Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A városi terepjáró az egyik fő bűnös a széndioxid-kibocsátás emelkedésében

Hiába terjednek az elektromos autók, ha a másik oldalon elrontunk mindent.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A városi terepjárók (SUV) egyre népszerűbbek az egész világon. Ez önmagában nem lenne baj, ha nem tennénk hozzá, hogy ezeknek a nagyméretű autóknak a divatja döntően hozzájárul ahhoz, hogy emelkedik a széndioxid-kibocsátás szintje.

Sok olvasói kérdés érkezik hozzánk. Mi pedig szeretnénk friss, hiteles híreket adni neked. Támogasd a munkánkat!
Támogatom

A közelmúltban tartott előadást Ideje lenne kiszállnunk a városi terepjárókból - A klímakutató szerint félelmetes sebességgel változik körülöttünk a bolygó 2019. September 22. 07:03 a Kámoni Arborétumban Mátyás Csaba. A nemzetközi hírű klímakutató visszatérő témája volt a városi terepjárók divatja, afféle szimbóluma annak a magatartásnak, amely a kényelmet a természetvédelem és a jövővel kapcsolatos felelősségünk elé helyezi.

Nem tudjuk, hogy a kutató akkor már látta azokat az adatokat, amelyeket most a Guardian tett közzé , mindenesetre a lényeg összecseng.

A szendioxid-kibocsájtás emelkedése
Guardian

A nemzetközi energiaügynökség által készített jelentés szerint a SUV-ök eladásának robbanásszerű emelkedése – az energiatermelés után – második helyen van a széndioxid-kibocsátás emelkedéséhez hozzájáruló tényezők toplistáján, magabiztosan megelőzve a komplett nehézipart, a sokat átkozott repülést és a hajózást.

A városi terepjárók nemcsak egyre többen vannak, hanem egyre nagyobbak és egyre erősebbek, így nem csoda, hogy a károsanyag-kibocsátásuk megnégyszereződött az utóbbi nyolc évben.

Ha a SUV-tulajdonosok egyetlen ország lakosságát alkotnák, akkor ők és az autóik lennének a világ hetedik legnagyobb széndioxid-kibocsátó nemzete.

És habár az autópiac világszerte betegeskedik, a SUV-ok egyre nagyobb szeletet hasítak ki az autótortából.

Jelenleg a világ minden 10 eladott autójából 4 darab SUV. Európában valamivel alacsonyabb ezt a szám (3/10), a hatalmas piacot jelentő Kínában megegyezik az átlaggal (4/10), az USA-ban pedig ennél is magasabb (5/10).

Nagyok, erősek, népszerűek - és koszosak
Independent.ie

Így az átlagautók hiába lettek hatékonyabbak és tisztábbak, illetve hiába terjednek az elektromos autók, a SUV-divat semmissé teszi az eredményeket.

A városi terepjárók sikerének az egyik titka minden bizonnyal, az, hogy ezek az autók a kezdetektől fogva a jólét és a gazdagság szimbólumai, illetve kirakatai.

Ideje lenne kiszállnunk a városi terepjárókból - A klímakutató szerint félelmetes sebességgel változik körülöttünk a bolygó

Olvasóink egy része bizonyára emlékszik arra a vitára és hozzászólásözönre, amelyet Robert C. Castel előadása A klímaváltozás kapcsán „zöld vallás"-ról is beszélt egy biztonságpolitikai szakértő a Kámoni Arborétumban August 16. 19:25 váltott ki.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
Hirdetés
Hirdetés

Hozzásszólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Tech

Hirdetés