2023 végére elkészül a Pápát és Győrt összekötő 2x2 sávos gyorsforgalmi út – írja a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A kivitelezési munkák már el is kezdődtek.
Az új út 36 kilométeres szakaszára hat külön szintű csomóponton keresztül lehet majd felhajtani, és 23 műtárgy is épül.
A kivitelezés két ütemre bomlik:
Az új útszakaszon a 110 km/h megengedett sebességnek köszönhetően a mostani 55 perces utazási idő kb. 20 perccel csökken Pápa és Győr között, várhatóan megszűnik a torlódás Győrben, a Malom úti csomópont térségében.
A Pápa – Tét-dél csomópont közötti szakasz kivitelezője a Duna Aszfalt Kft., a Tét-dél csomópont – Győr közötti szakaszé pedig a Soltút Kft. A két szakasz kivitelezésének nettó értéke 90,5 milliárd forint.
A harmadik észak-déli gyorsforgalmi az Észak-Dunántúlon
A Pápa-Győr gyorsforgalmival teljessé válik az Észak-Dunántúl észak-déli összeköttetése. Nyugaton készül
az M76-os gyorsforgalmi,
Már tervezik a Körmendet Zalaegerszeggel és az M7-essel összekötő M76-os gyorsforgalmi utat
2019.
December
19.
06:59
ami a része lesz a majdani M9-es autópályának, ami szintén az ország közepén haladó, zsúfolt utak tehermentesítésére szolgál majd.
Ha ehhez hozzászámítjuk a Szombathely és Győr közti, már meglévő M86-ost és M85-öst, akkor láthatjuk, hogy a nyugati határ mentén kialakul egy félkör, ami az észak-déli összeköttetést biztosítja.
Ha keletebbre megyünk, akkor ott lesz a már említett Pápa-Győr gyorsforgalmi, ha még keletebbre, akkor eljutunk egy újabb félkör-gyűrűhöz, ami tulajdonképpen a fővárost keríti be nyugatról.
Ez
a tervezés alatt álló
Már készülnek a Dunántúlt észak-déli irányban átszelő gyorsforgalmi út tervei
2020.
August
31.
11:03
M81-es főút, ami az új komáromi Duna hídtól az M1 és az M7 érintésével teremt négysávos kapcsolatot a szintén előkészületben lévő M8 autóútig.
Az új út Komárom környékén indulna az M1-estől, majd Székesfehérvárt délről megkerülve Sárbogárdnál csatlakozna az M8-ashoz.
Az M81-es azt is jelentené, hogy megváltozna a M1 autópálya szerepe, hiszen Komárom után már leginkább csak azok a járművek használnák, amelyek vagy a főváros és környékére, vagy az M3-as autópálya irányába tartanak.