Többször foglalkozott már lapunk is különböző hivatali ügyintézésekkel kapcsolatos nehézségekkel. Problémák azonban akadnak a szolgáltatóknál is: nem olyan régen írtunk Nem egyszerű az E.ON-nal szóba állni 2022. September 12. 11:22 egy olvasónk E.ON-os tapasztalatairól, de úgy fest, a helyzet másutt sem rózsás.
Olvasónk UPC tévé-előfizetését átvette a Vodafone, ezért új szerződést kellett kötnie. Első körben rögtön kettőt fordult egy hiánypótlás miatt – hozzátesszük, szerencséjére –, ugyanis egy másik ügyintéző kedvezményes csomagot ajánlott neki, mondván ez a váltással jár. Az előző ügyintéző ezt meg sem említette.
Olvasónk ezt a kedvezményt igénybe is vette, az első számlák azonban emelt díjjal érkeztek meg. Úgyhogy jöhetett az újabb intézkedés: külön utánajárásába került, hogy a beígért kedvezményt végül jóváírják.
Teljesen jogosan azt hitte, most már minden rendben lesz. A Vodafone ugyanis értesítette, hogy neki ezzel semmi teendője nincs.
Jött azonban a következő meglepetés: onnantól kezdve
nem vonták le bankszámlájáról a szolgáltatás díját.
Ismét bement megérdeklődni, hogy ilyenkor mi a teendő, mire megnyugtatták, hogy ne aggódjon, majd levonják később.De nem vonták le . Úgyhogy olvasónk ismét bement érdeklődni és ismét megnyugtatták, hogy „sokan mások is ezzel küzdenek”. De hiába telt-múlt az idő, semmi nem változott: jött a harmadik figyelmeztető SMS is az elmulasztott levonásról.
Erre adtak neki egy másik azonosítót, hogy állítsa át a bankban az utalást, amit meg is tett – pedig ugye, semmi teendője nem lett volna vele. Aztán bő egy hét után a Vodafone értesítette, hogy ismét csak nem sikerült levonniuk szolgáltatásuk díját.
Mivel a három hónapos tartozást már adósságkezelőknek szokták átadni, olvasónk kissé aggódni kezdett.
Újra bement hát a szolgáltatóhoz, addigra már egy 4. havi figyelmeztetéssel, de ezúttal végre befizethette négyhavi elmaradását . Az ügyintéző ekkor megígérte, hogy azonnal jelzi a rendszerben a problémát – amelyről korábban azt állították, hogy tudnak.Olvasónk ekkor ismét azt hitte, hogy végre megoldódott a probléma, ám újabb figyelmeztetést kapott, hogy nem tudták levonni számlájáról a szolgáltatás díját – pedig azt már egy hete befizette, ezt rögzítették is a rendszerben és "papírt is kapott róla" (ami ebben az országban valamivel biztosabb).
Összességében pedig annyit nyert az egésszel, hogy most legfeljebb túlfizetése lesz és nem a végrehajtót küldik nyakára.
Mi pedig természetesen megkerestük a Vodafone-t is a történtek kapcsán, az alábbi választ küldték:
És hogy mi a történet tanulsága? Kitartónak kell lenni, az biztos. Mert hát a megoldásra nem keveset kell várni.
„Vajon tényleg ez marad Magyarországon a természetes a XXI. század első negyedének vége felé? Mintha csak beépítették volna a hivatali packát a számítógépes rendszerekbe, semmi más nem változott” – vélekedett zárásként olvasónk.