Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Ilyen lett a Diófa utcai bicikliút: ==≈==≈==

Ez most már tényleg Szombathely legújabb látványossága.

Lassan olyan hosszú a Diófa utcai csodaépítkezés sztorija, hogy könyvet írhatunk belőle (nyugi, nem fogunk). Kezdődött ott, hogy durván belógott a nyomvonalra egy négyemeletes lakóház Épülő kerékpárút elé ugrott egy négyemeletes ház Szombathelyen 2015. June 06. 12:37 . Aztán teljesen egészséges, 30-40 éves fákat akartak kivágni Patthelyzet és polgári engedetlenség a Szent Gellért utcában 2015. June 16. 18:19 csak azért, hogy a meglévő Szent Gellért utcai bringaútra párhuzamosan, attól méterekre legyen még egy Tovább épül az elbaltázott bicikliút Szombathelyen 2015. June 16. 11:45 . Ezt persze a környéken lakók sem hagyták, és végül győztek is, Győztek a szombathelyi lakók, életben maradhatnak a Szent Gellért utcai fák 2015. June 22. 20:28 a fák megmaradhatnak.

Na de itt térünk vissza a majdnem elfeledett Diófa utcai lakóházakra és a mellettük/rajtuk végigfutó mini sztrádára. Szalagátvágás még nem volt, de valószínűleg még műszaki átadás sem, viszont az aszfaltozás és a felfestés már megtörtént.

Az új Diófa utcai kerékpárút és járda
Kerékpárútépítés 140 millió forintból
Bonyhádi Zoltán

Igen, ez bizony így néz ki: ==≈==≈==

Itt egy mondatra azért jegyezzük meg, hogy mi nem vagyunk mérnökök, csak szimpla járókelők. Rajzolni egyáltalán nem szoktunk (mostanában már legózni sem), de járdán közlekedni annál inkább. Miért nem hagyjuk békén a hozzáértőket? Mert elmentünk megnézni, milyen ez a gyakorlatban, azért.

Az új Diófa utcai kerékpárút és járda
A környék gyalogosforgalmára senki sem gondol?
Bonyhádi Zoltán

Egy ekkora költségvetésű építkezésnél talán nem úgy kellene hozzáállni, hogy ezeknek jó lesz ez így is .

Három épület lógott ugye rá a nyomvonalra, ezért ahelyett, hogy eleve olyan helyre tervezték volna, ahol van rá hely (például az út túloldalán lévő gondozatlan zöldterületen), inkább különböző nagyságú íveket rajzoltak bele az érintett részeken. Ezt egyébként úgy oldották meg, hogy azon a szakaszon, ahol a legjobban rálóg az épület a járdára, ott lett kisebb görbületű a kanyar.

Az új Diófa utcai kerékpárút és járda
Itt görbül, a háttérben egyenes maradt a vonal
Bonyhádi Zoltán

A következő háznál már jobban megcsúszott a cerka, a harmadik ugyanilyennél viszont furcsa módon tök egyenes minden.

Tornóczky Anita nélkül is csak egy kérdésünk maradt: és ezt így hogy?

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Aktuál

Tovább az oldalra