„Rákay Philip, a Most vagy soha! producere nagy reményeket fűz a reformkori Budapestet ábrázoló díszletekhez, amelyek állítása szerint a film 7 milliárdos költségének felét jelentették” – írja az Átlátszó.
A kormányközeli médiaszereplő szerint a díszleteket bérbe lehet majd adni más forgatásokhoz is, így hamar visszahozza az árát, de az ott lakók elmondása szerint az utóbbi hónapokban nem volt nagy forgalom a díszletegyüttesnél.
A laphoz eljuttatott drónfelvételek alapján az is kérdéses, hogy miért került több milliárdba a díszletváros felépítése, ami valójában nagyrészt faszádokból és az azokat tartó faszerkezetekből áll. Ehhez tartozik még egy belső díszlet, a Pilvax kávézó replikája, és egy mini-pontonhíd, ami a filmben a pesti hídfőhöz tartozott. Utóbbit, ahogy a felvételen látható, már kikezdte az idő, az egyik pillért tartó csónak mostanra nagyrészt elsüllyedt.
A lap felhívja a figyelmet, hogy a Petőfi-film látványvilágának nagy részét digitálisan alkották meg, ezek az utómunkák mintegy másfél évig tartottak – a drónvideón is látszik, hogy sok díszlet szélét zöld szövet borítja, ezek segítik az új, virtuális díszletek beillesztését az utómunka során.
Mindezek mellett a díszletváros telkéért, aminek nagy része most is beépítetlen, jóval a piaci ár feletti összeget, közel egymilliárd forintot fizetett a Filmintézet. Az összeg fele Magyarország egyik leggazdagabb emberéhez, Antal Ernőhöz került.
Számítások szerint a film 7 milliárdos költségének több mint 80 százaléka állami forrás volt. Nem állami hátterű befektetésként a produkcióba mindössze 120 millió forint érkezett.
A produkció a jegypénztárakban végül csak 334 millió forint bevételt termelt, vagyis csak a belerakott közpénz töredékét hozta vissza.