Jogilag lenne rá lehetőség, hogy a Győr-Szombathely gyorsforgalmin ne 110 km/óra legyen a megengedett legnagyobb sebesség

Más autóutakhoz hasonlóan. Egy szombathelyi ügyvéd meg is indokolja a javaslatát.

Az biztos, hogy a közeljövőben változik a KRESZ, de a konkrétumok körül még sok a bizonytalanság.

25 éves a Nyugat.hu. Ne feledd, ide kattintva támogathatod következő 25 évünket!
Támogatom

Olyan részletek szivárogtak ki, mint a kötelező cipzárelv, a kereszteződésbe való behajtás tilalma, ha azt nem tudjuk elhagyni, de ilyen az autópályák egyes szakaszain a 140 km/órás haladás lehetősége.

Ez utóbbival kapcsolatban érkezett szerkesztőségünkhöz Hoós Tibor levele. Az ismert szombathelyi jogász – aki korábban kifejtette véleményét Egy szombathelyi bíró szerint nemcsak megalázó, de törvényellenes is a sportesemények előtti motozás 2019. April 19. 19:36 a sportesemények előtti motozásról is - levelét nemcsak olvasóink, hanem a döntéshozók számára is ajánljuk.

„A tervezet szerint az egyes útkategóriákban az eddigi általános sebességhatárok megmaradnának, az autópályákon azonban az útkezelők megkapják a lehetőséget arra, hogy bizonyos szakaszokon 140 km/órás mértéket engedjenek” – írja a jogász, majd arra emlékeztet, hogy ez a pozitív diszkrimináció nem újdonság, és ennek gyakorlati példájáért sem kell messzire menni, hiszen Szombathelyt az országhatárral összekötő 89. számú főúton helyenként a 100 km/óra a megengedett sebesség.

Ugyanakkor:

„Az autópályával együtt gyorsforgalmi kategóriába sorolt autóúton a 110 km/óra sebességhatártól való pozitív eltérés lehetőségéről nem volt híradás, tehát marad ez az egységes sebességhatár annak ellenére, hogy az egyes utak megépítettségéből adódóan a rajtuk való közlekedés biztonsága nem azonos” – írja, és erre két Vas megyei példát is említ.

Az egyik a Szombathely – Csorna – M1 autópálya közötti M86-M85 2x2 sávos, elválasztó korláttal, stabilizált útpadkával rendelkező, az autópályához közelítő paraméterekkel ellátott autóút.

Az M86-os út
Garai Antal Atom

A másik a Körmendet az országhatárral összekötő, 2x1 sávos, fizikailag el nem választott M80-as autóút.

Az M80-as
TM/Nyugat.hu

A különbség – ahogy azt fotóink is alátámasztják – valóban nem kicsi.

Hoós Tibor azt javasolja, hogy az autópályán 130 km/óra (a tervezet szerint helyenként 140 km/óra) és a 2x1 sávos autóúton 110 km/órával való közlekedés mellett engedjék meg azokon az autóútszakaszokon a 120 km/óra sebességgel való közlekedést, ahol ezt a vonalvezetés biztonsággal lehetővé teszi.

Az M86-85-ös autóút erre a paraméterei alapján egészében, de legalább több részén alkalmasnak mutatkozik!

- írja.


Hoós Tibor

Dr. Hoós Tibor Szombathelyen élő jogász, jelentős bírói és ügyvédi pályafutással. Korábban a Vas Megyei Bíróság kollégiumvezetője volt, és megbízott elnökként is tevékenykedett.

Nyugdíjazása után is aktív maradt a város kulturális életében. Színdarabokat írt, amelyekben a szombathelyi kocsmák világát és a helyi folklórt mutatja be humoros formában. Ezeket a darabokat a Weöres Sándor Színház művészei adták elő felolvasószínházi formában.

Dr. Hoós Tibor
Nagy Jácint

Egyik ilyen műve a “Kő a mezőn, avagy csak a kocsma népe tudja, hogy miért Szombathely a legboldogabb megyeszékhely!” című szatíra, amelyet 2024 augusztusában mutattak be Irie Maffiával és lokálpatrióta bohózattal búcsúzott a 2024-es Savaria Karnevál 2024. August 26. 07:11 a Savaria Történelmi Karnevál keretében.

Dr. Hoós Tibor a jogi pályán szerzett tapasztalatait és a helyi közösség iránti elkötelezettségét ötvözi írói munkásságában, hozzájárulva Szombathely kulturális életének gazdagításához.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Jelentem