Sokan panaszkodtak a hatóságnál a Vodafone-ra

A cég azt mondja, múlt év végére a kritikus rendszerhibákat felszámolták.

Az NMHH Média- és Hírközlési Biztos hivatalába az elmúlt év végéig sok panasz érkezett a Vodafone szolgáltatóval szemben – közölte honlapján a hatóság.

A panaszok jellemzően a szolgáltatás minőségét, a számlázást és az ügyfélszolgálat működését érintették.

A legtöbben azt sérelmezték, hogy…

  • a számlák visszatartását követő egy hónapon belül több számlát kellett kiegyenlíteni;
  • a szerződés-hosszabbításhoz kapcsolódóan megrendelt telefonkészülékek nem voltak átvehetők, ennek ellenére az előfizetői szerződés 2 évvel meghosszabbításra, emiatt a havi előfizetési díj és a készülék vételár-részlet kiszámlázásra került, másik készülék megrendelésére, a szerződés módosítására vagy megszüntetésére nem volt lehetőség;
  • a javított készüléket a szolgáltató technikai hibára hivatkozva nem tudta kiadni;
  • a MyVodafone felületre az előfizetésekhez tartozó e-mail-cím törlése miatt nem lehetett belépni, a felületen az átállás előtt feltöltött számlákat nem lehetett elérni;
  • az egységes ügyfélnyilvántartó rendszerbe történő automatikus átemelés meghiúsult, új előfizetői szerződés megkötésekor a korábbi hívószám megtartására technikai okból nem volt lehetőség.
  • Szokásos sor a Vodafone szombathelyi üzlete előtt
    Mészáros D. Zsolt

    A szolgáltató az utóbbi hónapokban – akár külön kérés nélkül – meghosszabbította, illetve átütemezte a fizetési határidőket, illetve fizetési haladékot biztosított, késedelmi kamatot nem számított fel, elektronikus számlázás esetén az e-pack kedvezményt nem vonta meg. Szerződés megszüntetésére csak legalább két lejárt számla esetében és akkor kerülhet sor, ha az ügyfél egyetlen számlát sem fizetett be. A számlák visszatartására minőségbiztosítás keretében csak rendkívül indokolt esetben, az érintettek külön tájékoztatásával kerülhet sor, fogalmaz a közlemény, mely szerint

    2022 decemberében a szolgáltató arról tájékoztatta a biztost, hogy az átálláshoz kapcsolódó, az üzletmenet szempontjából kritikus rendszerhibákat 2022 végére felszámolták.

    Az értékesítést, a szerződéses folyamatokat és a számlázást érintő, jelentős ügyfélirritációt okozó problémák megszűnésével tömeges hibajelenségek már nem, legfeljebb egyedi hibák fordulhatnak elő.

    A biztosi tapasztalatok szerint a Vodafone a Biztoshoz címzett panaszügyekben méltányosan intézkedett. Az egyedi panaszügyek 80 százalékában részben vagy egészben méltányos megoldást biztosított. A Biztos bízik abban, hogy a szolgáltató intézkedései nyomán a panaszok száma jelentősen csökkenni fog.

    Mindebből úgy tűnik, szúrta ki a HWSW szakportál , hogy a Vodafone tevékenységét semmilyen hivatalos hatósági eljárás keretében nem vizsgálták, illetve nem szankcionálták.

    Lapunk korábban jó néhány szombathelyi és Vas megyei Vodafone-problémáról beszámolt , amelyek tömegével jöttek elő az UPC felvásárlása után.

    Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt , vagy facebook messengeren ide kattintva . Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Tech