Tegnap reggel a répcelaki vasúti átjáróban felnyílt a sorompó amikor odaért a vonat. Érdemes az előtte lévő EU fejlesztési táblát megnézni a közlekedésbiztonság fejlesztésről.
Olvasónk a fenti sorokat küldte, amihez egy fotót is csatolt:
Egy kicsit közelebbről is mutatjuk, hogy mi a probléma. A tehervonat épp ott robog az átjáróban, miközben a sorompó felnyitott állapotban van. Persze azt is tudni kell, hogy a vasúti átjáróknál körülnézéssel meg kell győződni, hogy áthaladhat-e a közlekedő, akár működik a sorompó és fényjelzés, akár nem.
Természetesen a fenti helyzet nem normális, ezért megkérdeztük a GYSEV Zrt-t is, hogy mi történhetett. Ezt a választ kaptuk:
Az érintett répcelaki vasúti átjáróban május 10-én reggel a biztosítóberendezés vezérlőkábelének meghibásodása miatt valóban nem működött a sorompó-berendezés. A sorompó üzemzavara esetén az ún. F2-es Forgalmi Utasítás szabályozza a vasúti közlekedés rendjét. Az üzemzavarról a mozdonyvezetők automatikusan értesülnek. Ilyen esetben az átjáróban csak akkor haladhat át a vonat, ha a mozdonyvezető meggyőződött arról, hogy ezzel nem veszélyezteti a gépjárműforgalmat. A forgalmi utasítás alapján a vonat lassú, maximum 15 km/órás sebességgel közelítheti meg az átjárót annak érdekében, hogy szükség esetén meg tudjon állni. Az átjáróban a mozdony folyamatos kürtjelzést alkalmazva haladhat csak át.
Hasonló műszaki hiba máshol is előfordulhat, éppen ezért szeretnénk felhívni a gépjárművezetők figyelmét a KRESZ előírásaira: amennyiben a járművezetők azt tapasztalják, hogy nem ad jelzést, tehát sötét a fénysorompó egy vasúti átjárónál, a gépjárműveknek kötelező megállni az átjáró előtt, és meggyőződni arról, közlekedik –e vonat az adott szakaszon.