Vannak helyzetek, amikbe senki nem keveredne szívesen. És pontosan ez minden kandikamerás videó, meg úgy általában a teljes Kész Átverés Show alapja: van egy beavatatlan áldozat, akit szinte infarktusközeli helyzetbe hoznak, de az utolsó pillanatban lehull a lepel, a célszemélyen pedig végigsöpör egy egész testes sóhajtás. A rémálomnak vége, mindenki röhög!
Terrorista-e vagy? Az vagy!
Most a Nivea rukkolt elő egy ilyen álnok kampánnyal: elhitették a kiszemeltekkel, hogy körözött bűnözőkként keresi őket a rendőrség. És van-e annál rosszabb, mint amikor lepereg a szemünk előtt, hogy hamarosan egy zárkában végezzük, azt sem tudjuk, miért, és negyven évig csak csótányokkal találkozhatunk egy nyirkos veremben a családunk helyett? A szörnyű tréfához egy lesifotós titokban lefényképezte az áldozatot egy repülőtéri váróteremben, majd a fotó hamarosan felbukkant egy magazin címlapján, az egyik utas kezében, aztán egy tévéhíradóban is, mint veszélyes terrorista, akihez senki ne menjen közel. Végül persze jönnek a marcona jagellók, és pontot tesznek az ügy végére, hogy felcsattanhasson a dezodor szlogenje:
Megbízható védelem még a stresszes helyzetekben is.
Hasonló reflexre játszott rá egyébként két évvel ezelőtt a Carlsberg sörgyártó is, csak fordított helyzetben: akkor nem az áldozat volt kikiáltva bűnözőne, hanem mindenki más, aki körülötte volt. Legalábbis az volt a cél, hogy ezt a látszatot elérjék.
Ehhez Brüsszelben egy moziba ültettek be 148 darab, nem túl barátságos kinézetű, leginkább a Pokol Angyalait idéző férfit, összesen két üres széket hagyva köztük. Odakint pedig várták, hogy a jegypénztárnál feltűnjön egy gyanútlan pár, akik vesznek két tikettet, ám amikor besétálnak a terembe, megtorpannak. Azok, akik függetlenül a látványtól elfoglalták a helyeiket, vagyis levetkőzték az agyukat elborító sztereotipizálást, kaptak egy-egy sört, meg egy kitörő tapsot a rosszarcú brigádtól. Nos, így is lehet reklámot csinálni - mit lehet, csak így érdemes.