Tavaly ugyanekkor már kifejtettük, mit jelent egy átlagamerikai számára a Super Bowl, vagyis az amerikaifoci-bajnokság évenkénti döntője: körülbelül azt, amit a világnak egy focivébé fináléja, plusz a lelkesedési faktor megszorozva tízzel.
Sokat elárul az eseményről, hogy ennél nézettebb műsor egyszerűen még sosem volt a tengerentúli televíziózás történetében - az elmúlt években már több mint százmillióan nézték -, és hogy a hálaadás után ezen a napon fogy a legtöbb étel az Egyesült Államokban.
Nem véletlen, hogy a sportünnep egyben a reklámok ünnepe is: minden márka belead mindent, hogy magára szegezze a nézők figyelmét. De mondjuk nem is tehetnek nagyon másként, hiszen aranyáron mérik a másodperceket: tavaly egy fél perces reklám 927 millió forintba került.
Szóval ez az egyes brandeknek és a reklámoknak is egy őrülten fontos verseny (az Apple 1984-es reklámjáról sem véletlenül beszélnek a mai napig), a meccs után ezekről beszélnek az emberek a legtöbbet, és íródnak róluk olyan cikkek, mint ez. Hiszen a Super Bowl hirdetések mégiscsak a reklámszakma csúcsát mutatják be - elvileg. Úgyhogy nézzük is meg, mit virítottak tegnap, aztán lehet szavazni is a kedvencre! Ez a mi első körös válogatásunk:
Kia: Mátrix, újragondolva
Mivel lehet szinte biztosan magunk felé fordítani a fejeket? Azzal, ha a popkultúra valamelyik hírös remekét húzzuk elő a fiókból, poroljuk le, majd szabjuk át a szájunk íze szerint. Morpheus a házban, őrültjó poénnal a végén!
Audi: csak semmi kompromisszum!
A négykarikás autómárka egy katasztrofális kutyatenyésztői malőrrel illusztrálja, miért is rossz az, ha kompromisszumokat kötünk.
Bud Light: Arnold Schwarzenegger is készen áll
Up For Whatever, vagyis készen állni akármire - ez a szlogenje a sörnek, ami ennek szellemében a terminátor kormányzót kérte fel arra, hogy ugyan már szerepeljen náluk egy vicces szpotban. Nos, kedvenc osztrák izomkolosszusunk annyira nem csinál semmit, hogy ezzel válik a reklám valami brutálisan röhejessé és emlékezetessé.
Microsoft: csak komolyan
Bill Gates cége nem a rekeszizmainkra, hanem a könnycsatornáinkra pályázik. Azt vázolják fel egy percben, hogy mennyi életet tett jobbá, szebbé, teljessé a technológia: látjuk a siketnémát, aki életében először hangokat hall, a fronton harcoló katonát, aki live streamben nézheti meg gyermekének születését... És így tovább, mindent nem lövünk le azért. Zsebkendőket előkészíteni:
Coca-Cola: végigmenni az úton
A kólások maradtak az amerikaifocis tematikánál, és azt mutatják be, mi mindenre képes az elszántság:
Pepsi: nevezzük el félidőnek!
Sportoló férfiemberek reakciója arra, amikor megjelennek a csajok a pálya szélén. És Pepsi van náluk. Egy kicsit talán rávertek ezzel a riválisra:
H&M: David Beckhamről leesik az alsógatya!
Na, most végre tisztába kerültünk azzal, hogy mi történik, ha egy szupersztár kizárja magát a saját reklámfotózásáról. Vagyis reklám a reklámban! Meg egy pucér Beckham! Mi kell még?
Hyundai: Nice
Szép verda! Szép próbálkozás. Szép gyorsulás! Szép robbanás. És így tovább. Jó ötlet, jó kocsi, jó nő, és alapvetően egy jó reklám. Angolul tudni mondjuk nem árt hozzá, viszont használ:
Jaguár: ezt tudják az angolok, kéremszépen
Észrevetted már valaha, hogy a hollywoodi filmekben az összes főgonosz brit?
- hangzik el a kérdés az angol autómárka reklámjának elején, és ezen tényleg érdemes elgondolkodni. Na de miért van ez? A legmenőbb szigetországi színészek, Ben Kingsley, Mark Strong és Tom Hiddleston megfejti nekünk a titkot, és előnyt kovácsol a hátrányból. Egyszerűen tökéletes!GoDaddy: a leggyúrósabb reklám
Az egyik legismertebb amerikai weboldal-gründoló vállalat azt üzeni: ha rajtuk keresztül intézel magadnak internetes szájtot, akkor bombabiztos a sikered. Az ő videójukban egy barnítókrémes szépségszalonos nő esetét látjuk, aki megcsinálta a godaddys oldalát, és így rohannak hozzá az izomtiborok:
Smart: a legjobb pofon a városi terepjárósoknak
Mi értelme van egy városi közlekedésnek kitalált kicsikocsival rallizni? Pont ugyanannyi, mint egy felvágós terepjáróval bevásárolni menni.
Volkswagen: szárnyakat ad
Mi lenne, ha azt mondanám neked, hogy minden egyes alkalommal, amikor egy Volkswagen eléri a százezredik mérföldet, egy német mérnöknek szárnya nő?
- kérdezi apa a lányát. A többi ebben a kiváló egy percben.Chobani: medvével joghurtot!
Mert manapság alig találni olyan finomságot, ami természetes összetevőkből állna.
AXE: Szerelmeskedj, ne háborúzz!
A pozícióját a kilencvenes évek óta tartó férfidezodor super bowlos reklámjának lényegét inkább nem szpojlerezzük el, de az biztos, hogy az egyik legszellemesebb harminc másodpercet ők tették le az asztalra.
SodaStream és Scarlett Johansson: bocs, Pepsi és Coca-Cola!
Bár a fenti kiszólás miatt ezt a reklámot pont kitiltották a Super Bowlról, attól még bőven az egyik legjobb: