Három problémát okozhat az autónkban az újfajta 95-ös benzin

Január 1-jétől már csak E10-es benzint tankolhatunk a kutakon a megszokott, alap 95-ösként. Ez azonban három problémát is okozhat.

Korábban már mi is beszámoltunk Szerdától jön az új 95-ös benzin – azt ígérik, nem lesz baj 2019. December 30. 11:33 arról, hogy 2020. január 1-jétől átállnak a benzinkutak a 95-ös benzinnél az E10-esre, ami azt jelenti, hogy az eddigi 5 százalék helyett (E5) 10 százaléknyi etil-alkoholt tartalmaz az üzemanyag. A kutak átállítása már december közepén beindult, így aki mostanában tankolt 95-öst, az jó eséllyel találkozott az új összetételű benzinnel.

Habár az E10-es üzemanyag általában nem fog gondot okozni, bizonyos esetekben nem árt odafigyelni. Ilyen eset lehet például, ha 2004-2005 előtt gyártott autónk van, vagy - főként télen - ritkán vesszük használatba az autónkat.

Szécsényi Gábor, Az Autó című lap főszerkesztője az Inforádiónak nyilatkozva három pontban összefoglalta mindazt, amire figyelni kell az újfajta üzemanyagnál:

  • vizet köt meg a levegőből, ami hosszabb távon az üzemanyagrendszer korróziójához vezethet
  • az erre nem felkészített rendszerekben megtámadhatja a tömítéseket, a gumi és műanyag alkatrészeket
  • az alkoholtartalom miatt hajlamosabbá válhat a benzin a kocsonyásodásra
  • Ez tehát azt jelenti, hogy ha valaki télre szépen beállítja a garázsba az autóját, akkor elképzelhető, hogy mire legközelebb elindítaná, már csak valami zselés állagú dolog lesz benne benzin helyett.

    Azt tehát még nem elég, hogy 2004-2005 után gyártott autónk van, illetve nem szerepel a problémás járművek listáján , mivel ezzel csak a vízmegkötésből adódó rozsdásodást, illetve a tömítések károsodását kerüljük el.

    Ugyanakkor az üzemanyag kocsonyásodására is van megoldás: vagy a drágább, prémium benzint választjuk, vagy pedig egy olyan adalékanyagot töltünk a tartályba, mely megakadályozza ezt a folyamatot.

    Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? A szerkesztőségünkkel szeretne közölni valamit? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: [email protected]

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Tech