Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Hosszan tartó sorompók, torlódások, ideges sofőrök a 87-es elkerülő szakaszán

Olvasóink panaszkodnak, mi megnéztük a helyszínt és megkérdeztük a GYSEV-et.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ha valaki csak a város közlekedése alapján ítéli meg a helyzetet, könnyen juthat arra a következtetésre, hogy koronavírus ide vagy oda, Szombathelyen minden visszatért a régi kerékvágásba.

A szabad sajtó nem létezhet nélküled. Támogasd a Nyugat.hu-t!
Támogatom

Ugyanakkora gondot jelent a parkolás, mint a járvány előtti időkben, és ugyanazok az utak, utcák dugulnak el, mint korábban.

Egyik ilyen neuralgikus pont a 87-es út elkerülő szakasza, a Zanati úti felüljárótól a Metro-áruháznál lévő körforgalomig.

87-es út, elkerülő, körgyűrű, vasúti átjáró, forgalom dugó
Józing Antal

Ez eddig sem volt titok, újdonságként viszont két olvasói levelet is kaptunk az utóbbi napokban, nagyon hasonló tartalommal.

Egyik olvasónk ezt írta:

"Tisztelt Nyugat.hu! Utána tudnak járni, hogy miért kell 25-30 percet várakozni a 87-es főúton, a Sopron-Szombathely vasúti átjárónál. A sorompó pirosra váltása után kb. 10-15 percet kell várni, mire megérkezik a vonat, majd utána is még 10-15 perc mire visszavált a sorompó. Több vonat persze nem érkezik. Ez a jelenség csak akkor áll fenn, ha Szombathelyről megy a vonat Sopronba. Ellenkező irányba jól működik a sorompó (1-2 perc múlva már lehet is tovább menni). A sorompó melletti szekrénynél elég gyakran látok "szakembert", de nem nagyon sikerül nekik a hiba elhárítása. Ilyen esetben nem lehet a GySEV-et kötelezni pl. egy vasúti felüljáró építésére, ha a biztosító berendezés helyes működését nem tudja garantálni? Ez így nagyon baleset veszélyes. A múltkori rendőr motoros gázolásban is -közvetetten ugyan-, de ez volt az egyik felelős."

A második pedig így hangzik:

"Szép napot. Kb. egy hónapja csúnya sorok alakulnak ki az elkerülőn. Du 5 után pl. de naponta többször is.... Szerintem a vonatok áthaladása előtt és után indokolatlanul előbb zárják és később nyitják a sorompókat. Nyilván valami biztonsági (inkább csak annak vélt) indokból nemrég megváltoztatták az programidőket. Nem írok ide példákat, mert túlzásnak tűnne, de érdekes - akár közérdekű- feladat lenne ezt felmérni. (Hány kilométeres sor, megforduló türelmetlen autós, összeéve beálló körforgalom naponta hányszor.) És megírni a tapasztaltakat és megkérdezni a nagy MÁV/ GYESEV “illetékeselvtársait”, hogy mégis ezt hogy gondolják. Akár öncélú szívatásnak is tűnhet, de szerintem inkább rövidlátók. A kialakuló helyzet jóval több balesetveszélyes helyzetet szül, mint az ötévente egyszer pirosba behajtó barom....

(25 éve dolgozom közlekedésben - igaz közúti vonalon; és végzettségem is ennek megfelelő, ezért gondoltam feljogosítva, hogy írjak.)

Mit láttunk?

Lapunk kedden reggel látogatott ki a 87-es elkerülő említett szakaszára, háromnegyed hét körül, hogy megcsípjük a 7-kor induló Szombathely-Soron vonatot, illetve a korai sorompózárást.

Annyira időben érkeztünk, hogy még a Sopronból befutó szerelvényt is láttuk, és azt is, hogy a sorompó flottul működött.

87-es út, elkerülő, körgyűrű, vasúti átjáró, forgalom dugó
Valóban gyorsan feltorlódnak az autók
Józing Antal

A vonat érkezése előtt nem sokkal váltott a lámpa pirosra és ereszkedett le a fénysorompó, majd elhaladta után azonnal szabad lett az út.

Ezután fokozott izgalommal vártuk a Szombathely-Sopron-járatot, hogy – némi meglepetésünkre – ugyanez történjen.

87-es út, elkerülő, körgyűrű, vasúti átjáró, forgalom dugó
A vonat huss ...
Józing Antal

A sorompó ugyanúgy egy-két percre volt zárva, és nagyon gördülékenynek tűnt a rendszer.

De viszont

Ugyanakkor az is igaz, hogy a néhány percre leengedett sorompó pillanatok alatt összeszedte a kocsisort.

Fél nyolc tájékán a Metro áruház és a Söptei út közötti szakaszon csak araszolva halad a forgalom, de ennek nem annyira a vasúti átjáró az oka, mint a megszaporodott autók, az alultervezett út, a szombathelyi tömegközlekedés gyengesége és egy érthető, de nehezen fenntartható lakossági szemlélet, melyet láthatóan nem nagyon akarnak átformálni a döntéshozók.

87-es út, elkerülő, körgyűrű, vasúti átjáró, forgalom dugó
Lépésben
Józing Antal

Valamennyire talán javul a helyzet, ha elkészül az északi elkerülő újabb szakasza Indul az új szombathelyi körgyűrű-szakasz terveztetése January 03. 08:17 .

Épül egyébként itt a kerékpárút is, amire hamarosan visszatérünk.

Mit mond a GYSEV?

Időközben befutott a GYSEV válasza is, amely megmagyarázza mind az olvasók, mint a mi tapasztalatunkat.

Ezek szerint:

"A Szombathely-Acsád vonalszakaszon, az említett vasúti átjárónál üzemelő sorompó-berendezés megszokottól eltérő működését, Szombathely állomás biztosítóberendezési kábelének meghibásodása okozta. Emiatt a közlekedésbiztonsági előírásokat figyelembe véve, a múlt héten rendszeresen manuálisan kellett kezelni a sorompót, amely hosszabb lezárási időt okoz, így értelemszerűen gépjárművek számára is megnövelve várakozási időt.

Hétvégén a GYSEV Zrt. munkatársa javították a műszaki problémát. Azóta ismét a korábbi gyakorlatnak megfelelő, automatikus üzemmódban működik a 87-es főúton található sorompó berendezés."

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
Hirdetés
Hirdetés

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Jelentem

Hirdetés