Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Francia motorokkal szerelik az új Opeleket, bajban lehet a szentgotthárdi Opel-gyár

A francia tulajdonos nem akar licencdíjat fizetni a német fejlesztésekért.

A jövőben a francia PSA, az Opel új tulajdonosa összes autóját saját motorjaival fogja szállítani, mert a még az amerikai GM regnálása alatt kifejlesztett technológiák használatáért licencdíjat kell fizetnie, mondta interjújában Gilles Le Borgne, a PSA fejlesztéséért felelős vezetője - írja a napi.hu .

Születésnapi ünnepség a szentgotthárdi Opel-gyárban
Bonyhádi Zoltán

A menedzser szerint minden Opelt Németországban fognak fejleszteni, de nem akarják kétszer ugyanazt a munkát (a francia anyacégnél és a német leányvállalatnál is) elvégezni. Elkezdik a PSA platformjának használatát, igaz, az átállás időbe telik. Ezzel egyidejűleg igyekeznek megszabadulni a GM-nek fizetendő licencdíjaktól, de arról még nem döntöttek, mi lesz az Opel saját motorjaival.

A francia PSA-csoport júliusban vásárolta meg az Opelt Júliusban lesz a franciáké a szentgotthárdi Opel-gyár 2017. June 09. 13:04 , így a szentgotthárdi Opel-gyárat is, ami a térség legnagyobb foglalkoztatója és legnagyobb adófizetője. A gyár 25. születésnapi ünnepségén Hosszú távra tervez az Opel Szentgotthárdon 2017. March 29. 16:31 , márciusban bizakodóak voltak a vezetők, bejelentették, hogy hosszú távra terveznek.

A szentgotthárdi gyár viszont az Opel-motorokat gyártja, 1999-ben befejezték itt az autó-összeszerelést, a gyárban idén februárban készült el a kilencmilliomodik motor. Ha a PSA valóban átáll teljesen a saját motorjai használatára, kérdésessé válhat a gyár jövőre, ami katasztrofális hatással lenne a térségre. Az ügyben még döntés nincs, de az előjelek aggodalomra adnak okot.

A PSA korábbi ígéretei nem érintik a szentgotthárdi gyárat. Ezt vállalták:

  • Nagy-Britanniában nem lesznek gyárbezárások
  • A szigetországban a gyártást egészen 2021-ig garantálják, illetve Lutonban a Vivarokat egészen 2025-ig gyárthatják, így a Vauxhall 4 500 alkalmazottjának nem kell egyelőre azért aggódnia, hogy elveszíti a munkahelyét
  • A Vauxhall nyugdíjalapjának tagjait sem érheti veszteség
  • A német üzemekben dolgozó közel 19 ezer alkalmazott esetében 2018 végéig nem kerül sor elbocsátásokra
  • Legalább 2020-ig további beruházásokat hajtanak végre a németországi üzemekben.
  • Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Gazdaság

    Tovább az oldalra