Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Biztosan tudni akarja, melyik a legrosszabb állapotban lévő szombathelyi híd?

Hat nagyon rossz állapotú hidat mutatunk. Persze, van rossz, rosszabb, legrosszabb.

Essünk túl a legeslegrosszabb híd megnevezésén. Ez a

1. Szent István király utcai Gyöngyös-patak közúti híd

Ennél a hídnál július közepén tartott sajtótájékoztatót Le kell zárni a Szent István király utcai híd egyik sávját Szombathelyen, mert balesetveszélyes July 12. 15:31 a városvezetés, mert az egyik sávját le kellett zárni. Ugyanis kilyukadt a burkolat. Igazság szerint a teljes lezárás lett volna indokolt, ezt azonban nem lehet megtenni, mert ez a híd köti össze Szentkirályt és Gyöngyöshermánt, helyijáratos busz is jár erre, és nagy a forgalma. A teljes lezárás megbénítaná a környék közlekedését.

A Szent István Király utcai híd
Mészáros D. Zsolt

A lezárás némi vitát is okozott, ugyanis a kormány közben 130 milliót adott a Markusovszky utcai Gyöngyös-hídra, és ezt a pénzt akarta átcsoportosítani ide a városvezetés. Ami ellen, persze, a közgyűlés Fidesz-frakciója tiltakozott Fidesz: a Szent István-király utcai híd simán kijött volna a Safó-pénzből July 13. 16:17 .

Azóta - derült ki egy közgyűlési előterjesztésből - az önkormányzat megvizsgáltatta a szombathelyi hidak állapotát, (apropó, tudta, hogy Szombathelyen 56 híd van a város kezelésében?) és megállapították, hogy a Szent István király utcai híd útszerkezete gyakorlatilag elveszítette a teherbírását, a hídra felfüggesztett közművek is veszélyben vannak.

A jó hír, hogy aláírták a kormánnyal a 130 milliós támogatási szerződést nemrég, a híd átépítése az előkészítéssel együtt mintegy két évig tart.

2. Bartók Béla körúti Perint-patak közúti híd

Ez a híd szerezte meg a listán a második helyet. Itt az a probléma, hogy a zárt vasbeton szerkezetben benne hagyták a fazsaluzatot, így nem lehet megnézni belülről, és a csapadékvíz sem tud távozni. A víz éppen a híd közepén gyűlik össze, ahol a legnagyobb a terhelés, kívülről is látszik a rozsdásodás.

Bartók Béla körúti híd
Mészáros D. Zsolt

A zárt szerkezet miatt olyan, mint egy feketedoboz, nem tudják megvizsgálni, a tartószerkezeten lévő takart hibák ellenőrizhetetlenek, így könnyen veszélyessé válnak.

A vizsgálat javasolja, hogy legkésőbb egy éven belül mindenképpen vizsgálják meg a tartószerkezetet, és két éven belül újítsák fel a hidat.

3. Kodály Zoltán utcai Perint-patak közúti híd

A hídnak nem csak a burkolata ment tönkre, hanem a szigetelése is, a tehertartó gerendákról a betonfedés elkezdett leválni. A híd alatt közművek is át vannak vezetve, a legjobban károsodott feszített szerkezet a gázvezeték mellett található közvetlenül.

Kodály Zoltán utcai Perint híd
Mészáros D. Zsolt

Egy éven belül fel kell újítani, helyre kell állítani a szigetelést, különben a tartógerendák tovább károsodnak. A gerenda a gázvezetéket megsértheti és ez beláthatatlan következménnyel járhat.

4. Markusovszky utcai Gyöngyös-patak közúti híd

Ezt a hidat korábban említettük már. Teljes egészében szigetelni kell két éven belül, ugyanis a felgyorsult korrózió miatt olyan mértékben károsodhat, hogy nem lesz elég a felújítás, hanem teljes átépítésre lesz szükség.

A Markusovszky utcai híd
Garai Antal Atom

A hídhoz korábban készítettek egy felújítási tervet, azt aktualizálni kell.

5. Hunyadi úti Gyöngyös-patak közúti híd

Itt is az erős korrózió okozza a gondokat, az előfeszített gerendákon a repedések kezdenek megnyílni, a tartószerkezet meggyengült. Ha a feszített gerendák repedései tovább nyílnak, akkor ki kell cserélni a gerendákat, ami jóval drágább, mint a felújítás. Másfél éven belül el kell kezdeni a munkát, itt is van felújítási terv.

A Hunyadi úti híd
Vágvölgyi Bálint

6. Szent Márton utcai Gyöngyös-patak közúti híd

A híd 1890-ben épült, a boltíves szerkezet teherbírása eredetileg 20 tonna volt, de ez mára már csökkent. A boltíven több repedés is látható, ha ez fokozódik, a boltív beszakadása várható. A felújítást másfél éven belül el kell kezdeni.

A Szent Márton utcai híd
Mészáros Zsolt

Még öt híd, amit minél előbb fel kell újítani

A vizsgálat öt további, rossz állapotban lévő hidat talált. Ezeknél kisebb volumenű felújítás kell, de másfél-két éven belül el kell végezni a munkát.

1. Saághy István utcai Gyöngyös-patak gyaloghíd

2. Eötvös József utcai Arany-patak gyalogos híd

3. Őrség utcai Gyöngyös-patak gyaloghíd

4. Búzavirág utcai Gyöngyös-patak gyaloghíd

5. Óperint utcai Perint-patak közúti híd

A végére egy jó hír. Két olyan híd is van a városban, amelyek szinte kifogástalan állapotban vannak.

A z egyik pozitív példa: A Vak Bottyán utcai híd
Garai Antal Atom

Ezek a Vak Bottyán utcai híd és a Kisfaludy Sándor utcai híd.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Tech

Tovább az oldalra