Minden idők legjobb játékának indult, mégis az évtized bukása lett a Cyberpunk 2077?

A rajongók csalódottak, a Sony már levette a PS Store-ból.

Nagy a káosz az év játékának önkényesen kikiáltott Cyberpunk 2077 körül. Amikor bedobták a közönségnek, még PS 3-mal lehetett játszani, szóval azóta készült. És készült... és készült... és készült... Sok tologatás után december közepére végre megérkezett.

25 éves a Nyugat.hu. Ne feledd, ide kattintva támogathatod következő 25 évünket!
Támogatom

Mindenki bekészítette a játékra szánt összeget, tűkön ülve olvastuk a jobbnál jobb értékeléseket, vártuk a Witcher 3 után következő nagy durranást. Ennél jobban talán nem is eshettünk volna pofára.

Na de nézzük, mik is voltak a nagy fogások, amiket bekajáltunk:

"Ez a játék alapjaiban változtatja majd meg az open world-öt". Ehhez képest nem igazán bírt többet adni, mint a 2000-es évek elején futó hasonló játékok.

Vegyük például a GTA: San Andreas-t. A 2004-es játékban simán megoldották, hogy életszerű legyen mondjuk az autóval való közlekedés. Ha megálltál kocsival az út közepén, az emberek elkezdtek kiabálni, dudálni, hogy mégis mi a francot csinálsz? Látványos dugó alakult, mindenki ingerült lett.

Ezzel szemben a CP 2077-ben simán otthagyhatod a kocsidat bárhol, a kutya sem foglalkozik vele. Még jó, hogy azzal kampányoltak, hogy ebben a játékban minden döntésünknek következményei lesznek.

Gog

A rendőrökben lankad a vágy, hogy elkapják a rosszfiúkat. Bármit csinálhatunk, mert egy sarok után már el is felejtik, hogy garázdálkodtunk, kocsit loptunk vagy embert öltünk.

Így el is érkeztünk a második nagy problémához: nincs súlya a döntéseinknek. A legtöbb beszámoló arról ír, hogy kizárólag a végjátéknál számított, mit választottak a lehetséges opció közül. A játék nagy részét tehát úgy nyomjuk végig, hogy akár vakon is kattintgathatnánk -szemben a beígért következményekkel.

A harmadik csalódás maga a város volt. Egy pezsgő city-vel próbáltak minket elvarázsolni, de amit helyette kaptunk, elég silány. Lehet ugyan beszélgetni az arra járókkal, de nem vitték túlzásba a kommunikációs repertoárt. Hamar belefutsz ugyan azokba a mondatokba, ami azon túl, hogy unalmas, már egy elég régi megoldás. Ennél többre is futhatta volna ilyen hosszú idő alatt.

Az eszközhasználat is felületes, pár fegyveren kívül semmi újdonság. Tök jó, hogy az autók is testre szabhatók, nem sokra jutunk vele, ha a játék úgysem menti el a változtatásokat.

IGN

Karakter customizálásnál például újszerű volt, hogy lehet alkotni gender karaktert, az meg aztán pláne nagy dolognak tűnt, hogy semmi, de semmi cenzúra nem lesz. Ezzel szemben csak a menüben elérhető ez a "funkció", egy zuhanyzáshoz már a fantáziánkat kell használnunk.

A három izgalmasnak ígérkező kaszt között sincs számot tevő különbség. Mi csupán annyit tapasztaltunk, hogy nomádként könnyebb a kommunikáció. Na bumm.

A nagy játékoldalak elképesztően jó pontozásokat adtak a CP 2077-re, nagyon szeretnénk megtudni, hogy mégis mire? Keanu Reeves szereplésére, vagy mi?

Több a bug, mint a játék.

Nem szokatlan, hogy egy játék tele van hibákkal, amikor kiadják. Az első patch-ekben azonban javítani szokták ezeket.

A felhasználók egymásra licitálnak, hogy vajon melyik eszközön fut rosszabbul. PS 4-en és a vele egykorú Xbox one-on teljesen laggol. PC-n hiába van sokkal jobb gépünk, mint amekkora gépigénye lenne a játéknak a fejlesztők szerint, ott is akad. Legalacsonyabb beállításnál is leeshet 35 FPS-re a mozgás. Beltéren stabilabb, általában eléri a 60 FPS-t. PS 5-ön egész simán fut, viszont az Xbox új generációin is gyenge.

CNN

Azért pozitívumok is vannak.

A zenei világ maxos. Imádom. Imádjuk. De ezért kár kiadni egy játékot. Ennyi erővel filmet is csinálhattak volna, az biztos több bevételt hoz.

Keanu Reeves szereplése lendíti kicsit előre a sztorit, de jelenleg azt érzem, a nagy játékoldalak inkább őt pontozták, nem pedig magát a játékot.

A szörnyű hibák ellenére sokan végig vitték a fő storyline-t, a mellékszálak technikai problémák miatt nem túl élvezetesek. "Volt például, hogy bementem a piacra, és mindenki pucér volt. Nem töltöttek be a ruhák. Az ember és a kocsik random röpködtek és ugráltak a térben, utóbbiak olykor fel is robbantak, mert zuhanásnak érzékelte őket a rendszer" -meséli az egyik játékos.

Kuka az egész?

Sokan abban reménykednek, hogy a CD Projekt Red újra meg tudja oldani a lehetetlent. A ma már klasszisnak számító Witcher 3 is gyászosan indult, de 1-2 frissítéssel szárnyalni kezdett.

Nagyobb javítások februárig várhatók, persze kérdéses, hogy akkor valóban sikerül-e élvezhetővé tenni a játékot. "Mindenki át lett verve, alapból olyan, mintha egy PS 3-mal nyomnám. Technikai problémák nélkül egy jó játék lehetne."

Nem túl jó hír a vállalatnak, hogy a Sony eltávolította a játékot a PS Store-ból minőségi problémákra hivatkozva. Az sem kizárt, hogy hamarosan az Xbox is kihátrál belőle. Minden esetre a reményről még nem mondanék le.

Egy kis érdekesség, ennyi minden történ, mióta bejeltették a játékot:

Reddit
Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Tech