„Sajnos a kérdésekre nem tudunk választ adni, mivel a Zenekar is csak felkért közreműködő lett volna. Jegyeket sem árultunk rá, és sajnos több információnk nincs a koncertről, csak annyi, hogy elmaradt.”
„Az említett rendezvénynek a Tourinform Iroda nem szervezője, a jegyértékesítésben kizárólag megbízott partnerként vett részt. A szervező utasítására a vásárolt jegyeket január 31-ig nyugta ellenében visszaváltottuk. További, ettől eltérő döntést meghozni nem az iroda hatásköre. Amennyiben további kérdése van a koncerttel vagy annak technikai részleteivel kapcsolatban, kérem, forduljon a főszervezőhöz.”
Az első válasz a Szombathelyi Szimfonikus Zenekartól, míg a másik a szombathelyi Tourinform Irodát működtető Savaria Turizmus Nonprofit Kft.-tól érkezett.
Kérdéseinket egy elmaradt szombathelyi nagyrendezvénnyel kapcsolatban fogalmaztuk meg, és elindítója egy olvasói levél volt, amely egy Facebook-bejegyzésre hívta fel a figyelmet.
A szombathelyi Szimfonikus Koncertshow-t január 10-én, szűk egy héttel a meghirdetett időpont előtt fújták le technikai okokra hivatkozva, hozzátéve, hogy a műsort később megtartják.
„A már megvásárolt jegyek természetesen érvényesek lesznek az új időpontra, amelyet hamarosan közölni fognak. Egyelőre zajlik az egyeztetés a művészekkel és az Arena Savaria vezetőségével. Amennyiben az új időpont mégsem felelne meg, lehetőség van a jegyeket a jegy.hu felületén vagy a vásárlás helyszínén visszaváltani” – volt olvasható a közlemény lapunkban
Olvasónk az említett bejegyzésben arról ír, hogy még december közepén hat jegyet vásárolt darabonként 15 ezer forintért, részben karácsonyi ajándékként.
Aztán, amikor bizonytalanná vált az új időpont, úgy döntöttek, hogy visszaváltják a jegyeket. De a vásárlás helyszínén ezt megtagadták, mondván, erre csak január 31-ig volt lehetőség. Végül is a szervezőt hívták fel, és némi huzavona után kapták vissza a pénzt.
Nem készültek el a kották?
„Ez a bejegyzés csak részben igaz, mert mindenkinek visszafizetjük a jegyeket, aki igényt tart erre. Az eredeti határidő valóban január 31. volt, de ha Tourinform iroda dolgozói felhívnak, akkor erre én mindig rábólintok” – mondta lapunk megkeresésére az eseményt szervező G-Koncert Kft. ügyvezető tulajdonosa.
Ugyanez érvényes a jegy.hu-n vásárolt jegyekre, ahonnan eddig mindössze két ilyen igény érkezett.
Hogy hány jegy kelt el elővételben, azt az ügyvezető üzleti okokra hivatkozva nem árulta el, azt viszont megtudtuk, hogy a jegytulajdonosoknak körülbelül 20 százaléka váltotta eddig vissza a jegyét.
A lemondás okaként megjelölt „technikai ok” valójában az volt, hogy nem készültek el időben a különleges koncert kottái – tudtuk meg. A kotta jelen esetben a zenét, a hangokat és a fényeket összehangoló programot jelenti, aminek elkészítésével egy külsős céget bíztak meg, és ez késett a megvalósítással.
Időközben már elkészült minden, csak hogy most a koncerthelyszínnel, az Aréna Savariával nehéz új időpontról megállapodni a sportszezon kiszámíthatatlansága miatt.
Az ügyvezető úgy kalkulál, hogy az új időpont várhatóan június eleje lesz, de erről majd időben értesítik a jegytulajdonosokat.