet, hogy tetézi.

Az első és legfontosabb lépés a lakosság gondolkodásának és napi rutinjának a megváltoztatása lenne, de ennek egyelőre semmi jelét nem látjuk, sem városi, sem országos szinten.

A szavazást 26 olvasói hozzászólás Busz, villamos, troli? - Hogyan tovább szombathelyi tömegközlekedés? 2019. December 05. 07:04 egészítette ki, többségük komoly, megfontolásra érdemes véleményeket és tényeket fogalmazott meg.

Csak néhányat ragadunk ki közülük:

"Az eszközök mellett legalább olyan fontos lenne a közlekedés szervezése. Van, ami könnyebben megvalósítható (pl. kanyarodó sávok, lásd Bartók krt - Rohonci út, amit a stadionnal együtt is meg kellett volna csinálni) és vannak nehezebbek (Saághy, Maros, Öntő, SztImre, Muskátli). Jármű vonatkozásában inkább kisebb és gyakoribb buszokra szavazok, de nem feltétlenül elektromos hajtásúban, hanem a hidrogént is meg kellene vizsgálni (CO2 vonatkozásában lehet, hogy jobb lesz hosszú távon, ráadásul gyorsabban tölthető). Lehet, hogy a roller sem ördögtől való, nem tudom, az ilyen jellegű eszközök miként muzsikálnak Szombathely jellegű/méretű városban." (Polgártárs)


"Szombathelyen a kötött pályás közlekedés közlekedés kiépítéséhez nincs meg a megfelelő keresztmetszet. Keskeny utak, épületek közötti kis távolságok stb. Nem beszélve arról, hogy a kötöttpálya mellett egyéb kiszolgáló létesítményekre is szükség van. Garázsok, fordítók, javítók, peronok és egyéb utasforgalmi létesítmények. A településszerkezet sem kimondottan ideális ehhez; felhordás, lehordás, csatlakozások megvalósítása. Úgyhogy marad az autóbusz, viszont az lehetne másképpen szervezni. Más viszonylatok, járatsűrűség, járműpark mondjuk." (wwallace)


"Szerintem az egész szombathelyi közösségi közlekedést új alapokra kellene helyezni. Új városi céget kellene létrehozni és a befolyó összegeknek megfelelően fokozatosan átalakítani a közösségi közlekedést. Két alternatíva maradt szerintem a jelenlegi technikai szilvonal és a környezetvédelem biztosítása érdekében a troli és az elektromos autóbusz. A troli kiforrott szerkezet, hátránya a felső vezeték, és az azt tápláló energiaellátó -állomás szükségessége. Ma már a korszerű trolibuszok önállóan akkumulátoros üzemre is képesek kb. 25-30 km megtétele erejéig. Több olasz városban üzemel ilyen közlekedési eszköz, sőt Budapesten is láttam már így közlekedni troli buszt. Ezt úgy lehetne megépíteni Szombathelyen, hogy létrehoznak egy nagy városi kört ami az ipartelepektől a Derkovits végéig a nagy lélekszámú városrészeket a busz és vasútállomást összekapcsolja szinte körjáratként és erre lehetne majd később ráépíteni a csatlakozó vonalakat. A másik alternatíva az elektromos autóbusz melynek üzemelési lehetőségét szakértőknek kellene először tanulmányoznia. Van e ma olyan megoldás, mely egy városi közlekedés zavartalanságát folyamatosan biztosítani képes nagyobb üzemzavarok nélkül. A villamos drágasága, és a diesel motoros buszok szennyezőképessége miatt én ezekkel a járművekkel nem számolnék!" (rheingold1226)


"Hiába van Szombathelyen jó tömegközlekedés, ha a környező településekről továbbra sincs, és onnan autóval járnak be dolgozni, viszik iskolába a gyereket. Az első és legfontosabb dolog a gyerekek iskolába és onnan haza szállítása lenne. Ez nemcsak állami feladat, hanem egyenesen kötelezővé is tenném az igénybevételét. Máris meg lehetne spórolni egy csomó felesleges autókázást. A másik, a munkahelyek szervezett tömegközlekedéssel való támogatása. Ebből viszont akár még bevétele is lehetne, bárki szervezi. Akár "büntetni" is lehetne ha valaki autóval jár munkába, egyedül. Persze csak akkor ha tömegközlekedéssel nem tudna. Tudom, pár multinál ez alap, és már meg is szervezték. Érdekes, ettől függetlenül a LUK parkolója nagyobb már lassan mint a Tescóé. Ez a 2 feladat szerintem elég jól becsülhető mekkora költséggel járna. Az meg egyértelmű, hogy ide milyen tömegközlekedési eszközök jöhetnek szóba, és mik azok, amik nem. "(kovacs_ugynok)


Nincs villamosunk, szóval a szegedi, miskolci összevetés nem releváns. Nézzük Veszprémet, ahol önálló közlekedési vállalatot alakított az önkormányzat. Az eredmény: anyagilag fenntarthatatlan. Imádom a villamost, de jelenleg sajnos irreális. A trolihoz légvezetékeket kell kialakítani, költséges és nagyon ronda. Pesten élek, használom a 191 -es elektromos buszjáratot. Kicsi, alacsonypadlós, csendes, környezetbarát és bírja a rózsadombi emelkedőt is.

Az eredeti cikkért és a további kommentekért ide kattintson Busz, villamos, troli? - Hogyan tovább szombathelyi tömegközlekedés? 2019. December 05. 07:04 !

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Jelentem

Tovább az oldalra