Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hosszan tartó sorompók, torlódások, ideges sofőrök a 87-es elkerülő szakaszán

Olvasóink panaszkodnak, mi megnéztük a helyszínt és megkérdeztük a GYSEV-et.

Ha valaki csak a város közlekedése alapján ítéli meg a helyzetet, könnyen juthat arra a következtetésre, hogy koronavírus ide vagy oda, Szombathelyen minden visszatért a régi kerékvágásba.

Ugyanakkora gondot jelent a parkolás, mint a járvány előtti időkben, és ugyanazok az utak, utcák dugulnak el, mint korábban.

Egyik ilyen neuralgikus pont a 87-es út elkerülő szakasza, a Zanati úti felüljárótól a Metro-áruháznál lévő körforgalomig.

87-es út, elkerülő, körgyűrű, vasúti átjáró, forgalom dugó
Józing Antal

Ez eddig sem volt titok, újdonságként viszont két olvasói levelet is kaptunk az utóbbi napokban, nagyon hasonló tartalommal.

Egyik olvasónk ezt írta:

"Tisztelt Nyugat.hu! Utána tudnak járni, hogy miért kell 25-30 percet várakozni a 87-es főúton, a Sopron-Szombathely vasúti átjárónál. A sorompó pirosra váltása után kb. 10-15 percet kell várni, mire megérkezik a vonat, majd utána is még 10-15 perc mire visszavált a sorompó. Több vonat persze nem érkezik. Ez a jelenség csak akkor áll fenn, ha Szombathelyről megy a vonat Sopronba. Ellenkező irányba jól működik a sorompó (1-2 perc múlva már lehet is tovább menni). A sorompó melletti szekrénynél elég gyakran látok "szakembert", de nem nagyon sikerül nekik a hiba elhárítása. Ilyen esetben nem lehet a GySEV-et kötelezni pl. egy vasúti felüljáró építésére, ha a biztosító berendezés helyes működését nem tudja garantálni? Ez így nagyon baleset veszélyes. A múltkori rendőr motoros gázolásban is -közvetetten ugyan-, de ez volt az egyik felelős."

A második pedig így hangzik:

"Szép napot. Kb. egy hónapja csúnya sorok alakulnak ki az elkerülőn. Du 5 után pl. de naponta többször is.... Szerintem a vonatok áthaladása előtt és után indokolatlanul előbb zárják és később nyitják a sorompókat. Nyilván valami biztonsági (inkább csak annak vélt) indokból nemrég megváltoztatták az programidőket. Nem írok ide példákat, mert túlzásnak tűnne, de érdekes - akár közérdekű- feladat lenne ezt felmérni. (Hány kilométeres sor, megforduló türelmetlen autós, összeéve beálló körforgalom naponta hányszor.) És megírni a tapasztaltakat és megkérdezni a nagy MÁV/ GYESEV “illetékeselvtársait”, hogy mégis ezt hogy gondolják. Akár öncélú szívatásnak is tűnhet, de szerintem inkább rövidlátók. A kialakuló helyzet jóval több balesetveszélyes helyzetet szül, mint az ötévente egyszer pirosba behajtó barom....

(25 éve dolgozom közlekedésben - igaz közúti vonalon; és végzettségem is ennek megfelelő, ezért gondoltam feljogosítva, hogy írjak.)

Mit láttunk?

Lapunk kedden reggel látogatott ki a 87-es elkerülő említett szakaszára, háromnegyed hét körül, hogy megcsípjük a 7-kor induló Szombathely-Soron vonatot, illetve a korai sorompózárást.

Annyira időben érkeztünk, hogy még a Sopronból befutó szerelvényt is láttuk, és azt is, hogy a sorompó flottul működött.

87-es út, elkerülő, körgyűrű, vasúti átjáró, forgalom dugó
Valóban gyorsan feltorlódnak az autók
Józing Antal

A vonat érkezése előtt nem sokkal váltott a lámpa pirosra és ereszkedett le a fénysorompó, majd elhaladta után azonnal szabad lett az út.

Ezután fokozott izgalommal vártuk a Szombathely-Sopron-járatot, hogy – némi meglepetésünkre – ugyanez történjen.

87-es út, elkerülő, körgyűrű, vasúti átjáró, forgalom dugó
A vonat huss ...
Józing Antal

A sorompó ugyanúgy egy-két percre volt zárva, és nagyon gördülékenynek tűnt a rendszer.

De viszont

Ugyanakkor az is igaz, hogy a néhány percre leengedett sorompó pillanatok alatt összeszedte a kocsisort.

Fél nyolc tájékán a Metro áruház és a Söptei út közötti szakaszon csak araszolva halad a forgalom, de ennek nem annyira a vasúti átjáró az oka, mint a megszaporodott autók, az alultervezett út, a szombathelyi tömegközlekedés gyengesége és egy érthető, de nehezen fenntartható lakossági szemlélet, melyet láthatóan nem nagyon akarnak átformálni a döntéshozók.

87-es út, elkerülő, körgyűrű, vasúti átjáró, forgalom dugó
Lépésben
Józing Antal

Valamennyire talán javul a helyzet, ha elkészül az északi elkerülő újabb szakasza Indul az új szombathelyi körgyűrű-szakasz terveztetése 2020. January 03. 08:17 .

Épül egyébként itt a kerékpárút is, amire hamarosan visszatérünk.

Mit mond a GYSEV?

Időközben befutott a GYSEV válasza is, amely megmagyarázza mind az olvasók, mint a mi tapasztalatunkat.

Ezek szerint:

"A Szombathely-Acsád vonalszakaszon, az említett vasúti átjárónál üzemelő sorompó-berendezés megszokottól eltérő működését, Szombathely állomás biztosítóberendezési kábelének meghibásodása okozta. Emiatt a közlekedésbiztonsági előírásokat figyelembe véve, a múlt héten rendszeresen manuálisan kellett kezelni a sorompót, amely hosszabb lezárási időt okoz, így értelemszerűen gépjárművek számára is megnövelve várakozási időt.

Hétvégén a GYSEV Zrt. munkatársa javították a műszaki problémát. Azóta ismét a korábbi gyakorlatnak megfelelő, automatikus üzemmódban működik a 87-es főúton található sorompó berendezés."

Kedves Olvasó!
Kérjük, támogasd havonta rendszeresen a Nyugat.hu szerkesztőségének a munkáját! Mert veletek együtt tudjuk kideríteni, megírni, megmutatni, hogy mi történik körülöttünk.
Köszönjük!

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Jelentem

Tovább az oldalra