„Fejlesztési okokból 2023. január 26-án hajnali 1 és várhatóan hajnali 5 óra között nem, vagy csak részlegesen lesz elérhető az OTP Bank kártyás fizetési rendszere. Ez azt jelenti, hogy a fizetési terminálokon és az online felületeken nem, vagy csak korlátozottan lehet tranzakciót végezni, illetve az OTP logós kártyákkal sem, vagy csak korlátozottan lehet majd fizetni és készpénzt felvenni ebben az időszakban” – írta közösségi oldalán az OTP Bank.
Mint minden informatikai hálózatot, természetesen a banki rendszereket is folyamatosan fejleszteni és karbantartani kell, és vélhetően a hajnali időszakban van a legkisebb pénzforgalom ennek végrehajtásához.
Reggel azonban olyan hírek érkeztek a felhasználóktól, hogy még mindig nem lehet mindenhol fizetni az OTP-s bankkártyákkal.
Munkatársunk szintén pórul járt, ugyanis a trafikban már tudott kártyával fizetni, a kedvenc péksége bejáratán azonban ki volt írva, hogy jelenleg nem működnek a terminálok.
Reggel a MÁV honlapján is azt írták, hogy „a karbantartás elhúzódása miatt továbbra sem működik a kártyás fizetés. Várhatóan 7:30-ig a kártyahasználatra vonatkozó korlátozás érinti a pénztárakat, a vonatokon való jegykiadást, a MÁV alkalmazást, az Elvirát és a jegykiadó automatákat is. Az automatáknál, a pénztáraknál és a fedélzeten készpénzzel tudnak fizetni.”
Elvileg már minden flottul megy
Bár mi azóta nem próbáltunk meg semmit sem vásárolni, és az OTP felületein sem találtunk semmit, az OTP Bank kommunikációs vezetője, Endrényi Balázs a Telexnek küldött közleményében azt írta, hogy már működik a rendszer:
„A reggeli kártyás probléma megoldódott, rendben megtörténnek a tranzakciók, levettük a honlapról a tájékoztatást.”