Megkopott a Tesco, a kedvenc a Lidl, a magyarok a kanyarban sincsenek

Olvasóink az élelmiszerláncokra szavaztak – itt vannak a számok, köztük néhány meglepő eredménnyel.

Szombathelyen többféle verzió is keringett a Spar-csoport terveiről, ezért megkérdeztük a céget. Kiderült Nyár végén újabb Spar-áruház nyílik Szombathelyen May 22. 15:06 , hogy a belvárosban nemrégiben felépült Sylver Centerben új áruház nyílik nyár végén, és – a korábbi hírekkel ellentétben – megmarad a lánc Hefele Menyhért utcai egysége is.

A szabad sajtót egyre több támadás éri. Segítsd a hiteles újságírást helyben is!
Támogatom

A Vas megyei megyeszékhelyen három évvel ezelőtt nyitotta meg újabb boltját Lufik és sorompós parkolás - Szombathelyen megnyílt a harmadik Aldi, így most beérték a vetélytársakat 2022. August 18. 13:19 az Aldi is.

Mivel a magyar vásárlóerő nem túl erős, az üzletek számának növekedése azt jelzi, hogy a láncoknak egymás elől kell elcsábítaniuk a vásárlókat.

Ebből a szempontból is érdekes lehet a korábbi cikkünkbe ágyazott olvasói szavazás, amelyben arról kérdeztük olvasóinkat, melyik élelmiszerláncban vásárolnak legszívesebben.

A felmérés természetesen nem reprezentatív – nem tükrözi pontosan a magyar társadalmat –, de a több mint kétezer szavazat mégis meglehetősen jó támpontot nyújt.

Mit mutatnak a számok?

  • Az állandóan tele parkolók ismeretében nem meglepő, hogy olvasóink körében a legnépszerűbb áruházlánc a Lidl lett (41%). Legfeljebb az arány meglepően magas. Baráti beszélgetésekben gyakran felmerül, hogy az áruházlánc legnagyobb vonzereje a korrekt ár-érték arány mellett a kiváló zöldség-gyümölcs kínálat.
  • A második helyre befutó Spar (24%) is erős márkanévnek számít, és nem is kell különösebben magyarázni az eredményét – különösen, hogy a német „hard diszkont” láncokkal (Lidl, Aldi, Penny) szemben a Spar klasszikus szupermarketként működik, kifinomultabb választékkal és gyakran kisebb alapterületű üzletekkel.
  • Visszafogott eredményt ért el a műfaj hazai bevezetője, az Aldi (14%). Szombathelyen sokan úgy tartják, hogy az Aldi valamivel magasabb kategóriát képvisel, mint a Lidl vagy a Penny – és ez az árakban is megmutatkozik. Mások éppen emiatt választják.
  • A Penny 10%-os arányát nem kell különösebben magyarázni, de érdemes megemlíteni a Tesco gyenge szereplését: a szavazatoknak csupán 4%-át szerezte meg. Egykor a Tesco volt a magyarországi hipermarketek királya – az ország első Tescója egyébként Szombathelyen nyílt –, mára azonban gyakorlatilag elvesztette törzsközönségét.
  • A Metro nagykereskedelmi láncként működik, így érthető, hogy olvasóink kevésbé választják. Ami viszont elgondolkodtató: a magyar láncok (Coop, CBA, Reál stb.) együttesen mindössze 2%-ot szereztek – ez nemcsak szomorú, de kiváló egyetemi szakdolgozat-téma is lehetne.
  • Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Gazdaság