Nemcsak a pótlóbuszok okoznak meglepetést a Budapest-Szombathely vasútvonalon, de a focidrukkerek is

Az utasok több száz Újpest-szurkolóval osztoztak az üléseken és a vécén. Egy másik olvasónknak pedig „ambivalens” tapasztalatai vannak a „csak” egyszeri pótlóbuszos átszállásról.

Lapunk az utóbbi időben többször is foglalkozott a Szombathely és Budapest közötti vonatközlekedéssel, amely – fogalmazzunk úgy – kihívásokkal teli, merthogy a GYSEV és a MÁV egyszerre állt neki a felújításoknak.

25 éves a Nyugat.hu. Ne feledd, ide kattintva támogathatod következő 25 évünket!
Támogatom

Legutóbbi cikkünk November 3-ától újra el lehet jutni átszállás nélkül Szombathelyről Budapestre 2023. October 30. 15:06 arról szólt, hogy némi fény már pislákol az alagút végén, merthogy a GYSEV a nagyobb munkákkal végzett Szombathely környékén, és a MÁV is decembert jelöli meg a győri vonal befejezési dátumának.

Csakhogy néha egyéb, nem várt akadályok is bonyolítják az utazást.

Egy ilyen akadályról számolt be lapunknak Pál, aki az elmúlt hétvégén Budapestről vonatozott Szombathelyre. A Keleti pályaudvarról indult, ahol az állomás előtti téren áthaladva hatalmas tömeg közepén találta magát. A lila szín túlsúlyából arra következtetett, hogy Újpest-drukkerekről van szó, akik „meglepően barátságosak” voltak, és közölték, hogy ők bizony Székesfehérvárra utaznak a meccsre és hatszázan vannak.

Olvasónk gyanította, hogy nem lesz különvonat, no meg nem érezte magát teljesen komfortosan a szurkolók között, így gyorsan előrefutott és talált még magának ülőhelyet. Jól tette, mert nemsokára rázúdult a tömeg a vonatra és a meglepett utasokra, akik nem számítottak „egy teljes, üvöltő stadionra”.

„Így indult el a menetrend szerinti vonat! Mindenki ölében, lábán állt mindenki. Az átjárók eldugultak, a feljárók tömve voltak. Végül is a komplett Újpesti B-közép, azaz legalább 600-an szálltak fel minden értesítés vagy különvonat rendelése nélkül egy olyan hétköznapi járatra, ami alapvetően is zsúfolt a fehérvári ingázó dolgozóktól és a veszprémi diákoktól. Ehhez jött még pluszban tucatnyi rendőr az ajtókban. Várható volt, mi lesz Kelenföldön! Ott várakozott a vonatra kb. száz, mit sem sejtő békés polgár! Közülük még párnak sikerült erővel feljutni. A többi lent maradt és hihetetlen csodálkozással igyekezett felfogni azt a szürreális jelenetet, hogy érkezik egy menetrend szerinti járat, ablakokból kilógó "lilákkal"

- folytatódik az élménybeszámoló, megemlítve, hogy időközben eldugult a vécé, akik meg Fehérvár után szálltak fel, bizonyára nem értették, hogy miért van olyan állapotban a vonat, mintha egy meteor csapódott volna belé.

Lapunk már hétfőn elküldte a kérdéseit a MÁV-nak és az Újpestnek, egyelőre egyik helyről sem érkezett válasz. Ha lesz ilyen, frissítjük írásunkat.

Ambivalens érzések a győri vonalon

Nem könnyű követni, hogy mi történik éppen a győri vagy csornai vonalon, hogyan lehet adott időpontban eljutni vonattal Szombathelyről Budapestre vagy vissza.

Egy héttel ezelőtt foglaltuk össze részletesen November 3-ától újra el lehet jutni átszállás nélkül Szombathelyről Budapestre 2023. October 30. 15:06 a jelenlegi helyzetet, azt, hogy december 3-ig már pótlóbuszok nélkül el lehet vonatozni Veszprém felé Budapestre, Győr felé pedig már „csak” egyszer kell pótlóbuszra szállni, Tatabánya és a főváros között.

Bence nevű olvasónk az utóbbi verziót tesztelte le a napokban, és friss tapasztalatait meg is osztotta velünk.

„Hetente vonatozok Budapestre IC-vel, az öt hétig tartó, kétszeri átszállásos móka után vártam, hogy újra csak Tatabányán kelljen átszállni, de egyelőre a tapasztalat ambivalens” –

kezdődik az élménybeszámoló.

E szerint vasárnap, 5-én, a Szombathelyről 17:10-es IC végig pontosan haladt, a pótlóbuszra sem lehetett panasz, 22 perccel volt csak hosszabb az út, mint amikor végigment Kelenföldig a vonat.

November 7-én a Kelenföldről 11:45-kor induló busz szokás szerint kb. 15 perccel hamarabb beért, közel fél óra volt az átszállásra. Tatabányáról 5 perc késéssel indult a 13:00-s IC (Sopronból érkezve fordult, már Sopronból 44 perc késéssel indult, ezért sem tudott idejében fordulni), Csornáig tartotta az 5 perc késést. Itt kellett volna találkoznia a Szombathelyről érkező 13:10-es IC-vel, de az már Szombathelyről 21 perc késéssel indult. Így a találkozó Szil-Sopronnémetiben történt, ahol mintegy 10 percet várt a vonat.

„Szombathelyre így 15 perc késés volt tervezve, de mivel Szombathely bejárati jelzőjétől 10 km/órás sebességkorlátozás van (vélhetően az átépítés miatt), végül 20 perc késéssel, 15:09-re értünk be” – írja Bence, aki számára az igazi nehézségek csak ezután következtek.

„Én a 15:06-os szentgotthárdi vonatra szálltam volna át, a jegyvizsgáló tudott is erről, a vonatnak azonban már hűlt helye volt, vélhetően akkor indították el, amikor az IC már ott döcögött az állomás elején, így nem elég, hogy a pótlóbuszozás miatt 45 perccel hosszabb a menetidő, még 30 perccel több lett az utazásom.”

Bence szerint, amíg a kétszeri buszozás tartott, minimálisak voltak a késések. Most, hogy a vonat Szombathelytől újra jár, „már nem ilyen rózsás a helyzet”, főleg, „ha még ilyenekkel is megkeserítik az ember életét, hogy nem képesek három percet megváratni egy személyvonatot. Miközben a GYSEV folyton azt kéri, hogy töltsük ki az elégedettségi kérdőívet.”

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Jelentem