Jim Hackett, a Ford fél éve kinevezett vezérigazgatója nagy bejelentést tett: egy helyi partnerrel együttműködve a Ford is elektromos autókat fog készíteni a világ legnagyobb autópiacán, Kínában.
A kínai Zotye nevű céggel dolgoznak együtt, és összesen nagyjából 756 millió dollárt fektetnek be egy új, 50-50 százalékos részesedésű vegyes tulajdonú vállalatba, ami megfizethető árú elektromos autókat fog gyártani. Fontos részlet, ezek a járművek egy új, helyi, kínai márkanévvel kerülnek majd a szalonokba.
A Fordnak mindenképpen nagy előrelépést jelent ez, mivel az elmúlt évtizedben elveszítette legtöbb márkáját, így teljes globális marketingtevékenységét az eredeti Ford-magra építette. A Ford az elmúlt években Kínában több milliárd dollárt költött, hogy felzárkózzon, de helyi eladásai még a Lincoln luxusmárkájának növekedései ellenére is folyamatosan zuhantak.
Éppen ezért különösen fontos az új, elektromos autókra alapozó vegyesvállalat, hiszen lehetővé teszi a Ford számára, hogy nagy növekedéseket érjen el a világ legnagyobb autó piacán.
Miközben a Ford Kínában terjeszkedik, az
Audi nemrég jelentette be
Új főnök a győri Audinál, itt lesz a konszern villanymotor-központja
2017.
September
30.
16:11
, hogy Győrben lesz a villanymotor-központjuk, a német márka egyébként minden gyárában gyárt majd elektromos autókat.
A francia PSA pedig a tavaly tulajdonába került
Opelt alakítja át
Villanyautós céggé alakítják az Opelt, nincs szó gyárbezárásról
2017.
November
09.
09:36
a konszern elektromos autós részlegévé.