Biztosan tudni akarja, melyik a legrosszabb állapotban lévő szombathelyi híd?

Hat nagyon rossz állapotú hidat mutatunk. Persze, van rossz, rosszabb, legrosszabb.

Essünk túl a legeslegrosszabb híd megnevezésén. Ez a

25 éves a Nyugat.hu. Ne feledd, ide kattintva támogathatod következő 25 évünket!
Támogatom

1. Szent István király utcai Gyöngyös-patak közúti híd

Ennél a hídnál július közepén tartott sajtótájékoztatót Le kell zárni a Szent István király utcai híd egyik sávját Szombathelyen, mert balesetveszélyes 2021. July 12. 15:31 a városvezetés, mert az egyik sávját le kellett zárni. Ugyanis kilyukadt a burkolat. Igazság szerint a teljes lezárás lett volna indokolt, ezt azonban nem lehet megtenni, mert ez a híd köti össze Szentkirályt és Gyöngyöshermánt, helyijáratos busz is jár erre, és nagy a forgalma. A teljes lezárás megbénítaná a környék közlekedését.

A Szent István Király utcai híd
Mészáros D. Zsolt

A lezárás némi vitát is okozott, ugyanis a kormány közben 130 milliót adott a Markusovszky utcai Gyöngyös-hídra, és ezt a pénzt akarta átcsoportosítani ide a városvezetés. Ami ellen, persze, a közgyűlés Fidesz-frakciója tiltakozott Fidesz: a Szent István-király utcai híd simán kijött volna a Safó-pénzből 2021. July 13. 16:17 .

Azóta - derült ki egy közgyűlési előterjesztésből - az önkormányzat megvizsgáltatta a szombathelyi hidak állapotát, (apropó, tudta, hogy Szombathelyen 56 híd van a város kezelésében?) és megállapították, hogy a Szent István király utcai híd útszerkezete gyakorlatilag elveszítette a teherbírását, a hídra felfüggesztett közművek is veszélyben vannak.

A jó hír, hogy aláírták a kormánnyal a 130 milliós támogatási szerződést nemrég, a híd átépítése az előkészítéssel együtt mintegy két évig tart.

2. Bartók Béla körúti Perint-patak közúti híd

Ez a híd szerezte meg a listán a második helyet. Itt az a probléma, hogy a zárt vasbeton szerkezetben benne hagyták a fazsaluzatot, így nem lehet megnézni belülről, és a csapadékvíz sem tud távozni. A víz éppen a híd közepén gyűlik össze, ahol a legnagyobb a terhelés, kívülről is látszik a rozsdásodás.

Bartók Béla körúti híd
Mészáros D. Zsolt

A zárt szerkezet miatt olyan, mint egy feketedoboz, nem tudják megvizsgálni, a tartószerkezeten lévő takart hibák ellenőrizhetetlenek, így könnyen veszélyessé válnak.

A vizsgálat javasolja, hogy legkésőbb egy éven belül mindenképpen vizsgálják meg a tartószerkezetet, és két éven belül újítsák fel a hidat.

3. Kodály Zoltán utcai Perint-patak közúti híd

A hídnak nem csak a burkolata ment tönkre, hanem a szigetelése is, a tehertartó gerendákról a betonfedés elkezdett leválni. A híd alatt közművek is át vannak vezetve, a legjobban károsodott feszített szerkezet a gázvezeték mellett található közvetlenül.

Kodály Zoltán utcai Perint híd
Mészáros D. Zsolt

Egy éven belül fel kell újítani, helyre kell állítani a szigetelést, különben a tartógerendák tovább károsodnak. A gerenda a gázvezetéket megsértheti és ez beláthatatlan következménnyel járhat.

4. Markusovszky utcai Gyöngyös-patak közúti híd

Ezt a hidat korábban említettük már. Teljes egészében szigetelni kell két éven belül, ugyanis a felgyorsult korrózió miatt olyan mértékben károsodhat, hogy nem lesz elég a felújítás, hanem teljes átépítésre lesz szükség.

A Markusovszky utcai híd
Garai Antal Atom

A hídhoz korábban készítettek egy felújítási tervet, azt aktualizálni kell.

5. Hunyadi úti Gyöngyös-patak közúti híd

Itt is az erős korrózió okozza a gondokat, az előfeszített gerendákon a repedések kezdenek megnyílni, a tartószerkezet meggyengült. Ha a feszített gerendák repedései tovább nyílnak, akkor ki kell cserélni a gerendákat, ami jóval drágább, mint a felújítás. Másfél éven belül el kell kezdeni a munkát, itt is van felújítási terv.

A Hunyadi úti híd
Vágvölgyi Bálint

6. Szent Márton utcai Gyöngyös-patak közúti híd

A híd 1890-ben épült, a boltíves szerkezet teherbírása eredetileg 20 tonna volt, de ez mára már csökkent. A boltíven több repedés is látható, ha ez fokozódik, a boltív beszakadása várható. A felújítást másfél éven belül el kell kezdeni.

A Szent Márton utcai híd
Mészáros Zsolt

Még öt híd, amit minél előbb fel kell újítani

A vizsgálat öt további, rossz állapotban lévő hidat talált. Ezeknél kisebb volumenű felújítás kell, de másfél-két éven belül el kell végezni a munkát.

1. Saághy István utcai Gyöngyös-patak gyaloghíd

2. Eötvös József utcai Arany-patak gyalogos híd

3. Őrség utcai Gyöngyös-patak gyaloghíd

4. Búzavirág utcai Gyöngyös-patak gyaloghíd

5. Óperint utcai Perint-patak közúti híd

A végére egy jó hír. Két olyan híd is van a városban, amelyek szinte kifogástalan állapotban vannak.

A z egyik pozitív példa: A Vak Bottyán utcai híd
Garai Antal Atom

Ezek a Vak Bottyán utcai híd és a Kisfaludy Sándor utcai híd.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Tech