„Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján javasolom, hogy az érvényben lévő Együttműködési megállapodás változatlan feltételekkel kerüljön meghosszabbításra 2025. június 30-ig.”
Többek között ez olvasható abban a Nemény András polgármester által jegyzett előterjesztésben, amely ezen a héten kerül a szombathelyi Városstratégiai, Idegenforgalmi és Sport Bizottság elé.
Mindezek után szinte biztos, hogy a város és a Lime Technology Kft. ismét aláírja azt a dokumentumot, amelynek alapján újabb egy évig lehetséges lesz az elektromos rollerek kölcsönzése Szombathelyen.
A szolgáltatást korábban számos bírálat érte, főként a szanaszét heverő rollerek Szanaszét hagyják az elektromos rollereket Szombathelyen 2023. April 08. 06:56 miatt, de az utóbbi időben a kritikák elhalkultak, amihez hozzájárult, hogy a cég új gyűjtőhelyeket létesített és a városlakók is hozzászoktak a járművekhez. Ezekből – ahogy azt korábban írtuk Szombathely kezd hozzászokni a bérelhető e-rollerekhez - De maradjanak-e? January 30. 17:28 - 200-250 darab közlekedik a városban, és leginkább 12-18 óra között használják őket.
Az előterjesztésből az is megtudható, hogy a holland tulajdonú cég mennyit fizet a városnak a lehetőségért:
„A hotspotok területének fenntartási költségeihez történő hozzájárulásként a Lime Kft. az Önkormányzatnak 2025. június 30-ig terjedő időszakra - a 2023. július 1. - 2024. június 30. közötti időszaknak megfelelően - 1.800.000,- Ft + Áfa összeget fizetne.”
Ez havonta 150 ezer forint bevételt jelent a városnak.
Ide tartozik, hogy az Opten szerint a Lime Technology Kft. 2022-ben hárommilliárd forint árbevétel mellett 125 millió forint adózás előtti eredményt könyvelt el.
Miközben egyre több városban jelennek meg Sopronba is megjöttek a Lime-rollerek 2023. April 20. 19:00 a kölcsönözhető elektromos rollerek, a döntéshozóknak máig nem sikerült jogilag rendezni azok használatát.
Már egy évvel ezelőtt arról írtunk A villanyautósok szeretnének változtatni a KRESZ-en 2023. April 01. 08:56 , hogy az elektromos rollereket szabályozó új tervezet a Lázár János vezette közlekedési minisztérium elé került, de bizonyára végtelenül bonyolult kérdésről van szó, merthogy eddig nem sikerült dűlőre jutni e kérdésben: az Economx januári cikkéből annyit lehet tudni, hogy a javaslat „egyeztetés alatt van”.
Bár az elektromos rollerek már hosszú évek óta a gyalogosok és az autósok között cikáznak, a magyar KRESZ-ben a roller szó még említés szintjén sincs bent.