Néhány nappal ezelőtt írtunk egy szombathelyi kerékpáros anomáliáról, Ember legyen a talpán, aki szabályosan tud biciklizni a szombathelyi Szent Márton utcánál 2022. September 23. 07:05 egészen pontosan a Szent Márton utcáról és környékéről, ahol ember legyen a talpán, aki szabályosan tud biciklizni.
Akkor szóba került az Ady tér és a környező utcák is, ugyanis itt is érdekes a helyzet. Mint írtuk, a tűzoltóság felől mindkét irányú kerékpáros forgalmat a parkba vezették, ahová a Petőfi Sándor utca felől érkezik egy másik, majd mindkettő véget ér a sarkon.
És hogy itt mi tévő legyen a kerékpáros? Ezt vesézzük ki mostani cikkünkben.
„Az Ady tér környéke valamelyest a szombathelyi kerékpáros közlekedés szervezésének állatorvosi lova is lehetne” – mondja egy olvasónk, aki rendszeresen közlekedik biciklivel a városban.
A belváros felől ugyanis tilos behajtani, tehát a kerékpárosokat a ritka széles kerékpárút ellenére a sűrű, autóbuszokkal telített gépjárműforgalomba kényszerítik a Petőfi Sándor utca felé – akiknek pedig ez nincs annyira ínyére, azok persze átvágnak mindenen.
Onnan befelé – akárcsak a tűzoltóság felől – egyszerűen véget ér az út egy „járdaszigetben”. Mint a városban sok helyütt, ide is tettek még egy-egy teljesen értelmetlen „elsőbbségadás kötelező” táblát, hiszen a kerékpárút véget ér.
„Aztán értse meg a biciklis, mit akarnak tőle. Vagy akár a gyalogos, aki nyilván átvág a két széles sávon és a záróvonalon, mert merre is mehetne tovább?” – morfondírozik olvasónk.
Mint mondja, a tűzoltóság épülete körül sikerült a tervezőnek bármiféle „értelmes felfestés vagy egyéb jelzés nélkül” egymásba vezetnie a kétirányú kerékpárutakat, és a lehető legtöbbször, csöppet sem balesetveszélyesen átvezetni keresztben a járdán, oda-vissza, illetve a forgalmas utakon.
Ennél már csak az MMIK felől kivezető kerékpárút hegyes szögben visszakanyarodó végét tartja „pompásabb” megoldásnak olvasónk, ugyanis közben a járdával sikerült átvágni ezt a kanyart.
Ha pedig az egyetem felé megy a biciklis és nem tilosban teker, záróvonal fogadja. A végén nem túl meglepő módon a legtöbb biciklis feladja, aztán megy, amerre lát – a biztonság kedvéért mindenütt a járdán, szerte a városban.
„A sok derékszögben kanyarodó szombathelyi kerékpárút láttán nagyon úgy tűnik, hogy a tervező soha nem látta Terence Hill közlekedési oktatófilmjét, amelyben a banditának sehogy sem jön össze kerékpárral derék- vagy hegyesszögben fordulni, pedig lóval mindig sikerült” – zárja mondandóját olvasónk.