„Ha legközelebb Kőszegen járnak, kérem, ne csak sétáljanak, hanem nagyobb körben érdeklődjenek a kőszegiektől! Biztos vagyok abban, hogy nem kizárólag mindennel elégedetlen polgárokkal fognak találkozni, ugyanis nagyon hasznos beruházások valósultak meg városunkban az elmúlt években mindannyiunk örömére. Ez akkor is igaz, ha bőven van még tennivaló, akárcsak a vármegye minden más városában.”
Többek között ez áll abban a levélben, amelyet Kőszeg polgármesterétől kaptunk.
Azért fordultunk kérdéseinkkel Básthy Bélához, mert a közelmúltban két olvasó is megkeresett minket néhány észrevétellel.
Egyikük azt nehezményezte, hogy a városvezetőség kommunikációjában nagy szerepet kap a Petőfi tér felújítása, ugyanakkor azt „elfelejtik megemlíteni”, hogy csak a tér egyik fele kapott új burkolatot, a másik fele továbbra is nagy rossz állapotban van, esős napokon megáll rajta a víz. Ezek mellett pedig a tér egy részén nincs közvilágítás.
Mi is elmentünk a helyszínre, és azt tapasztaltuk, hogy a tér – amely gyakorlatilag a kétfelé váló utca közötti nagyobb terület – aszfaltburkolatának egyik oldala valóban kimaradt a felújításból, és valóban szép nagy kátyúk találhatók itt.
„A Petőfi tér körüli utaknak nem a fele lett felújítva, hanem kb. 80 százaléka. Remélem, hogy a sporttelep melletti gyéren lakott, revitalizációra váró szakasz felújítására is lesz majd lehetőségünk”
- közölte ezzel kapcsolatban Básthy Béla.
Egy másik olvasónk hosszabb levélben sorolja az utakkal és azok javítási munkáival kapcsolatos problémáit.
„Ha esetleg nem lenne elég témájuk, ajánlom figyelmükbe Kőszegen a vasút és a Rossmann közti Rákóczi utca-részt, konkrétan mintha meteoresőt szenvedett volna el. Egy éve a lengéscsillapítómnak itt lett vége, akkor hetek múlva toldozgattak-foltozgattak, most durvább a helyzet, a rollereseknek, bicikliseknek életveszélyes is lehet”
- írja.
Elsétáltunk az említett útszakaszhoz is, ahol azt állapítottuk meg, hogy a futóműveknek minden bizonnyal nem tesz jót a csatornafedelek megsüllyedése, amelyeket valóban jobb kerülgetni, mint beléjük hajtani, de az aszfalt önmagában – a magyar sztenderdekhez képest - összességében nincs különösebben ramaty állapotban.
Nem mondható el ugyanaz a közeli Sánc utcáról, amelynek esetében igazat kell adnunk olvasónknak, aki azt írja, hogy – „az úton és a járdán egyaránt járhatatlan”. Ha Szombathelyen volna, benevezhetne a legrosszabb utcák közötti nemes versengésbe.
Ugyanezen olvasónk szerint „teljesen felesleges” a tónál épülő körforgalom, aminek „annyi értelme lesz, mint a félbehagyott hídnak a vasútnál.”
A polgármester ezt a felvetést nem kommentálja, lapunk viszont egy évvel ezelőtt foglalkozott Miért épült egy semmiből semmibe vezető gyaloghíd a kőszegi vasútállomásnál? 2024. March 08. 07:12 az említett gyaloghíddal.
„A munkák kivitelezőiről természetesen minden esetben a vonatkozó jogszabályok előírásai alapján döntenek a jogszabályok szerint illetékes döntéshozók” – válaszolta a kivitelezők és a politikusok közötti kapcsolatot firtató olvasói felvetésre Básthy Béla, aki zárásként közli:
„A magam részéről nagyon boldog lennék, ha a városi alapvető infrastruktúra (utak, járdák, csatornák, közvilágítás) fejlesztése terén az ebben a tekintetben nagyon sikeres elmúlt öt év tempóját a következő években is tartani tudnánk!”
Mi pedig érdeklődéssel várjuk a kőszegi olvasóink véleményét.