Elképesztő napokon van túl a MÁV – Mi a felelőssége ebben Lázár Jánosnak?

Talán soha nem volt ilyen mély gödörben a magyar vasúti közlekedés. Lesz-e következménye? Jegyzet.

Nyáron az emberek pihennek, utaznak, az időjárás forró. Télen néha havazik, karácsonykor összejön a család, koccintunk - ki többet, ki kevesebbet – az új évre. Ősszel sokak bánatára kezdődik az iskola, rövidülnek a nappalok, sárgulnak a falevelek. Tavasszal nyílnak a virágok, felélénkül az élet.

A négy évszak egyik közös jellemzője, hogy a MÁV szolgáltatásai nem működnek megfelelően.

Szombattól kezdődően nem telt el úgy nap, hogy ne a magyar vasút problémáiáról szólnának a hírek.

Síntörés Síntörés miatt teljesen leállt a forgalom a dél-balatoni vasútvonalon August 24. 17:03 történt a dél-balatoni vonalon, vonat siklott ki MÁV: kedd délelőtt állhat helyre a forgalom a Keleti pályaudvaron August 26. 14:46 a Keleti pályaudvar bevezető szakaszán, két embert gázolt el vonat, ütközés történt egy autóval Cegléd közelében, egy teherautóval való ütközés következtében az észak-balatoni vonal állt le Ütközött a Szombathelyről induló Kék Hullám Intercity, az észak-balatoni vonalon leállt a vonatközlekedés August 26. 12:58 . A veszprémi vonalon biztosítóberendezési hibák A változatosság kedvéért most a veszprémi vonalon vannak gondok August 27. 09:31 miatt késtek a vonatok. Tegnap két Savaria Intercity is megfeneklett A Savaria IC-k is bedobták a törölközőt August 28. 13:42 .

Szakemberek dolgoznak a Keleti pályaudvar közelében történt baleset helyszínén 2024. augusztus 26-án. Augusztus 25-én este a pályaudvar előtt kisiklott a Claudiopolis Kolozsvárról közlekedő InterCity vonat öt személykocsija.
MTI/Bruzák Noémi

2023-ban nagyjából hárommillió percet, tehát 5 évet és 8 hónapot késett a MÁV.

Le kellene-e mondania Lázár Jánosnak?

Nézzünk meg pár példát, amikor a közlekedési miniszterek lemondtak!

  • 2008-ban a monorierdői vonatbaleset miatt Szabó Pál, akkori közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter lemondott, melyet Gyurcsány Ferenc, akkori miniszterelnök elfogadott. A baleset során 4 ember vesztette életét, és 27-en sérültek meg.
  • Görögországban 2023-ban Kosztasz Karamanlisz, infrastruktúráért és közlekedésért felelős miniszter mondott le egy vonatbaleset után, melyben legalább 32 ember vesztette életét.
  • Spanyolországban Isabel Pardo de Vera mondott le 2023 februárjában, amikor kiderült, hogy a megrendelt vonatok túl szélesek ahhoz, hogy az alagutakon áthaladjanak.
  • Szerencsére a mostani eseményeknél senki sem vesztette életét a MÁV hibájából kifolyólag, de nem sokon múlott.

    Természetesen a jelenlegi állapotokért nem csak Lázár János a felelős, hiszen csak 2022 óta tölti be a miniszteri pozíciót.

    Viszont az is kétségtelen, hogy az utasok nem érezhettek fejlődést az elmúlt két év során, a magyar vasút állapota egyre romlik, és néha az az érzésünk, az összeomlás küszöbén áll.

    De milyen intézkedések történtek a miniszter úr munkája során?

  • 10 magyarországi vasútvonalat zártak be,
  • beruházásokat, beszerzéseket állítottak le,
  • bevezették az ország- és vármegyebérleteket.
  • Novák Katalin köztársasági elnök lemondása után a kormánypártiak - politikusok, influenszerek, elemzők - egyik fő üzenete Kocsis Mátétól származott:

    "A jobboldalon a hibáknak is van következménye, a baloldalon a bűnöknek sincs”.

    Vagy mégsem?

    YocoJoin
    EN Co funded
    Ha többet szeretne megtudni a YoCoJoin kezdeményezésről, látogasson el a LinkedIn oldalunkra.
    Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    YoCoJoin