Miért épült egy semmiből semmibe vezető gyaloghíd a kőszegi vasútállomásnál?

A szerkezetről készült fotók újra és újra felbukkannak a közösségi médiában. Básthy Béla polgármester és Ágh Péter államtitkár is nyilatkozott lapunknak.

Mind a sajtóban, mind a közösségi médiában újra és újra felbukkan a kőszegi „semmiből semmibe vezető” gyaloghíd.

25 éves a Nyugat.hu. Ne feledd, ide kattintva támogathatod következő 25 évünket!
Támogatom

Lassan már híresebb lesz, mint a Jurisics-vár vagy a Hétforrás.

Így amikor a közelmúltban megnéztük a kőszegi határátkelő melletti „ földcsuszamlást Megindult a három évvel ezelőtt elkészült töltés a kőszegi határátkelőnél lévő új útnál 2024. March 02. 16:53 ”, ezt a nevezetességet sem tudtuk kihagyni.

Erről a szerkezetről van szó.

Mészáros D. Zsolt

A jelenleg – tessék-lássák módon – lezárt híd egyik fele még úgy ahogy értelmezhető, mert a bevásárlóközpontok irányában (Penny, Tesco) van a feljárata, a másik fele viszont nagyon nem, merthogy a meglehetősen forgalmas 87-es főút szélére vezet, ahol se gyalogátkelő, se járda, se kerékpárút nincs.

Van erre épeszű magyarázat?

Úgy tűnik, van. És ezek a magyarázatok már több helyen is megjelentek, de mivel jóval prózaibbak, mint a fotók, nem kaptak nagy figyelmet.

Lapunk most levélben fordult a kőszegi polgármesterhez és a térség országgyűlési képviselőjéhez, egyrészt, hogy mi a hivatalos magyarázat a hídra, másrészt arra is kíváncsiak voltunk, hol tart most az ügy.

Van a híd és van az intermodális csomópont

A kőszegi önkormányzat az Intermodális Csomópont (IMCS) projekt keretében 355 millió forint állami támogatást kapott „Kőszeg közösségi közlekedés fejlesztéséhez kapcsolódó egyes feladatok” megvalósítására. A csomópont kialakításával, a vasútállomás funkcióbővítésével és komplex fejlesztésével a kormány a Nemzeti Infrastruktúra Zrt.-t bízta meg, szoros együttműködésben a GYSEV Zrt.-vel, az ÉNYKK Zrt.-vel, a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel és Kőszeg önkormányzatával – közölte Básthy Béla polgármester.

A gyalogos-kerékpáros híd önkormányzati projekt keretében épült meg – tudtuk meg.

Az első közbeszerzési eljárás eredménytelen volt, a beérkezett ajánlatok meghaladták a rendelkezésre álló fedezetet. A második viszont eredményes lett, így a város nettó 94,4 forint összegű szerződést kötött a kivitelezővel.

Előtérben a híd, a háttérben a az útkereszteződés, ami majd közlekedési lámpákat kap
Mészáros D. Zsolt

A polgármester válaszából kiderül, hogy a Gyöngyös-patak felett épült – országos ismertségre szert tevő – gyalogos és kerékpáros hídnak az lesz majd a szerepe, hogy

„a vasútállomás előtti közlekedési csomópont jelzőlámpás átépítése után lehetővé teszi a csomópont gyalogos- és kerékpáros forgalmának elválasztását a gépjármű-forgalomtól, illetve a kőszegfalvi kerékpárút bekötését a városi gyalogos- és kerékpárút-hálózatba.”

„Információink szerint a Minisztérium továbbra is támogatja az intermodális csomópont megvalósítását” – közölte lapunkkal Básthy Béla.

Az intermodális peron már 2022-ben elkészült a kőszegi állomáson. A buszok már a sínek mellett állnak meg.
GYSEV Zrt.

A GYSEV-től, a kőszegi városházától és a minisztériumtól is kértünk látványterveket is az intermodális csomópontról, de sajnos nem kaptunk. Ugyanakkor a „Kőszeg és Vidéke” lap egyik korábban számában (12. oldal) részletes leírást és rajzot találtunk a projektről.

Mit mond a minisztérium?

Ahogy feljebb írtuk, kérdéseinkkel megkerestük Ágh Péter országgyűlési képviselőt is, aki az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkáraként küldte el válaszait.

Ezek szerint az önkormányzat beruházásában megvalósított új gyalogos és kerékpáros híd kapcsolódik a minisztérium által megtervezett helyközi közlekedési csomóponthoz.

Korábban ebben az állomás előtti parkban álltak meg a buszok. Innen lehet majd megközelíteni a hidat.
Mészáros D. Zsolt

Az államtitkár is megerősítette:

„A projekt megvalósítása során a kőszegfalvi kerékpárutat bekötjük a csomópont területébe, valamint átvezetjük a főúton, és csatlakoztatjuk az önkormányzati beruházásban megvalósult kerékpáros hídhoz”.

Hozzátette, hogy „a beruházás az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) Plusz programban a kiemelt projektek között szerepel.”

És ami új információ:

„Jelenleg a kivitelező kiválasztására indítandó közbeszerzési eljárás előkészítése zajlik.”

Ágh Péter egy honlapján található korábbi bejegyzésében már foglalkozott a kőszegi közlekedési csomóponttal. Ebből az olvasható ki, hogy a beruházás az uniós pénzek befagyasztása miatt került parkolópályára.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Tech