"Útálegazhozsáshoz érkeztünk” – mondaná Szombathely közlekedésével kapcsolatban Medgyessy Péter, egykori miniszterelnökünk.
A
megnövekedett gépkocsipark
Kezelhetetlenül sok az autó Szombathelyen? – Megnéztük a számokat
2019.
September
07.
06:48
és az átfogó koncepció hiánya miatt bizonyos időszakokban a város autóval alig járható, és borítékolni lehet, hogy a most kezdődött adventi időszak minden korábbinál jobban próbára teszi a türelmünket.
Habár a kampányban mindkét politikai oldal fontosnak tartotta a tömegközlekedés fejlesztését és a környezetvédelmi szempontokat, eddig leginkább abban hasonlítottak, hogy cselekvésük kimerült parkolóépítésekben.
Igaz, abban egyetértés van, hogy égetően szükséges lenne egy átfogó közlekedési koncepció.
Annál is inkább – tesszük hozzá - , mert minden jel szerint
forradalom kapujában áll
Otthon a Szivárványban! Új lakások zöldterülettel, parkkal, parkolóval Szombathely belvárosában
2019.
December
03.
06:50
a közlekedés egésze is: várhatóan visszaszorulnak a hagyományos motorok, jön az
elektromobilitás
Ön szerint hány Tesla futkározik a magyar utakon?
2019.
November
02.
10:35
és vele együtt az önvezető járművek.
És ha mindehhez még hozzáadjuk a
klímaváltozással kapcsolatos kihívásokat
Ideje lenne kiszállnunk a városi terepjárókból - A klímakutató szerint félelmetes sebességgel változik körülöttünk a bolygó
2019.
September
22.
07:03
, akkor mindjárt egy sokismeretlenes egyenlettel találjuk magunkat szemközt.
Az biztos, hogy nagyon gyorsan lépni kell valamit.
Elvileg a város közlekedésén már dolgozott egy munkabizottság, de hogy mit hoz ki majd mindebből a rövidtávú érdekek által vezérelt politika, abban – fogalmazzunk finoman – van némi bizonytalanság.
A közelmúltban lapunk a témával kapcsolatban az alábbi rövid olvasói levelet kapta:
"Olvasom a Nyugat.hu-n, hogy napirendre kerülhet a szombathelyi villamos "feltámasztása". Ha már villamos hajtású tömegközlekedő jármű szóba kerül Szombathelyen, a villamos helyett inkább a trolibusz-szerű járművet javasolnám. Indokaim: 1. Csak részben kötöttpályás. Nem kell síneket építeni. 2. Nem csikorog a kanyarban. Zajterhelése lényegesen kisebb. A jövő viszont az e-busz! Sz. László"
A levél csak egyetlen véleményt tükröz, viszont arra jó, hogy ennek kapcsán eljátsszunk Szombathely tömegközlekedési alternatíváival, és erre a véleményütköztetésre hívjuk olvasóinkat is.
Nézzünk meg a levélben említett lehetőségeket pro és kontra:
Hagyományos új buszok
Pro:
Kontra:
Elektromos buszok
Pro:
Kontra:
Trolibuszok
Pro:
Kontra
Villamosok:
Kontra:
Önök hogyan látják?
Szavazzanak és írják le véleményüket!