- Előírásszerűen kisorozásra került a két kocsi, hogy el ne vesszen a rakomány. A kódolt menetlevélen textilipari hulladék volt feltüntetve. Utánanéztünk, ki a fogadó fél és megkerestük, a cég azonban nem tudott a küldeményről. A két vagont ezután visszairányítottuk Ausztriába, és átadtuk az ÖVB-nek, a kocsik csütörtökön este elhagyták az országot - mondta el Edlinger János, a GYSEV pályavasúti üzemigazgatója, aki nem tudott róla, hogy a közelmúltban érkezett volna másik szemétszállítmány is ezen a szakaszon.
Kérdésünkre, hogy hova került volna a szemét, az igazgató nem kívánt válaszolni, csupán annyit mondott: Győr-Moson-Sopron megyébe. Ez azonban alátámasztja értesülésünket, miszerint Sopronban lett volna a végcél, és egy közeli cég lett volna a címzett. Az már szintén a feltételezés a részünkről, miszerint nem biztos, hogy a szállítólevélen megnevezett cég valóban nem tudott a küldeményről. A "lebukás" után azonban őrültség lett volna elismerni, jó pénzért valóban ők lettek volna az átvevők.
Legközelebb talán célszerű lenne beengedni az országba a szemétvonatot, és nyomon követni a hulladék útját, majd a lerakás előtt lecsapni a lánc résztvevőire.
Földön, vízen és a levegőben is jönne a szenny
Szentgotthárd és környéke lakóinak idegeit mostanában sok hulladékkal, szennyezéssel kapcsolatos dolog borzolja. A Rába évek óta habzik az osztrák bőrgyárak szennyvizétől és a Lapincsba engedett nagy mennyiségű só sem tesz jót a folyónak. A múlt héten olaj is jött az osztrákoktól, a Rábán és napirenden van a határ osztrák oldalára építendő szemétégető ügye is. Magyarra lefordítva földön (vasúton), vízen (a Rábán) és a levegőben (a szemétégető füstjével) is jönne a szenny az osztrákoktól.
Kérdés, meddig hagyják még ezt az illetékesek?