Csak 2x1 sávos lesz a Körmend-Rábafüzes szakasz, nem lesz új szombathelyi elkerülő sem

És az M9-es is csak terv marad. A kormány sorra törli az útépítéseket.
 
 

Csak 2x1 sávos lesz a Körmend-Rábafüzes szakasz, nem lesz új szombathelyi elkerülő sem

És az M9-es is csak terv marad. A kormány sorra törli az útépítéseket.
 
 
 
 
Tetszünk, ugye? Akkor lájkolj minket! 
 

Csak 2x1 sávos lesz a Körmend-Rábafüzes szakasz, nem lesz új szombathelyi elkerülő sem

És az M9-es is csak terv marad. A kormány sorra törli az útépítéseket.

A szombati Magyar Közlönyben jelent meg, hogy a kormány sorra vonja vissza a korábban bejelentett útépítéseket, pedig tavaly még ezermilliárdos építkezésekről beszéltek. Köztük a szombathelyi elkerülő felújítását és 2x2 sávra bővítését, ami egyébként régóta napirenden van.

Viszont megépítik az M86-os Szombathely és Egyházasrádóc közti szakaszát, ami érdekes, hogy korábban ezt 2x1 sávosra tervezték, most viszont 2x2 sávosként szerepel a közlönyben. Ez az út váltja majd ki a jelenlegi 86-ost, új nyomvonalon halad, a szombathelyi körgyűrű táplánszentkereszti kereszteződésétől, és elkerüli a településeket.

Viszont csak terv marad az M9-es autópálya. Erről korábban nagy voltak voltak, egy időben a 86-os Szombathelytől délre haladó szakaszát ezzel váltották volna ki, de rájöttek, hogy a teherforgalom nem arra halad. Ez az autópálya vagy inkább gyorsforgalmi Szombathelytől Vasváron át Zalaegerszegre, majd Nagykanizsán át Kaposvárra haladna.

Ami nekünk még fontos, elmarad az M1-es és az M7-es autópályák 2x3 sávra bővítése. Pedig az M1-es már időnként a bedugulás határán van, mint azt mi is, és valószínűleg sokan mások is rendszeresen tapasztaljuk. És az M8-as vasi szakasza is szegényesebb lesz, mint a korábbi ígéretekben.

Szűk lesz az M8-as

Még 2013-ban ígérték meg, hogy rövidesen megépül az M8-as autópálya, és ezen belül a Körmend-Rábafüzes szakasz. Az akkori tervek szerint az előkészítésnek 2015-ben le kellett volna zárulnia, és 2020-ig meg is kellett volna épülnie az autópályának.

Mivel hosszú ideje nem jött hír az útról, mindenki az M86-os befejezésére és a 86-os Szombathely és Egyházasrádóc közti felújítására koncentrált, megkérdeztük a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt-t. Ez az állami cég irányítja az állami útfejlesztéseket, felújításokat, de ők is utasításokat teljesítenek, amik a kormánytól érkeznek.

Válaszukban céloztak is erre, mint írták az M8-as gyorsforgalmi út előkészítése folyamatban van. Beigazolódott nem hivatalos infónk is, a korábbi tervekkel ellentétben nem 2x2, hanem 2x1 sávra tervezik a szakaszt, mint írják, erre kaptak elrendelést. Mindezt azért, mert a következő évekre előre jelzett forgalmi adatok nem indokolják a 2x2 sávot, ráadásul az osztrák oldalon 2x1 sávos útra csatlakozik a szakasz.

Az utat úgy építik meg, hogy később 2x2 sávosra lehessen bővíteni, a 2x1 sávos megoldásra már kiadták az építési engedélyt. Az idei őszön elindulhatnak a kisajátítások majd a régészeti munkák, 2018 harmadik negyedévére tervezik a kivitelezési közbeszerzési pályázat kiírását. Az ideiglenes forgalomba helyezés 2021. végéig várható.

 

 

Támogass, hogy még több és jobb cikkeket írhassunk!

A Nyugat.hu, amit épp most olvasol, háttérhatalom nélkül, hirdetésekből és támogatásokból tartja fenn magát. Célunk a hiteles, igazságkereső hírgyártás, a jó tartalom. Ehhez kérjük támogatásodat! Kattints és légy részese a szabadságnak.

 

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

 

 


 
 

 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés

Hirdetés