Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

A szirupkirálynő visszavág: az Oravecz-jelenség

Oravecz Nóra, az instant cukormázas semmitmondás magyarországi koronázatlan királynője. Hogy mi?

A magát nem írónőnek definiáló személy jelenleg országunk egyik legnagyobb sikerszerzője. Eddig kiadott két - hát nevezzük így - regénye (és közben küldjünk sűrű bocsánatkéréseket még Daniel Steelnek is) és a frissiben megjelent idézetes szörnyedvénye mind az eladási listák élén végezte.

Ügyes építkezés

És hogy mégis hogyan, de hogyan jutottunk idáig? Nos, az Oravecz-léggömb annak idején egy kevéssé olvasott bloggal indult növekedésnek, ami aztán egy provokatívabb bejegyzés - jó, szerepelt benne az a szó, hogy kurva, meg ribanc, de a tartalma éppen olyan közhelyes, mint bármelyik másik Oravecz „mű” - miatt lett népszerű, jött ugyanis a közösségi oldal lelkes népe, és osztotta, meg lájkolta, mintha nem lenne holnap. És Oravecz kisasszony a látszat (és a szöveg) ellenére nem esett a fejére, ügyesen építkezett. Létrejött az Oravecz-brand, aminek ma már saját menedzsere van, nehogy elveszítse a „hitelességét”.

Oravecz Nóra, a saját Facebookjára feltöltött képen
Oravecz Nóra Facebook

A brand Fészbúk-oldala egyszerű, mint egy facsipesz: Oravecz (vagy a menedzsment) minden nap leszed a netről egy képet, rittyent hozzá három–négy banális, sokszor értelmetlen, de azért mindig hangzatos sort, sok-sok tőmondattal, és már meg is van a napi lélekemelő betevő. A blog is hasonló munkamódszerrel működik, de van webáruház is: így aki arra vágyik, az már egy Oravecz-idézetes párnán is álomra hajthatja fejét.

Egy elképesztő mélységekbe hatoló oraveczi gondolat
Nyugat.hu

A Fészbúkon már több mint 80 ezer rajongóval rendelkezik, könyveit úgy viszik, mint a cukrot. És hogy mégis valaki, aki ennyire nem tett le semmi értelmezhetőt az asztalra, hogyan lehet most az ország egyik legsikeresebb embere ennyi követővel? Oravecz olyan elképesztő érzékkel és tudással használja a közösségi média különböző fórumait, hogy azt tanítani kellene. Ráadásul kiváló marketinges is.

A

művek

Az első kötet még magánkiadás volt, de aztán a jó szimatú Libri felkapta a dolgot, és a második regényt (elnézést, a Romana és Julia füzetek szerzőitől is) már ők adták ki, ijesztő sikerrel. Az enyhén szólva butácska, kidolgozatlan klisétörténet természetesen mi másról is szólhatna, mint a szerelemről, meg a lelki társakról, és az egymásra találásról.

A két szerző közötti hasonlóság döbbenetes
Nyugat.hu

Az új könyv (bocsánat, tényleg) pedig szinte coelho-i magasságokba tör olyan idézetekkel, amik még az álkínai szerencsesütikben is idétlenül hangzanának. Az egész nem más, mint felszínes semmitmondó frázis-puffogtatás. Bár, ha az embernek nagyon rossz napja volt, a kötet egészen hasznos: elég pár oldalt elolvasni, és garantált a röhögőgörcs. De azt hozzá kell tenni, hogy mielőtt Coelho nekiállt megváltani a világot a banalitásaival, ő legalább írt néhány olvasható regényt.

Egyébként a két szerző közötti hasonlóságokat már más is észrevette: a kettejük összevegyítéséből született Oravecz Coelho oldalnak már lassan tízezer lájkolója van, visszaadva ezzel a hitet az emberiségben. Aki szeretne némi ellensúlyt a szirupos ömlengésnek, annak ajánlatos akár csak néhány percig is itt elidőzni.

Kedves Olvasó!
Kérjük, támogasd havonta rendszeresen a Nyugat.hu szerkesztőségének a munkáját! Mert veletek együtt tudjuk kideríteni, megírni, megmutatni, hogy mi történik körülöttünk.
Köszönjük!

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Könnyű

Tovább az oldalra