Olvasóink az élelmiszerláncokra szavaztak – itt vannak a számok, köztük néhány meglepő eredménnyel.
Szombathelyen többféle verzió is keringett a Spar-csoport terveiről, ezért megkérdeztük a céget. Kiderült
Nyár végén újabb Spar-áruház nyílik Szombathelyen May 22. 15:06 , hogy a belvárosban nemrégiben felépült Sylver Centerben új áruház nyílik nyár végén, és – a korábbi hírekkel ellentétben – megmarad a lánc Hefele Menyhért utcai egysége is.
A szabad sajtót egyre több támadás éri. Segítsd a hiteles újságírást helyben is!
A Vas megyei megyeszékhelyen három évvel ezelőtt nyitotta meg újabb boltját
Lufik és sorompós parkolás - Szombathelyen megnyílt a harmadik Aldi, így most beérték a vetélytársakat 2022. August 18. 13:19 az Aldi is.
Mivel a magyar vásárlóerő nem túl erős, az üzletek számának növekedése azt jelzi, hogy a láncoknak egymás elől kell elcsábítaniuk a vásárlókat.
Ebből a szempontból is érdekes lehet a korábbi cikkünkbe ágyazott olvasói szavazás, amelyben arról kérdeztük olvasóinkat, melyik élelmiszerláncban vásárolnak legszívesebben.
A felmérés természetesen nem reprezentatív – nem tükrözi pontosan a magyar társadalmat –, de a több mint kétezer szavazat mégis meglehetősen jó támpontot nyújt.
Mit mutatnak a számok?
Az állandóan tele parkolók ismeretében nem meglepő, hogy olvasóink körében a legnépszerűbb áruházlánc a Lidl lett (41%). Legfeljebb az arány meglepően magas. Baráti beszélgetésekben gyakran felmerül, hogy az áruházlánc legnagyobb vonzereje a korrekt ár-érték arány mellett a kiváló zöldség-gyümölcs kínálat.
A második helyre befutó Spar (24%) is erős márkanévnek számít, és nem is kell különösebben magyarázni az eredményét – különösen, hogy a német „hard diszkont” láncokkal (Lidl, Aldi, Penny) szemben a Spar klasszikus szupermarketként működik, kifinomultabb választékkal és gyakran kisebb alapterületű üzletekkel.
Visszafogott eredményt ért el a műfaj hazai bevezetője, az Aldi (14%). Szombathelyen sokan úgy tartják, hogy az Aldi valamivel magasabb kategóriát képvisel, mint a Lidl vagy a Penny – és ez az árakban is megmutatkozik. Mások éppen emiatt választják.
A Penny 10%-os arányát nem kell különösebben magyarázni, de érdemes megemlíteni a Tesco gyenge szereplését: a szavazatoknak csupán 4%-át szerezte meg. Egykor a Tesco volt a magyarországi hipermarketek királya – az ország első Tescója egyébként Szombathelyen nyílt –, mára azonban gyakorlatilag elvesztette törzsközönségét.
A Metro nagykereskedelmi láncként működik, így érthető, hogy olvasóink kevésbé választják. Ami viszont elgondolkodtató: a magyar láncok (Coop, CBA, Reál stb.) együttesen mindössze 2%-ot szereztek – ez nemcsak szomorú, de kiváló egyetemi szakdolgozat-téma is lehetne.