Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Még tovább szigorodhatnak Szombathelyen az építési szabályok

A városvezetők egy példán mutatták be, hogy milyen házak nem építhetők mától. De lehet, ezt a jogot is einstandolja az állam.

Első hallásra kissé szokatlannak tűnt a csütörtök koradélutánra meghirdetett sajtótájékoztató helyszínre.

De hamar kiderült, hogy Nemény András polgármester és Németh Ákos tanácsos miért a szombathelyi Gábor Áron és Vasvári Pál utcák sarkán várták a média képviselőit.

A városvezetők egy ott lévő új lakótömbbel illusztrálták, milyen az, amikor a szabályok megengedik, hogy a városrészbe nem illő épületek emelkednek.

Ha minden igaz, ennek mostantól vége.

Merthogy a mai nap emelkedett jogerőre az új rendelet, amellyel lapunk néhány nappal ezelőtt részletesen foglalkozott Két kocsihely egy lakáshoz és egyebek - Egy rendelet miatt másként kell majd építkezni Szombathelyen February 26. 07:05 .

Ilyen épületre mától nem ad engedélyt a hivatal
Józing Antal

Németh Ákos elismételte ennek főbb pontjait: legfőképpen azt, hogy a jövőbeni építéseknél biztosítani kell lakásonként a két kocsi elhelyezését, illetve hogy a hatnál több lakást tartalmazó épületek esetében a személygépkocsik 30 százalékát garázsban kell elhelyezni, úgy, hogy a zöld terület nem csökkenhet.

Megtudtuk, hogy a városvezető ezen a környéken nőtt fel, ma is ott él, így több évtizede közelről látja, hogyan alakult át a városrész az új társasházakkal és az utcán parkoló autókkal. A tanácsnok azt várja, hogy az új jogszabály nyomában élhetőbbek lesznek a Vasvári Pál utcához hasonló helyek és rendezettebb lesz az utcakép.

Nemény András elmondta: a helyszín szimbolikus, nagyon sok hasonló van még a városban. Emlékeztetett, hogy a rendezési terv módosítása az Éljen Szombathely! választási szövetség egyik ígérete volt, melynek megvalósításával egy sok éves problémát orvosoltak.

Nemény András és Németh Ákos
Józing Antal

Az önkormányzatnak gyakorlatilag ez az egyetlen eszköze, hogy megakadályozza a családi házas övezetekben – a vállalkozói profitmaximalizáció miatt - soklakásos társasházak épüljenek, az ott lakóknak életminőség-romlást és közlekedési nehézségeket okozva – tudtuk meg.

A vállalkozók már régen elmentek, de az áldatlan állapotok ott maradtak” – jellemezte a korábbi gyakorlatot a polgármester.

A városvezetés egyébként további szigorításokat tervez: ilyen például az, hogy míg jelenleg a családi házas övezetekben egy lebontott lakás helyére hármat lehet építeni, addig ez a szám kettőre csökkenne.

Mindez egyelőre csak terv, és a bizonytalanságot növeli, hogy a hírek szerint a kormány a településrendezéssel járó jogokat és lehetőségeket is elveszik az önkormányzatoktól. Ezt a lehetőséget „óriási veszteségnek” nevezte Nemény András, ami „tragédiához vezethet.”

Lapunk azt tudakolta, hogy a lakásonkénti két autó elhelyezésének kötelezettsége nem növeli-e az autótartási kedvet, amit inkább csillapítani és nem szorgalmazni kellene.

Az utcán parkolás a mindennapok része lett
Józing Antal

Németh Ákos szerint a tapasztalatok nem erősítik meg ezt a forgatókönyvet, és jelenleg amúgy is nagyobb gond a meglévő autók közterületen tárolása.

A polgármester sem tartja életszerűnek, hogy ezért valaki új autót venne, annál is inkább, mert sokan így is az utcán fogják tárolni a kocsikat kényelmi okok miatt.

Lapunknak a közelmúltban egy építész elemezte Két kocsihely egy lakáshoz és egyebek - Egy rendelet miatt másként kell majd építkezni Szombathelyen February 26. 07:05 az új szombathelyi jogszabályt.

Kedves Olvasó!
Kérjük, támogasd havonta rendszeresen a Nyugat.hu szerkesztőségének a munkáját! Mert veletek együtt tudjuk kideríteni, megírni, megmutatni, hogy mi történik körülöttünk.
Köszönjük!

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Tech

Tovább az oldalra