Norvégiában tíz eladott autóból már nyolc tisztán elektromos (BEV), amivel az olajország mindenkit maga mögé utasít ebben a "versenyben".
Magyarország ehhez képest jókora lemaradásban van. A E-cars.hu az Európai Autógyártók Szövetség (ACEA) által kiadott adatokra hivatkozva korábban azt írta, hogy 2023 első negyedévében
Magyarországon a tisztán elektromos autók az üzembehelyezések 5,6 százalékát tették ki.
Egy kicsit leegyszerűsítve ez azt jelenti, nálunk minden huszadik új autó tisztán elektromos.
Ha már egyszer megtaláltuk ezeket a számokat*, készítettünk hozzá egy diagramot is.
Ebből az is kiderül, hogy a klasszikus benzinesek már csak a második helyen állnak (37,6%), a sztárok a hibrid elektromos autók (40,7%).
Ugyanakkor érdemes megemlíteni, hogy egy évvel korábban a tisztán elektromos autók az üzembehelyezéseknek még csak 4,4 százalékát tették ki, a növekedés tehát érzékelhető.
Még látványosabb az elektromos autók lassú térnyerése, ha megnézzük a Belügyminisztérium adatait.
Ezek szerint 2023 júliusában már 42 ezer 266 tisztán elektromos autó volt Magyarországon, míg 2020 januárjában csak 7729 volt belőlük, azaz három és fél alatt év alatt több mint ötszörösére nőtt a számuk .
Ugyanakkor Magyarországon kb. 4 millió személyautó van, ami azt jelenti, hogy a gyors növekedés ellenére
az elektromos autók az autóparkunknak mindössze 1 százalékát teszik ki.